zotteken schreef:Hmm bij ons thuis zijn er ook kippen die vrolijk in de tuin rondlopen maar ik vind het net moeilijker om dat beest dan nog op te eten. Elk dier dat ik levend en wel gezien heb krijg ik dus niet binnen. Laat staan als ik het een naam gegeven heb.
Minder moeite heb ik dan weer met vleesburgers die mooi ingepakt in de winkel liggen. Bizar eigenlijk maar hoe minder het voedsel me doet denken aan een levend wezentje hoe minder moeite ik heb met het opeten.
Zo werkt dat vaak denk ik, en eigenlijk is dat ook wel logisch volgens mij, al klopt het uiteindelijk natuurlijk niet. Maar goed, ik zelf heb daar ook "last van".
Wat dit onderwerp verder betreft;
Van de ene kant zou ik het liefst vandaag nog vegetariër worden, aangezien ik het liefste helemaal niks zou doden. Ik vind dat altijd zielig, maakt me niet uit met wat voor reden of om welk dier het gaat eigenlijk.
Van de andere kant hou ik ontzettend van een stukje vlees bij mijn eten! Bovendien zitten er in vlees totaal geen koolhydraten. Ik moet door suikerziekte op koolhydraten letten, en hoe meer ik die eet, hoe meer ik (bij) moet spuiten en toestanden. Dan is het wel eens makkelijk en ook voedzaam om als tussendoortje of broodbeleg bijvoorbeeld, vlees te kiezen omdat dat niet zo hard aantikt qua bloedsuiker en toch goed vult en hartig is. Als ik helemaal geen vlees zou eten, dan zou er voor mij nog minder overblijven wat ik gewoon makkelijk en zonder al teveel consequenties kan eten. Dat is eigenlijk vooral de reden dat ik nog steeds vlees eet.
Maar bont zou ik bijvoorbeeld niet dragen. Dat is iets wat mensen totaal niet nodig hebben, en waarvoor ik dan ook geen dier gedood zou willen zien.
En verder heb ik zeker wel respect voor mensen die alle dierlijke producten laten voor wat ze zijn, omdat ze niet willen dat die beestjes lijden. Ik vind alleen niet dat iedereen dat moet doen, dat mag iedereen voor zichzelf uitmaken. Wel vind ik dat er wat aan ranzige praktijken als bijv. het doodknuppelen van zeehondjes/ afslachten van walvissen/ doden voor bont, etc. gedaan zou moeten worden. Dit is alleen voor geldgewin van mensen, en vind ik dan ook totaal niet kunnen... Maar wat dat betreft wordt er ook bijvoorbeeld in de "vleeshandel" heel wat afgerommeld volgens mij. Uiteindelijk zal het (dieren)leed in de wereld (helaas!) wel nooit helemaal verdwijnen.