Verslagen Forumuitstap Mechelen 16-04

Gesloten
Valda
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Valda »

16 april 2005

Ik schiet plots wakker en kijk naar mijn wekker-radio. Exact 7.00u. Verdorie! Mijn biologische ochtendklok werkt blijkbaar nog volgens het oude uur, want ik ben een uur te vroeg wakker… Hmm, zou ik blijven liggen… misschien eventjes… ach, ik kan net zo goed opstaan en genieten van een lange douche. Zo kom ik wel helemaal wakker.
Voor ik het weet is het al 8.30u en sta ik mijn haar nog te drogen. Ik ga weer mogen spurten. Geen tijd meer voor ontbijt. Ach, ik zal wel een koffiekoek in Brussel noord kopen!
Met de auto richting Oudenaarde, snel nog even om geld naar de bank en dan richting station. Ticket gekocht en snel nog even naar de krantenwinkel om sigaretten.

Aangekomen op perron 2. Darling moet hier ook ergens staan. Ik begin verschillende meisjes te bekijken :lol: en denk dat ik Darling gevonden heb. Zou ik erop afstappen. Het zou precies wel heel dom zijn moest ik iemand wildvreemd aanspreken en zeggen: “Hoi, ik ben valda, bent u Darling?” Ach, ik zal wachten tot in de trein! Plots komt de mededeling dat de trein 7 minuten vertraging heeft. Verdorie, ik zal naar mijn koffiekoeken kunnen fluiten… De gedachte dat Tine of Sarita wel eens achter die vertraging zouden kunnen zitten stak de kop op… (Misschien trok tine wel aan de noodrem om een foto te maken van de geit karess…) Ach, onzin natuurlijk!

(dit wordt precies een lang verslag)

Ik stap op de trein en kies direct voor de laatste wagon. En daar zaten inderdaad Tine en Sarita! Het meisje dat ik wou aanspreken bleek inderdaad Darling te zijn. Ze wou me om dezelfde reden ook niet aanspreken op het perron. Na een leuke kennismaking zijn we beginnen kingen. Een leuk maar tot dan toe onbekend kaartspel… We komen aan in Brussel noord. Het kaartspel geraakt jammer genoeg niet af, maar we zullen wel verder spelen tijdens de terugreis!

Na te hebben overgestapt in Brussel noord komen we op tijd aan in Mechelen. Er staat al een hele bende aan het station. Het gokwerk kon beginnen! Op sommige gezichten kon ik direct een naam plakken, bij anderen ging het dan weer moeilijker!

Nadat de laatkomers gearriveerd waren konden we Mechelen gaan verkennen. Jammer dat het weer zo tegenzat, maar je kan niet alles willen! Onze eerste stopplaats was café de gouden vis. Een gezellig, maar niet zo goed onderhouden cafeetje. Het interieur doet je een beetje aan art deco stijl denken… Vergane glorie eigenlijk, maar wel heel gezellig! Vooral als je het niet erg vind om een beetje regen op je hoofd of in je drank te krijgen :wink:

Na heel wat leuke en interessante gesprekken beginnen we honger te krijgen. Een paar leden gaan op verkenning naar een leuk restaurant. Er blijkt een eet- en ambiancerestaurant in de buurt te zijn. We moeten er wel om 15.00u buiten, dus we moeten ons haasten…
Bij het binnenkomen valt me meteen al op dat we helemaal zelf voor die ambiance zullen moeten zorgen… Ofwel geven wij in Oost-Vlaanderen een andere invulling aan ambiance…
We besluiten om een lekker roséwijntje te drinken. Jammer genoeg komt de o zo vriendelijk dienster ons melden dat de roséwijn op is. Witte wijn dan maar. Ik bestel tanjine met kip net zoals nog een paar anderen want van de tanjine met lam was blijkbaar maar één portie meer beschikbaar… Ook de theelichtjes waren op…
Ach, het eten zal wel meevallen denk ik bij mezelf… Groot was dan ook de verbazing toen de dienster me een croque monsier bracht… “euhm, mevrouw, ik heb dat wel niet besteld” “Wat had je dan besteld” “Tanjine” “oei, dat ben ik dan vergeten noteren, toch niet met lam…” (ze kijkt ergerlijk) “nee, met kip!”, “ok, dan, binnen 5 minuutjes is het warm”. Na een kwartier krijg ik eindelijk mijn tanjine, raar genoeg met andere groentjes dan bij de rest… Ze smaakten ook nog vrij rauw, maar gelukkig eet ik nog graag rauwe groenten.

En dan wordt het tijd om daar te vertrekken. Afzonderlijk betalen kan blijkbaar niet… En ook van wisselgeld hebben ze in die zaak nog niet echt gehoord…

Na wat rondgewandeld te hebben op zoek naar batterijen komen we in een ander café aan. Opnieuw worden er heel boeiende gesprekken gevoerd! Het leuke aan zo’n ontmoeting is dat je eigenlijk niemand echt goed kent en daardoor ga je ook met iedereen eens praten en kennismaken! Een duveltje een ne mechelsen bruynen verder besluiten we om te gaan bowlen.
Van bowlen is echter niet veel in huis gekomen. Er waren immers leukere dingen in dat café te beleven: lekker eten, mooie diensters, trio’s voor 3 euro…

Het begint stillaan tijd te worden om huiswaarts te keren. Na de laatste foto’s genomen te hebben, een laatste knuffel of kus nemen we afscheid in het station. GB zou ons vervoegen richting Brussel, maar blijkt dat uiteindelijk vergeten te zijn… We zitten met z’n drieën op de trein. Sarita had immers besloten om ons te verlaten en richting Gent te trekken… Hmm, dat spelletje kingen kunnen we niet afmaken. Het zal voor de volgende keer zijn…

Dan maar wat napraten over de dag!!!
0 x
tomorrow is another day...
Jodie
Nog geen rang

Bericht door Jodie »

Ik was eerst ook van plan om de eer voor verslag uit te brengen over te laten aan de meer getalenteerde schrijvers die aanwezig waren op de forummeeting. Maar uit vrees om als opgever uitgemaakt te worden, zal ik toch maar een poging wagen om mijn bijdrage te leveren :twisted: :wink:

Onder het motto "save the best for last" zijn we dus in stijl als laatste toegekomen 8)
Na een zeer korte kennismaking en het plaatsen van het juiste gezicht bij de juiste naam, zijn we vertrokken richting 1ste café.
Toegegeven, het weer was ons niet gunstig gezind, maar de sfeer zat er wel direct in.
De zenuwen die er op voorhand waren, bleken totaal niet nodig geweest te zijn en waren dan ook onmiddellijk verdwenen.

Van het ene café naar het andere trekkend (al dan niet uit noodzaak) hebben we toch nog een klein stukje van Mechelen gezien. Aangezien onze voornaamste bedoeling erin bestond een gezellige dag door te brengen met andere forummers en iedereen een beetje beter te leren kennen, en niet een cultureel en intellectueel verantwoord bezoek te brengen aan Mechelen, zou ik de forummeeting zeer geslaagd durven te noemen!

Ik ga hier niet onnodig details herhalen die andere verslaggevers al gegeven hebben, ik kan Jussi, Pearl en Valda alleen maar bijtreden...

Conclusie: absoluut voor herhaling vatbaar en om dan toch maar eens in herhaling te vallen: de afwezigen hadden ongelijk! :wink:

@Tine: dat van die champagne was een inside joke, geen aandacht aan besteden...
0 x
Pearl
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Pearl »

tine schreef:Mijn verslag komt nog, de foto's zijn er al?
Toch bij degene die erbij waren, en hun émailadres opgaven...?
Hé, ik heb geen foto's ontvangen. :shock: :(
0 x
i feel almost everything
gerrit
Nog geen rang
Contacteer:

Bericht door gerrit »

woensdag 13-04
Niet zoveel zin om naar de forummeeting te gaan eigenlijk. Een beetje teveel stress, nieuw werk en andere zaken, maar enfin, als liefdadig forumredder kan ik niets anders dan mijn kop effe laten zien

vrijdag 15-04
amai, die jussi is precies wel ne rare. Zo geheimzinnig doen, en ZIJN VOORNAAM???? Maar enfin, het wordt precies wel een succes, al 14 'ingeschrevenen'

zaterdag 16-04
Toch nog kunnen uitslapen wegens late trein. Om 11h01 aankomst in Mechelen. We waren alleszins niet de laatste: toen we toekwamen stonden er duidelijk al vier mensen, waaronder onze éminence grise, Christiaan. Het ijs was direct gebroken en viel onder de vorm van water als bakken uit de lucht. In kleine groepjes stroomde het volk toe. Behalve... DE TWEE DAMES DIE NATUURLIJK TE LAAT MOESTEN KOMEN. Maar ook met hen was het ijs snel gebroken (Tiens Eveline, Diann, was die niet al 40 jaar oud? Tiens die ziet er wel vrij jong uit voor hare leeftijd :wink:). En jussi, die kwam even mysterieus als zijn berichtjes al waren geweest: opeens was hij daar :wink:

Onder leiding van de deskundige gids Pipilotti (mét professionele paraplu op hare kop) op stap naar de Gouden Vis (sjieke wc's trouwens). Véél plaats op terras. Ik voelde me inderdaad een vis, zwemmend in een steeds groter wordende zee van waterdruppels. Een cocktail binnengespeeld van bier, cola(light), warme choco, kriek, en witte wijn.
De twee dames die nadien prospectie gingen doen voor het middagmaal: CHAPEAU! Zelden zo'n slécht etablissement meegemaakt. Maar voor de ambiance, daar zorgden we zelf voor. En ambiance wàs er, absoluut. Alleen jammer dat we er waarschijnlijk niet meer binnenmogen.

Opeens was er het plan om nog de trein naar Gent te nemen, maar de officiële forum-uitstap was gepland in Mechelen (nietwaar, pipilotti), dus dan maar opnieuw richting station voor het volgende café. Na de nodige verhuizingswerkzaamheden een zeer gezellige babbel gehouden, over de meest uiteenlopende onderwerpen (lesbisch-zijn, seks (nietwaar, GB?), vrouwen, ann & manon, holebi's: zeer uiteenlopend dus). En vooral véél witte wijn binnengekapt. Volgende keer proef ik eens een geusJE, pipilotti, beloofd.
En aangezien we voor de tweede maal buitenvlogen (alleen iets minder hardhandig) richting BOWLING. Eindelijk!!! Alleen zijn thuisforummers precies niet zo heel sportief aangelegd. Volgende keer misschien een denk-sport plannen, ipv een fysieke bezigheid? En eindelijk ook eens iets lekkers qua eten binnenspelen (loempia's, croques, croissants). En ondertussen met GB wat roddelen over de knappe serveerster (jaja, ze is zéker bi, die serveuse!!!). En opeens, veel te plots en veel te snel, was het uur der afscheid genaderd. Jammer! Ik had nog uuuuuren kunnen doorgaan (mits een klein dutje op de bowlingbaan ofzo). De fanfare van honger en dorst werd kleiner, en kleiner. En uiteindelijk schoten we nog met zijn vieren over die de trein richting Leuven namen: Jussi, Christiaan, Eveline en ik. Véél witte mannetjes gezien (Witte woede? de melkbrigade?) en uiteindelijk RW met zijn drieën op de juiste trein geplaatst. En dat was het.

zondag 17-04
Ik wil opnieuw op forum-uitstap.

maandag 18-04
Wanneer komt de volgende uitstap eraan?
0 x
... there's a man in a smiling bag...
Jodie
Nog geen rang

Bericht door Jodie »

Pearl schreef:
tine schreef:Mijn verslag komt nog, de foto's zijn er al?
Toch bij degene die erbij waren, en hun émailadres opgaven...?
Hé, ik heb geen foto's ontvangen. :shock: :(
e-mailadres via pb even doorsturen naar Tine en dan komt het in orde...
heb dat ook gedaan :wink:
de e-mailadressen die wij opgeschreven hebben waren voor gb...
0 x
Jodie
Nog geen rang

Bericht door Jodie »

Ja, waar blijft gb trouwens met haar foto's :twisted:
Ik ben maar een klein beetje nieuwsgierig :lol:
0 x
gerrit
Nog geen rang
Contacteer:

Bericht door gerrit »

voor de foto's van GB: ik zal nog met haar afspreken hoe we dat oplossen. Er zullen waarschijnlijk wel gecensureerde foto's bij zijn :wink:, maar als ze ze doormailt naar mij zal ik ze wel ergens online zetten, zodat tenminste de mensen die erbij waren ze kunnen bekijken.
0 x
Jussi
Poster rang 1
Poster rang 1
Contacteer:

Bericht door Jussi »

Diann schreef:Ja, waar blijft gb trouwens met haar foto's :twisted:
Ik ben maar een klein beetje nieuwsgierig :lol:
Ik wil die compromiterende foto's ook wel eens zien,... eigenlijk :)
0 x
"Slagen in de liefde is nu wel het moeilijkste dat er is." (Jenny Verbeeck)
"Weet je wat 't is? De wereld zit verkeerd ineen, dat is 't!" (Frank Bomans)
"Dieje van Sanitechniek heeft een fuite" (Angèle Backx)
Jussi
Poster rang 1
Poster rang 1
Contacteer:

Bericht door Jussi »

gerrit schreef:voor de foto's van GB: ik zal nog met haar afspreken hoe we dat oplossen. Er zullen waarschijnlijk wel gecensureerde foto's bij zijn :wink:, maar als ze ze doormailt naar mij zal ik ze wel ergens online zetten, zodat tenminste de mensen die erbij waren ze kunnen bekijken.
Censuur zeg je,... ja dan zullen er geen foto's meer overblijven he,... :D
0 x
gerrit
Nog geen rang
Contacteer:

Bericht door gerrit »

vooral de groepsfoto niet vrees ik, toen we zo opeen lagen. Ik wist niet goed waar m'n handen te leggen.
0 x
Jodie
Nog geen rang

Bericht door Jodie »

zaterdag 16-04
Toch nog kunnen uitslapen wegens late trein. Om 11h01 aankomst in Mechelen. We waren alleszins niet de laatste: toen we toekwamen stonden er duidelijk al vier mensen, waaronder onze éminence grise, Christiaan. Het ijs was direct gebroken en viel onder de vorm van water als bakken uit de lucht. In kleine groepjes stroomde het volk toe. Behalve... DE TWEE DAMES DIE NATUURLIJK TE LAAT MOESTEN KOMEN. Maar ook met hen was het ijs snel gebroken (Tiens Eveline, Diann, was die niet al 40 jaar oud? Tiens die ziet er wel vrij jong uit voor hare leeftijd :wink:). En jussi, die kwam even mysterieus als zijn berichtjes al waren geweest: opeens was hij daar :wink:

zondag 17-04
Ik wil opnieuw op forum-uitstap.

maandag 18-04
Wanneer komt de volgende uitstap eraan?

Seffes denken de forummers nog da'k echt al 40 ben ;-)

Ja wanneer is de volgende meeting??? Er was in ieder geval al afgesproken dat de volgende meeting in Leuven ging zijn :lol: :twisted:
0 x
Jussi
Poster rang 1
Poster rang 1
Contacteer:

Bericht door Jussi »

Valda schreef:
mooie diensters, trio’s voor 3 euro…
Daarom dat de rekening niet klopte op het einde :lol:,... Valda,... voor het plezier van een trio moest je wel 3 euro 20 neertellen he,... gij ze profiteur,... :D
0 x
Valda
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Valda »

tiens, was dat afgesproken?
Ik zou ze eerder eens in een andere provincie laten doorgaan... :lol:
0 x
tomorrow is another day...
Jussi
Poster rang 1
Poster rang 1
Contacteer:

Bericht door Jussi »

gerrit schreef: Ik wist niet goed waar m'n handen te leggen.
Ik onthoud mij van commentaar :D
0 x
darling
Nog geen rang

Bericht door darling »

gerrit schreef:Véél witte mannetjes gezien (Witte woede? de melkbrigade?)
Die witte mannetjes/vrouwtjes gingen naar een dance-evenement in Antwerpen waar je in het wit moest uitgedost zijn om binnen te mogen.

(mijn verslag zal trouwens voor vanavond zijn)
0 x
Gesloten