Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 971
x 1563

Bericht door heidiw »

Tiboko schreef: wo 11 mar 2026, 17:35 tandartsen plannen bij voorkeur afspraken voor schoolplichtigen in op momenten dat ze niet in de les horen te zitten, toch??
Voor jaarlijkse routinecontroles die veraf gepland kunnen worden lukt dit nog. Maar voor behandelingen en orthodontie... pfff, wij hebben daar zowel al om 7 uur 's morgens als 7 uur 's avonds gestaan en alles daartussen.
Tiboko schreef: wo 11 mar 2026, 17:35 enige reden dat ze naar die bewuste tandarts gingen op dat moment was omdat ze anders niet op de Spoed van Thuisdorp waren beland. Met andere woorden, een "gepland" accident
Klopt volledig! Het ventje op het schilderij heeft na een dag al toegeslagen :cry:
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1082

Bericht door Tiboko »

Beetje slijmerig gedrag van Selin, gisteren. Een niet okay uitval van Nancy tegenover Karin. Maar het gedrag van Tom slaat toch alles. Vorige week (?) nog "ik ben niet op zoek naar een relatie" naar hier seh - je hebt een sleutel, want hoe kwam Lyn gisteren zo maar ineens binnen ??

Onbegrijpelijk.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 971
x 1563

Bericht door heidiw »

Deed mij denken aan de conference van Kamal waarin hij de binnenspeeltuin "het krijspaleis" noemde. Er is al een kinder- en jeugdpsychiater, nu nog één voor de volwassenen graag.
1 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1082

Bericht door Tiboko »

Andreas moet een soort dwarsdoorsnede (?) maken van een gebouw en kiest meteen voor een ziekenhuis, want het cafélokaal van FC Drongen is maar te saai. Hum. En dan zien we hem - in plaats van bij de architect van het ziekenhuis de plannen te bekijken - samen met Therese in een random kamer op de grond liggen turen naar wat buizen in de muur, waar blijkbaar zuurstof doorgaat. Really? :doh:

Het ziekenhuis (niet enkel de spoed) gaat dus blijkbaar fusioneren met een ander ziekenhuis en Cody vertelt hierover tegen zijn ondergeschikten, want er gaat véél veranderen. Intussen horen we hem ook tegen Judith zeggen dat na vijf jaar (??) haar opleiding stilaan ten einde loopt, maar ze zit achter met papers e.d. Tja.

Het meest belachelijke vond ik eigenlijk de reactie van Rosa op Nancy, die Cézar en Niels zag kussen. "Maar allez Nancyke, ik heb die twee aan elkaar gekoppeld". Ik vraag me toch af wat ze daar op de set in de thee/koffie doen. Christine die per se (haar ingebeelde concurrente) Marie aan Tom wil koppelen, Rosa die Niels een nieuw lief moet bezorgen en Marianne, die bereid was om de huur van Cézar op zich te nemen (want het is toch zo'n goeie vriend). Waarom haalt ze hem dan niet bij haar in huis :denk: En dan heb je nog de bambi oogjes waarmee Anna (quote: hoe zit dat nu met Inez??) naar Selin kijkt. Hoe lang zal het nog duren voor ze vertelt dat ze op haar verliefd is ??

Thuis als datingshow, zowat.

Gelukkig blijft Vince Vince, het ene moment een crème van een gast, het volgende zou je hem een dreun geven. Maar de kans is groot dat er binnenkort ook voor hem liefde in de lucht zit, want er zijn duidelijk heel lichte vonken met... Judith.
0 x
catherine
Poster rang 1
Poster rang 1
x 55
x 88

Bericht door catherine »

Ik zag ook wel wat good vibes tussen Andreas en Therese, als dat maar geen vonken gaat geven tussen de Bomans boys! 8)
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1443
x 1798
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Ik begrijp niet dat Femke Rosa niet het mes op de keel zet en haar laat iemand zoeken die het kan oplossen. Hoe degoutant was ze toen Cody daar was. Ze schijnt de ernst van de situatie niet te begrijpen.
Is er wat aan het bloeien tussen Thérèse en Schatteke?? Oei, dat zal stormen als Robin daar achter zou komen!
En dan heb je Vince, laat die man nu toch voor één keer geluk hebben en niet altijd het zwart schaap zijn.
En dan is er nog degoutante Lyn die haar afgunst niet kon wegstoppen toen Marie bezig was en slof Tom luistert naar haar. Geen ruggegraat! à
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1082

Bericht door Tiboko »

Ik vind het niet normaal dat Karin hier ultimatums stelt. Zij wil uit de zaak stappen, maar Femke moet maar een overnemer zoeken, want anders loopt het slecht af. Ook voor Karin zélf natuurlijk, want dan is ze haar investering óók kwijt. Totaal onzinnig dus dat Femke en Rosa zich het mes op de keel laten zetten :denk:

Verder wel redelijk apart dat Vicky haar dochter suggereert dat ze beter bij Vince kan gaan wonen, want "het is mijn schuld dat je hier zo ligt". Ik snap dat het beter uitkomt voor het script (Vince zit daar nu eenmaal met zijn nieuwe flat :lol: ) maar geloofwaardig is het alweer allerminst. Want is hij - die door zijn veelvuldige stommiteiten nooit een veilige rots in haar leven was, nu plots dé ideale persoon om haar in revalidatie én verder doen en laten te begeleiden?

Bij leeftijdgenote Yasmine zien we toch dat vooral Christine haar steun en toeverlaat is en dat papa Peter vooral bezig is met zijn werk én (na de uren) fitness pleziertjes. Meisjes van Febe's leeftijd hebben nu eenmaal ook een rolmodel nodig, of zou dat dan kortelings zomaar ineens Judith worden. Kan natuurlijk, in het grote Thuis-plan :yup:

Al zal hij dan misschien weer de volgende "foute man" zijn in haar intussen indrukwekkend brokken liefdesparcours
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1443
x 1798
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Tiboko schreef: do 26 mar 2026, 23:52 Al zal hij dan misschien weer de volgende "foute man" zijn in haar intussen indrukwekkend brokken liefdesparcours
weet niet...zou ze een kans geven. Alhoewel zijn woede uitbarstingen niet in z'n voordeel spreken.
Robin is z'n eigen weg aan het zoeken en hopelijk is de belofte die hij gedaan heeft aan Therese nu eindelijk een feit. Maar betwijfel het!
Ongelooflijk wat Karin daar nu eist. eerst eruit stappen en dan nog een ultimatum. Zo raakt de Withoeve helemaal in de problemen.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1730
x 2666

Bericht door satine »

Ik vraag mij af of zo'n ultimatum wel wettelijk is, maar dat zal ook afhangen van wat er in de statuten staat. Maar een week is wel heeeeeel weinig tijd.

Wat Judith betreft: ik vind dat die echt wel eens een goede man verdient, als ze dan toch zo hoognodig moet gekoppeld worden.
Niet de zoveelste met problemen, een dochter in revalidatie, een kort lontje, de onweerswolk die constant om de hoek loert.
Ze heeft al zoveel foute mannen in haar leven gehad. Een nieuw personage mag zeker!
Maar de vriendschap met Femke zal voorlopig wel eerder koude oorlog zijn.
Vond het wel apart dat Judith tegen Anna zei dat geen organisatorisch en/of zakelijk talent had. Was haar inbreng dan niet dezelfde als die van Nancy en Dieter - stille vennoten?

En Robin zie ik voorlopig nog wel goed gaan. Tot zijn pa in Bar Madam iets komt drinken natuurlijk. Want ook al is Lyn vaak bij hem, zo na het sporten zie ik hem daar nog wel iets gaan drinken met Marie en/of Peter.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1082

Bericht door Tiboko »

Je weet dat dit een "disaster waiting to happen is" hé. De eerste dag dat Tom daar zit en iets al dan niet fout tegen hem zegt, zal hij ontploffen.

Wat de investering betreft. Dat Judith uitgerekend raad vroeg aan de persoon die heel haar leven met Tom quasi altijd gedwarsboomd heeft (tot en met de trouw met Waldek) is wel heel vreemd. Wat dat betreft had Anna een véél nuchterder kijk op de zaak, jammer dat zij niet kapitaalkrachtig genoeg is. Femke had beter bij Tom aangeklopt :lol:

Vreemd ook dat Femke geen raad aan Peter vraagt ivm dat ultimatum. Ik weet zeker dat zoiets niet in de statuten kan staan. Wie met dergelijke clausule akkoord gaat, weet toch dat er ooit miserie van komt?

Verder hoor ik Robin heel de week zeggen dat hij voor zijn examens moet studeren en dan gaat hij ineens - net ervoor - hele dagen in een café werken. Heel slim :nope:
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1730
x 2666

Bericht door satine »

Goh, als ik erover zou denken om ergens te investeren, dan ga ik toch eens praten met degene die er wil uitstappen. En Karin en Judith hebben een woelig verleden gehad, maar de laatste tijd konden ze wel samen door 1 deur.
En ik weet niet of Judith hiervan op de hoogte is, maar als de bank 'maar' 300.000 euro wil lenen, zelfs met de Withoeve als onderpand - dan zegt dat toch ook wel wat.

En wat er in die statuten staat, weten we niet - maar toen Karin haar geld in Feniks stak, waren de anderen allemaal zo wanhopig dat ze eender wat zouden goedgekeurd hebben. Zeker in Thuis, waar het niet echt belangrijk is of alles wel klopt natuurlijk.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1082

Bericht door Tiboko »

satine schreef: vr 27 mar 2026, 13:53 En ik weet niet of Judith hiervan op de hoogte is, maar als de bank 'maar' 300.000 euro wil lenen, zelfs met de Withoeve als onderpand - dan zegt dat toch ook wel wat.

Judith werd toch niet gevraagd om Karin's aandelen over te nemen ?? Er is een lening (hypotheek) van 300 000 euro, Nancy wil ook 80 000 euro investeren, dus ging het toch maar om een goeie 100 000 euro.

Dit gezegd zijnde, het businessplan dat het duo voorlegde was (naar Karin's woorden) zo amateuristisch dat het een mirakel is dat die bank zelfs maar overwoog om een lening toe te staan, ook al er is er een hypotheek - of maakt het dan niks meer uit wat ze met die lening doen ?? Auto's kopen, op vakantie gaan, een flatje aan zee verwerven ??

Verder die clausules.

Het gaat om een BV (de meest voorkomende vennootschapsvorm in België). In een BV:

- Aandelen zijn niet vrij overdraagbaar zonder toestemming van de andere aandeelhouders (tenzij anders bepaald).
- Een partner kan niet eenzijdig afdwingen dat de anderen zijn aandelen kopen.
- Hij kan wél zijn aandelen te koop aanbieden, maar de anderen mogen weigeren.

Er bestaan wel uitzonderlijke juridische procedures zoals:

- Uittreding ten laste van de vennootschap (art. 5:154 WVV)
Een partner kan naar de rechtbank stappen om te vragen dat de vennootschap zijn aandelen overneemt.
→ Dit kan alleen bij ernstige redenen en is geen automatische recht.

- Uitsluiting (art. 5:155 WVV)

→ De anderen kunnen naar de rechtbank om iemand uit te sluiten, maar dat is het omgekeerde scenario.

In de praktijk is dit een zware en dure procedure, en zeker geen standaardrecht.

Het gaat natuurlijk om Thuis, maar iets realistischer verhaallijnen zouden toch welkom zijn. Als het allemaal niet zo nauw steekt, dan vind ik het serieux waarmee ze alles omgeven toch maar zozo :yup:
0 x
Plaats reactie