Marianne Bastiaens (Leah Thys)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

heidiw schreef: do 03 nov 2022, 12:29 Jawel hoor. Je mag je eigen gesprekken opnemen zonder medeweten van de andere partij en dat wordt in veel gevallen als bewijs aanvaard. Let wel: je EIGEN gesprekken, er mogen geen derden bij betrokken zijn.
Maar er is toch geen enkel bewijs dat het Alexander is die dit zegt?
En wie bedoel je met 'geen derden'?
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

satine schreef: do 03 nov 2022, 13:47 En wie bedoel je met 'geen derden'?
Je mag geen gesprekken van anderen opnemen waar je zelf niet aan deelneemt. Je mag je eigen gesprek ook niet laten opnemen door iemand anders (een derde dus).
Verdere uitleg op vb www.declercq.com
Daar wordt alles heel goed uitgelegd, ook over de rechtsgeldigheid.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Eerst was er Dries die een "anonieme" klacht neerlegde. Hum. Nu adviseert Robin zijn oma om de stiekeme opname "anoniem" online te gooien.

Blijkbaar snappen ze geen van beiden dat anoniem en internet niet samen gaan. Dus om op bovenstaande wettekst terug te komen, zal Marianne zich ofwel moeten outen als de persoon die aan het gesprek deelnam ofwel komt dit in de vuilbak terecht.

Alleen lijkt het erop dat ze ze het fragment gemonteerd heeft, waarbij haar aanzet (provocatie?) weggeknipt is...

Niet dat iemand Alexander moet verdedigen, zoals Tom zegt moet hij hard worden aangepakt. Maar of dit nu weer de goeie manier is? Marianne zou zich beter met haar flutboeken beeig houden en het serieuze werk aan Dries, Tom én Peter overlaten.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Tiboko schreef: do 03 nov 2022, 21:37 Blijkbaar snappen ze geen van beiden dat anoniem en internet niet samen gaan.
En dat je zomaar niet ongestraft van alles en nog wat via sociale media de wereld kan insturen, daar wordt ook niet om gemaald. Eigenlijk zou ze een onderhoud met de stafhouder moeten aanvragen.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

als Marianne die informatie juist en correct uitspeelt, zoals het doorgeeft aan Tom of Dries, dan heeft ze met dat gesprek goud in haar handen. Om z'n ware aard aan de kaak te stellen. Zoals zij het zal doen krijgt ze binnen de kortste tijd nog een klacht voor laster en eerroof aan haar broek. Ze kan het natuurlijk bewijzen met die telefoon, maar dit is niet rechtsgeldig.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Natuurlijk zullen Tom of Dries valselijk beticht worden door Alexander als dit online komt, met alle gevolgen van dien ... Niemand zal denken dat Marianne erachter zit.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Hij was dan wel dronken, maar Alexander zal toch nog wel weten tegen wie (tenzij hij dit soort uitspraken dagelijks doet, maar dan was hij al lang geen rechter meer) hij dit gezegd heeft. Dan komt dit sowieso bij Marianne en wellicht Tom terecht.

De vraag is dan of er geen klacht komt wegens laster en eerroof ??
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Tiboko schreef: do 03 nov 2022, 21:37 Marianne zou zich beter met haar flutboeken beeig houden en het serieuze werk aan Dries, Tom én Peter overlaten.
Hoewel Marianne het allesbehalve handig aanpakt en waarschijnlijk ook niet met haar opname gedraaid komt zoals zij en Robin het bedacht hebben, heb ik hier toch wel wat moeite mee...
Het is dat zij zich dat gedoe tussen Alexander en Dries zo aantrekt en ermee aan de slag gegaan is, want zowel Peter als Tom schoten toch maar moeilijk in gang als het op het verdedigen van hun collega aankwam.
Tom heeft eerst zelfs nog alle mogelijke moeite gedaan om toch weer in een goed blaadje te komen bij die hautaine, brallerige racist.
Dus goede manier of niet, en of ze zich nou wel of niet met "serieuze dingen" bezig kan houden wat dit betreft of niet; Marianne heeft iig wel laten zien dat ze meer inlevingsvermogen heeft, én meer "ballen aan haar lijf", dan haar kruiperige zoon. Sorry dat ik het zeg...

Ik hoop maar dat ze het zich niet gaat beklagen dat zij wél haar nek uitgestoken heeft om Dries te helpen...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Voor Dries doet ze inderdaad alles. Met een hoop andere mensen in Thuis heeft ze dan weer veel minder empathie. Het lijstje is lang, net zoals de denigrerende opmerkingen die de mensen in kwestie moeten verduren. Ik denk dat Dirk de jongste in het rijtje is, maar ook Eddy krijgt geregeld zijn sneer...

Wat Alexander en Tom betreft. Vanuit haar gezichtspunt is het heel makkelijk natuurlijk, maar Tom staat in het échte leven en zo'n rechter kan het zijn kantoor/klanten heel lastig maken, dus enige voorzichtigheid is wat hem betreft wel begrijpelijk. Gelukkig krijgt hij van Karin wel verstandige hulp aangeboden.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Tiboko schreef: vr 04 nov 2022, 11:30 Voor Dries doet ze inderdaad alles. Met een hoop andere mensen in Thuis heeft ze dan weer veel minder empathie. Het lijstje is lang, net zoals de denigrerende opmerkingen die de mensen in kwestie moeten verduren.
Dries gaat ook wel heel anders om met Marianne dan veel andere mensen, denk dat dat ook wel meespeelt. Hij is er andersom ook altijd voor haar geweest. Ik vind de band tussen die 2 altijd wel mooi om te zien.

En Tom kan wel in het echte leven staan en dus schrik hebben dat zo'n rechter het zijn kantoor lastig maakt, wat ik volledig begrijp, maar dat wil nog niet zeggen dat hij bijna door het slijk hoefde te kruipen om bij diens golfclubje te komen, bijvoorbeeld. Het was "oude jongens krentenbrood" tussen die 2, op het (in mijn ogen toch) bijna misselijkmakende af, en daar is hij maar mondjesmaat vanaf gestapt tot Alexander het - door zijn zattigheid - uiteindelijk echt te bond maakte.
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Uiteraard ging het bij Tom vooral om bij "het exclusieve clubje" horen, maar dit is het topic rond Marianne...

Misschien vergis ik me, maar die speciale band tussen Marianne en Dries dateert uit de tijd toen Dries als gigolo aan de kost kwam (er was toen ook Reinhilde, die hem achteraf "zomaar" al haar geld en bezittingen naliet = was óók een speciale band dus).

Marianne zat toen in een moeilijke periode, had ruzie met haar familie en woonde tijdelijk in de Withoeve. Waar toen ook meerdere keren Dries bij haar is blijven overnachten.

Waarmee ik geen oordeel uitspreek natuurlijk, het was zuiver platonisch, ook al was ze toen geregeld dronken. Uit die dagen dateert overigend die speciale vriendschap, die ze met niemand anders in Thuis-dorp heeft.
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Marianne beseft blijkbaar niet dat haar actie de naam van Toms kantoor zwaar kan schaden.
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 972
x 577

Bericht door martha »

Helemaal mijn moeder zaliger :mrgreen: Die wou en moest er ook overal aan en bij zijn maar wel enkele weken erover zagen dat ze geen goesting had of het ontzag om ergens naartoe te gaan maar o wee, als ze geen uitnodiging had gekregen.Dan was het kot ook te klein.
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 972
x 577

Bericht door martha »

Het was gisteren wel complimentendag maar ik wil Marianne een complimentje geven voor de mooie en frisse oufit die ze gisteren aanhad :thumbup: Weet wel niet of het jurk of een blouse was omdat ze neerzat.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Hoeveel dikker gaan ze het er nog opleggen dat Marianne straks in de seizoensfinale een serieus "attakske" gaat krijgen? Zijn er nog kijkers die dit dan nog niet door hebben?

Vind het jammer dat zo'n topactrice de laatste maanden enkel nog verhaallijnen over "slechte gezondheid" of "boos zijn op Alexander" of "boekenclub met Dirk, Rosa & Veerle" krijgt. Scenaristen, geef haar aub nog eens iets deftig om te spelen :violin:
2 x
Plaats reactie