Marianne Bastiaens (Leah Thys)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Tiboko schreef: za 06 nov 2021, 16:37 Anderzijds heb ik Marianne ook al wel eens zien staan luistervinken, toen Karin en Tom het over haar (?) hadden. Ook niet echt netjes.
Als Marianne dat bewust gedaan had en ze hen nu nog regelmatig expres af zou gaan staan luisteren, zou ik het met je eens zijn.
Maar als je je eigen naam toevallig hoort vallen in een gesprek waar je per ongeluk op uitkomt omdat je gewoon in huis rondloopt - iets wat zowel Tom als Karin hadden kunnen weten - vind ik het wel vrij menselijk dat je wilt weten wat ze over je te melden hebben. En Marianne heeft die informatie ook nog eens min of meer positief gebruikt om Tom en Karin in elk geval niet meer zo voor de voeten te lopen.

Dit alles in tegenstelling tot Karin, die de laptop van Marianne ook gewoon had kunnen laten liggen i.p.v. hem bewust te openen om erop te gaan zitten neuzen. Toen ze gisteren thuis kwam, was dat ding ook meteen het eerste waar ze weer naar op zoek ging.

Dat ze die informatie vooralsnog alleen gebruikt om kinderachtige grapjes te verzinnen om Tom te jennen, doet voor mij niet eens zoveel ter zake. Bewust iemands spullen pakken, openen en doorzoeken schaadt iemands vertrouwen en doe je gewoon niet, vind ik.
2 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 972
x 577

Bericht door martha »

En Marianne was Karin een stapje voort :dance: Knappe zet (hopelijk staat nu alles op een USB stick) en gaat Karin daar niet op zoek :mrgreen:
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Vond het ook een mooie zet :yup:
Maar ik hoop toch nog een beetje dat Marianne er ook echt wat van zegt tegen Karin. Die laatste zou nou eigenlijk wel moeten beseffen dat Marianne iig door heeft gehad dat ze op haar PC heeft gezeten.
Mocht ze er iets van zeggen, dan liefst op een manier die subtiel duidelijk maakt dat Karin's gedrag echt wel zwaar benedenmaats is voor een volwassen vrouw, en dan niet alleen omdat ze er heel flauwe streken mee uithaalt.
2 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Christel schreef: za 06 nov 2021, 16:51 Dat ze die informatie vooralsnog alleen gebruikt om kinderachtige grapjes te verzinnen om Tom te jennen, doet voor mij niet eens zoveel ter zake
Vermits het over Thuis gaat vind ik dit niet zo onbelangrijk.
Karin is pas zelf nog 'slachtoffer' geweest van online pesten, vermits Thuis graag 'een maatschappelijke rol vervult', vind ik dat dit soort pesterijtjes dan ook niet zozo mogen gelaten worden.
Want het is wel duidelijk dat Karin dat zogezegde koosnaampje dat ze zelf verzonnen zou hebben, alleen maar gebruikt om Tom op stang te jagen.
1 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Zolang Tom en Karin samen zijn, waren die "pesterijtjes" onderdeel van hun relatie, denk nu niet dat dit ene koosnaampje hierop de uitzondering is. Een beetje kinderachtig, inderdaad. En Marianne heeft alle reden om Karin hierop eens aan te spreken, maar we moeten dit nu ook niet groter maken dan het is. Het is nu niet zo dat ze wat ze daar gelezen heeft tegen Marianne gebruikt heeft.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Tiboko schreef: za 06 nov 2021, 16:37 Anderzijds heb ik Marianne ook al wel eens zien staan luistervinken
Juist, ja, de gelegenheid maakt de dief. In beide gevallen. Maar mooi is't niet.
En wat de serviceflat aangaat: misschien staat Marianne al ergens op een wachtlijst? Want dat is wel degelijk de realiteit. servicefats en een kamer in een rust-en verzorgingstehuis zijn niet zomaar voor het kiezen.
Wat niet belet dat ze het toch er wel eens terloops over zouden mogen hebben.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

ikke schreef: ma 08 nov 2021, 07:28 Wat niet belet dat ze het toch er wel eens terloops over zouden mogen hebben.
En een superoplossing vinden, zo eentje dat ons allemaal blij maakt! :thumbup:
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 972
x 577

Bericht door martha »

Marianne met haar "spaargeld" zou toch ook gewoon een appartement kunnen kopen of huren. Dat moet toch geen serviceflat zijn, ze is toch nog niet hulpbehoevend :shh: maar ja het zal niet in de verhaallijn van Thuis kloppen. Maar natuurlijk is er ook het gevaar moest Marianne Karin ter verantwoording roepen mbt het neuzen in haar laptop, Karin haar op straat zou kunnen zetten (het is nog altijd het huis van Karin, Tom woont er ook maar "in") :shh:
1 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

martha schreef: ma 08 nov 2021, 16:43 Marianne met haar "spaargeld" zou toch ook gewoon een appartement kunnen kopen of huren.
Ja, ik denk dan misschien als Tania verhuist, er een appartementje vrijkomt in haar oud huis. Maar ja, met Frank samenwonen...dat geeft vonken! :lolno:
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Een nieuwe map voor haar memoires: "pensioenbeheer" :lol: goed gevonden. Daar zal Karin niet in geïnteresseerd zijn.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Toch knap gedaan van onze Marianne! :thumbup: Voor iemand die ze willen in een bejaardenhome of seniorenflat stoppen is ze nog aardig mee! Hup Marianne! :D
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

daffy duck schreef: di 09 nov 2021, 08:17 Toch knap gedaan van onze Marianne!
En verbazend dat een slimme advocate niet gauw eens die weinige mapjes openmaakte!
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

ikke schreef: di 09 nov 2021, 08:55 En verbazend dat een slimme advocate niet gauw eens die weinige mapjes openmaakte!
Dat vind ik ook.

En een wachtwoord op Marianne's PC was ook een prima optie geweest.
Sowieso bijzonder dat ze daar vanaf het begin niet aan gedacht heeft, want Marianne heeft door de jaren heen toch wel wat computerkennis opgedaan door haar werk voor Uit&Thuis, bijvoorbeeld. Maar ja, dan had Karin niet op dat "schitterende" koosnaampje voor Tom gekomen natuurlijk, dus ja... ;)
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 972
x 577

Bericht door martha »

En de deze heeft de naam van het mapje "pensioenbeheer" niet opgemerkt :oops: Vond het al raar dat Marianne de laptop openklapte en er geen USB stick aan te pas kwam :oops:
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 184

Bericht door apestaart »

Marianne is eindelijk zo slim om nu een paswoord in te stellen zodat Karin niet meer in de computer kan al heeft ze wel hulp gekregen van Robin.
0 x
Plaats reactie