Songfestival

Gesloten
sisken
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door sisken »

frank schreef:
sisken schreef:
dus jij kijkt naar de uitreiking van de Oscars een paar maand na datum ? Is er dan niet maar erg weinig spanning meer ? :)
toch wel hoor 8) 'k was dankzij mijn nogal verbrijzeld geheugen bijna vergeten wie er al allemaal gewonnen had :lol:
en was je al vergeten dat de beste film wel degelijk gewonnen had ? 8)
euhm, ja :oops: 't was dus weer een totale verrassing voor mij :D
0 x
Come and play with us, Danny.
Forever... and ever... and ever.
zara
Nog geen rang

Bericht door zara »

gisteren een klein stukje gehoord van wat we dit jaar sturen.

het is een echte verademing tegenover het kweelmens van vorig jaar. Maar ja, slechter vinden was moeilijk.
0 x
frank
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door frank »

zara schreef:gisteren een klein stukje gehoord van wat we dit jaar sturen.

het is een echte verademing tegenover het kweelmens van vorig jaar. Maar ja, slechter vinden was moeilijk.
wie hadden "we" vorig jaar dan wel gestuurd ? Kan me al niet meer herinneren wie dat was, zo goed was het blijkbaar. :)
0 x
On the mental count of ten, you will be in Europa.
Be there at ten.
zara
Nog geen rang

Bericht door zara »

Dat was Kate Ryan
0 x
kittykattenfan
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door kittykattenfan »

disco is weer helemaal in, eindelijk heeft belgie eens door dat ze niets moeten sturen dat traditioneel is, maar iets nieuws :wink:
0 x
Afbeelding
frank
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door frank »

t zijn dan ook de walen die kiezen dit jaar zeker ?
0 x
Be there at ten.
kittykattenfan
Poster rang 1
Poster rang 1

frank schreef:t zijn dan ook de walen die kiezen dit jaar zeker ?
ja, en wallonie heeft al dikwijls betere inzendingen gestuurd dan vlaanderen (neem nu sandra kim en urban trad als voorbeelden :wink: )

en volgens mij is dit het liedje:

http://www.youtube.com/watch?v=y7CVzOJ8baw
0 x
Afbeelding
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2597

Bericht door satine »

ik heb het liedje net gehoord, en ik vind er eigenlijk niet veel nieuws of origineels aan
andere landen sturen dit soort dingen al jaren in, en als de 'hype' bijna voorbij is, dan komen wij er achter gehuppeld :? :lol:

enfin, slechter dan de Vlaamse inzendingen van de afgelopen jaren kan al moeilijk zeker? :wink:

maar staat het al vast of we mogen meedoen, of moeten we nog eerst door een shiftingsronde?
0 x
kittykattenfan
Poster rang 1
Poster rang 1

satine schreef:ik heb het liedje net gehoord, en ik vind er eigenlijk niet veel nieuws of origineels aan
andere landen sturen dit soort dingen al jaren in, en als de 'hype' bijna voorbij is, dan komen wij er achter gehuppeld :? :lol:

enfin, slechter dan de Vlaamse inzendingen van de afgelopen jaren kan al moeilijk zeker? :wink:

maar staat het al vast of we mogen meedoen, of moeten we nog eerst door een shiftingsronde?
eerst moeten we nog door de halve finale ploeteren, ja :wink:
0 x
Afbeelding
frank
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door frank »

t sterkste is ook de act er rond. jammer dat dat nog niet op dat youtube-filmpje staat. t nummer op zich is niet zo speciaal.
(ze toonden het daarnet nog in de zevende dag)
0 x
Be there at ten.
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Blijkbaar hebben de Walen een groep gekozen zonder enige vorm van voorselectie of wedstrijd, maar daarom is het niet minder goed.

t Liedje van Denemarken daarentegen is nogal... camp zullen we maar zeggen. :shock:
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2597

Bericht door satine »

Ik denk dat de Walen wel vaker beslissen 'Die sturen we' - hier in Vlaanderen moet dat eerst nog eens (onder de vorm van 'inspraak') weken duren, en veel geld kosten aan smsjes voor er alweer een middelmatig 'artiest' gestuurd wordt.

En ze zijn er inderdaad al verder mee geraakt dan wij. :wink:
0 x
frank
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door frank »

satine schreef:Ik denk dat de Walen wel vaker beslissen 'Die sturen we' - hier in Vlaanderen moet dat eerst nog eens (onder de vorm van 'inspraak') weken duren, en veel geld kosten aan smsjes voor er alweer een middelmatig 'artiest' gestuurd wordt.

En ze zijn er inderdaad al verder mee geraakt dan wij. :wink:
ja, maar je kan dat op verschillende manieren bekijken >> in Wallonië liggen ze helemaal niet wakker van het songfestival en daarom beslissen ze zelf (zonder het publiek te raadplegen) wie ze sturen waardoor ze ook meer kans hebben om iets goeds/origineels te sturen.

En in Vlaanderen spreken ze er soms over dat het over een "staatszaak" gaat. :D Waarna ze na een heleboel preselecties uitkomen bij een nummer die er één van dertien in het dozijn is (om het nu eens juist te zeggen, sisken ;) ) die dan natuurlijk afgaat op het songfestival zelf.

MAAR langs de andere kant scoren er een aantal van die Vlaamse preselecties door die reeks van tv-programma's en misschien wel een grotere hit dan sommige nummers die Wallonië al gestuurd heeft. Uiteindelijk kregen die Vlaamse preselectiekandidaten veel meer media-aandacht.
0 x
Be there at ten.
sisken
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door sisken »

bedoel je nu dat een aantal van de nummers uit de preselecties achteraf een hit scoren door de media-aandacht?
als het antwoord hierop ja is, kan ik je alleen maar gelijk geven ;)

en zo fantastisch vind ik dat nieuwe nummer toch ook niet... als er geen "schitterende" act rond gebreid wordt, overleeft het gewoon de halve finale niet :roll:
0 x
Come and play with us, Danny.
Forever... and ever... and ever.
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2597

Bericht door satine »

sisken schreef:bedoel je nu dat een aantal van de nummers uit de preselecties achteraf een hit scoren door de media-aandacht?
als het antwoord hierop ja is, kan ik je alleen maar gelijk geven ;)

en zo fantastisch vind ik dat nieuwe nummer toch ook niet... als er geen "schitterende" act rond gebreid wordt, overleeft het gewoon de halve finale niet :roll:
door het hoogstaand niveau zal het niet zijn. toch lang niet altijd 8)
0 x
Gesloten