Niels LeGrand (Wannes Lacroix)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Plaats reactie
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Een nieuw personage in de begingeneriek, dus daar hoort wel een eigen topic bij.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2597

Bericht door satine »

Ik vind hem een beetje zielig - zijn opmerking naar Joren toe over Zihame sloeg echt nergens op.
Tenzij hij geen ogen in zijn kop heeft, moet hij ondertussen toch al lang weten dat zij altijd haar eigen zin doet en dat Joren daar eerder als slachtoffer zat dan als de grote verleider.
Als dit weer een aanloopje is naar de zoveelste relatie met blutsen en builen, dan vind ik dat op voorhand al jammer.
3 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2597

Bericht door satine »

Ik vind het erg jammer dat zijn vader en hij blijkbaar niet tot normale gesprekken kunnen komen waardoor hij zich niet geliefd voelt - en dat hij zijn moeder op jonge leeftijd heeft verloren, maar ik vind dat hij toch wel veel noten op zijn zang heeft.
En het zal allemaal niet gemakkelijk voor hem zijn, maar sympathiek overkomen heeft hij op nog geen enkel moment gedaan, wat mij betreft.
Misschien moest hij toch maar eens contact opnemen met zijn vader, voor die de geldkraan dicht draait en zijn studies niet meer betaalt.
Het zou wel eens kunnen dat papa meer om hem geeft dan hij denkt.
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Zielig personnage en ongeloofwaardige acteur .
0 x
ThuisStan123
Poster rang 1
Poster rang 1
x 19
x 52

Bericht door ThuisStan123 »

Wat ik vooral jammer vind is dat dit weer eens het zoveelste homoseksuele personage is dat het én emotioneel moeilijk heeft én uit een allesbehalve ideale gezinssituatie komt.

In het echte leven ken ik ook holebi's en daar zitten echt wel mensen bij die kiplekker in hun vel zitten en een erg goede band hebben met hun ouders. De meeste zelfs, eigenlijk. In Thuis daarentegen is het één grote kommer en kwel.

Alsof homo's per definitie in het verkeerde sociale netwerk zitten...
2 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1041

Bericht door Tiboko »

Ook die benadering is alweer zo cliché...

De pa die hoge verwachtingen heeft, maar de jongen die andere wegen wil inslaan. Bovendien hebben we ook die "uit de kast komen" fase à la Frank Bomans (toen met Franky) met de stijve hark/decaan nog te goed. Zou eens leuk zijn als de scenaristen die voor een keertje achterwege laten. We leven niet meer in de jaren zeventig hé :doh:
3 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1382
x 1739
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Studio 100 acteurs bij Thuis binnenbrengen= geen goed idee! Direct begint hij nog te zingen ook :crazy: Hield al m'n hart vast toen hij aan het dweilen was en met de radio mee zong! :crazy: :crazy: :crazy: mAN, MAN TOCH!
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 186

Bericht door apestaart »

Tiboko schreef: wo 24 nov 2021, 13:32 We leven niet meer in de jaren zeventig hé
En toch zijn er in de hedendaagse tijd nog mensen die vinden dat homoseksualiteit abnormaal vinden sterker nog, er wordt nu homofoob geweld gebruikt tegen homo's wat in de jaren 70 niet of heel weinig voorkwam.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Tiboko schreef: wo 24 nov 2021, 13:32 Bovendien hebben we ook die "uit de kast komen" fase à la Frank Bomans (toen met Franky) met de stijve hark/decaan nog te goed.
Nee hoor. Niels heeft eens verteld dat zijn vader dit reeds weet. Het is één van de redenen waarom het zo moeilijk loopt tussen hen.
0 x
ThuisStan123
Poster rang 1
Poster rang 1
x 19
x 52

apestaart schreef: wo 24 nov 2021, 19:58 En toch zijn er in de hedendaagse tijd nog mensen die vinden dat homoseksualiteit abnormaal vinden sterker nog, er wordt nu homofoob geweld gebruikt tegen homo's wat in de jaren 70 niet of heel weinig voorkwam.
Ik denk dat dat er altijd geweest is, spijtig genoeg, maar dat het vroeger meestal in de doofpot werd gestoken. Hoe dan ook, van mij mogen ze de homo's in Thuis wel op een wat positievere manier afbeelden. Ja, holebi's stuiten nog op te veel vooroordelen, maar ik vind dat Thuis moet laten zien dat het ook anders kan. Een beetje positiviteit zou absoluut niet misplaatst zijn en met Niels' karakter hebben ze de kans op een emotioneel evenwichtig, genietbaar homoseksueel personage gewoon vergooid.
1 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1002
x 585

Bericht door martha »

[quote="daffy duck" post_id=432059 time=1637771306 user_id=256 Hield al m'n hart vast toen hij aan het dweilen was en met de radio mee zong!
[/quote]

Bronski beat, als ik me goed herinner was dat een holibi. Vond dit dus een dikke knipoog van de makers maar vrees dat het grootste deel van het thuis publiek dit niet doorgehad heeft . De waarheid gebiedt dat ik indertijd wel van dit soort muziek hield (net als de pet shop boys, frankie goes to hollywood etc.) Dus de gay scéne van toen vooraleer aids roet in het eten kwam gooien.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

ThuisStan123 schreef: wo 24 nov 2021, 21:45 Hoe dan ook, van mij mogen ze de homo's in Thuis wel op een wat positievere manier afbeelden. Ja, holebi's stuiten nog op te veel vooroordelen, maar ik vind dat Thuis moet laten zien dat het ook anders kan. Een beetje positiviteit zou absoluut niet misplaatst zijn en met Niels' karakter hebben ze de kans op een emotioneel evenwichtig, genietbaar homoseksueel personage gewoon vergooid.
Dat hebben ze destijds wel al gedaan met Franky en Tibo, die een positief, gelukkig, genietbaar koppel waren.
1 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Dus is 't nu weer tijd voor zwaarwichtig gedoe omtrent de problemen van het anders zijn dan anderen. Wanneer zal de euro eens vallen dat er ook nog anderen anderen zijn? Die het minstens even moeilijk hebben in deze onverdraagzame maatschappij? De meeste van de Thuiskijkers zitten/zaten echt niet te wachten op maatschappelijke problemen in Thuis en al zeker niet als ze verre van realistisch getoond worden.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Ik snap nog altijd waarom Niels steeds zo vijandig doet tegen Joren...
0 x
ThuisStan123
Poster rang 1
Poster rang 1
x 19
x 52

Wel, Joren is min of meer out en heeft nooit echt aan zijn geaardheid getwijfeld. Hij heeft veel vrienden en mensen die hem opvangen en hem nemen zoals hij is. Ik neem aan dat het wel deels uit jaloezie zal zijn, maar ik zou hoegenaamd niet weten hoe Niels Jorens situatie zo goed zou kennen.
ikke schreef: do 25 nov 2021, 17:34 en al zeker niet als ze verre van realistisch getoond worden.
Inderdaad. Maatschappelijke problemen moeten aangekaart worden, maar ik had toch veel liever gehad dat Niels zijn homoseksualiteit gewoon een deel van hem was geweest, en niet het "probleem".
0 x
Plaats reactie