Als Marianne dat bewust gedaan had en ze hen nu nog regelmatig expres af zou gaan staan luisteren, zou ik het met je eens zijn.Tiboko schreef: za 06 nov 2021, 16:37 Anderzijds heb ik Marianne ook al wel eens zien staan luistervinken, toen Karin en Tom het over haar (?) hadden. Ook niet echt netjes.
Maar als je je eigen naam toevallig hoort vallen in een gesprek waar je per ongeluk op uitkomt omdat je gewoon in huis rondloopt - iets wat zowel Tom als Karin hadden kunnen weten - vind ik het wel vrij menselijk dat je wilt weten wat ze over je te melden hebben. En Marianne heeft die informatie ook nog eens min of meer positief gebruikt om Tom en Karin in elk geval niet meer zo voor de voeten te lopen.
Dit alles in tegenstelling tot Karin, die de laptop van Marianne ook gewoon had kunnen laten liggen i.p.v. hem bewust te openen om erop te gaan zitten neuzen. Toen ze gisteren thuis kwam, was dat ding ook meteen het eerste waar ze weer naar op zoek ging.
Dat ze die informatie vooralsnog alleen gebruikt om kinderachtige grapjes te verzinnen om Tom te jennen, doet voor mij niet eens zoveel ter zake. Bewust iemands spullen pakken, openen en doorzoeken schaadt iemands vertrouwen en doe je gewoon niet, vind ik.