Niels LeGrand (Wannes Lacroix)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2597

Bericht door satine »

Blijkbaar is opruimen voor Niels alleen belangrijk als het niet zijn beurt is - het was er wel een boeltje gisteren!
1 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1041

Bericht door Tiboko »

Ik vind hem een irritant ventje geworden, met zijn Niels-maniertjes :yup:
0 x
frankeneddy1
Poster rang 3
Poster rang 3
x 122
x 146

Bericht door frankeneddy1 »

Waarom juist?
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1382
x 1739
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

frankeneddy1 schreef: do 09 okt 2025, 21:38 Waarom juist?
Die overdreven bewegingen en zwaaien met die handjes tijdens het spreken ! En dan nog: opruimen geldt vooral voor een ander, voor hem steekt het niet zo nauw. Hij gaat liever uit! En waar gaat de uitstap dan naartoe met die intussen toch een beetje op leeftijd dames??
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1041

Bericht door Tiboko »

Dit dus...

Plus zich ook constant met iedereen moeien (bijvoorbeeld eergisteren. "Wat doe je hier nog, tegen Nancy. Britt is toch al lang naar de training?" terwijl ze letterlijk net voordien de deur uitstapte) en verder altijd doen alsof de hele wereld rondom hem draait.
0 x
catherine
Poster rang 1
Poster rang 1
x 55
x 86

Bericht door catherine »

Ik hoop dat ik mij vergis maar vanavond deed Niels mij denken aan een nieuwe diabetes 1 patiënt, zoals mijn broer rond zijn 30ste. Er zijn wat signalen…
Hopelijk sla ik de bal compleet mis en vergis ik mij x
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1382
x 1739
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

"t ziekenhuisbed is leeg. Kan niet, er moet en er zal een andere patient komen. Maar nooit verwacht dat het Niels zou zijn. Ja, hij was altijd moe en toch een beetje futloos (buiten 's avonds gaan stappen met Rosa). Dus zou wel kunnen dat het de richting van diabetes uitgaat.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 950
x 1517

Bericht door heidiw »

Kan, vooral omdat de waterfles toch ook al een paar keer overduidelijk in beeld kwam. Ik dacht eerst aan klierkoorts toen de spoilers uitkwamen maar daar val je niet van flauw.
Maar voilá, een nieuwe klant op de spoed. En hij had al een oogje op Cody...
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1002
x 585

Bericht door martha »

Dacht ook aan diabetes (in de beginjaren van Thuis was er de broer van Eva die diabetes kreeg). En is het vandaag niet de internationale diabetes dag (heb dat ergens zien passeren op FB) ? :denk:
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 950
x 1517

Bericht door heidiw »

Bloedsuikerspiegel 800mg/dl.
"Is dat laag" vraagt ie :doh:
Niiiiiiieeeeeeels!!! Dat gaat door het dak! Dat kan je met een vingerprik zelfs niet meer meten.
Toch raar dat niemand iets aan zijn adem gemerkt heeft want dat is een heel typische appelgeur. Of het moest zijn dat hij heelder dagen kauwgom loopt te sjieken.
Maar goed, positief is dat hij nu tenminste weet wat er scheelt. Negatief is dat het zal gedaan zijn met de feestjes en serieus dieten en rekenen wordt.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2597

Bericht door satine »

Niels is een leek op dat gebied he - ik zou ook niet meteen weten wat die waarde betekent.
En dat hoeft toch ook niet? Daar zijn dokters toch voor? ;)

Gelukkig was Britt er op tijd bij en heeft ze goed gehandeld EN Niels heeft een duidelijke diagnose. Nu kan hij van daaruit verder.
Diabetes, we wensen het niemand toe, maar er valt mee te leven. En ik denk wel dat Niels verstandig genoeg is om hier op een volwassen manier mee om te gaan. Dat hoop ik toch.

En binnen een tijd wordt er niet meer over gepraat, net zoals over de nierproblemen van Marianne, de ene nier van Tom, de gedeeltelijke blindheid van Marie (want vroeger kon ze na de operatie toch nog maar uit 1 oog zien), om het glazen oog van Lowieke niet te vergeten.
En dat is prima voor mij - net zoals andere dingen niet meer aan bod komen als ze niet belangrijk zijn in de lopende verhaallijn.
0 x
elders
Nog geen rang
x 29

Bericht door elders »

'Er valt mee te leven' ?
Indien je type 1 bent dan is het niet zo eenvoudig om ermee te leven. Zeker niet indien je de regels van het opgedrongen spel moet spelen en volgen.
Gedaan met heel wat sociale activiteiten en gelukkig nu minder dan vroeger je wordt in een glazen kooi geduwd tov sociale gemeenschap. De taartjes, gebakjes, verjaardagsparty's, teambuildings, ... Vergeet dat maar indien je je ernstig wil houden. En nee, niet omdat momenteel alles via Continue Glucose Meting kan gestuurd worden, gemeten worden dat je je oude vrijheid van leven terug krijgt. Vergeet dat. En neen, een beetje meer of een beetje minder insuline is geen goede behandeling op eventuele implicaties, integendeel een uitnodiging. En geloof me, ik kan het verdomme weten.
Eigenlijk wel een mooie verhaallijn en hopelijk wordt die correct en ernstig uitgebouwd.
1 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 186

Bericht door apestaart »

En hij zal één of meerdere keren per dag insuline moeten inspuiten dus hij zal altijd een serie spuiten bij zich moeten hebben wat dus niet evident is.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 950
x 1517

Bericht door heidiw »

Ja jongen, het wordt een grote ommezwaai. Maar daarvoor is er begeleiding van een diabetesverpleegkundige en voedingsdeskundige ipv dr Google.
En zoals Elders hier aanhaalt, een beetje minder insuline om te kunnen feesten en dan wat meer om als je thuiskomt de frigo te plunderen... het is verleidelijk en ja hoor, het wordt gedaan. Een aanrader is het echter niet.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2597

Bericht door satine »

Hoe erg ik het ook vind voor hem - ik hoop dat hij snel een manier vindt om hiermee om te gaan, hoe moeilijk dat in het begin ook zal zijn.
En ja, het is voor de rest van zijn leven en dit wil je niet meemaken, zeker niet als je nog zo jong bent, maar al die stress kan toch ook niet goed zijn?

Fijn toch ook dat hij gesteund wordt, ook al is het niet altijd op een manier die voor hem goed is (Rosa en Nancy) - maar Brittje is er ook nog en zij is een goede vriendin die probeert de dingen nuchter te bekijken.
0 x
Plaats reactie