Personage waar ik mij het meest aan erger

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2567

Bericht door satine »

Simonne reageerde inderdaad nogal zuur, maar wat als het misloopt met Rosa, haar medicatie en alcohol? Het bracht wel een wonderbaarlijke genezing met zich mee, want haar linkerhand werkte ineens heel goed terug mee...
Maar ik denk toch dat Frank en Eddy er best aan doen om niet meer 'De Kampioenen' uithangen in Bar Madam - want daar leek het wel op.

En ik ben heel blij dat ik mijn eigen revalidatie niet heb moeten overlaten aan een gepensioneerde loodgieter. :mrgreen:
1 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

satine schreef: za 02 mar 2024, 11:11 En ik ben heel blij dat ik mijn eigen revalidatie niet heb moeten overlaten aan een gepensioneerde loodgieter.
Het slaat inderdaad totaal nergens op dat Rosa na deze toch wel redelijk ingrijpende tegenslag niet minstens deeltijds naar een professional zou gaan om zich te laten behandelen/te revalideren. Zal wel passen in het kraam "zo heeft nonkel Frank ook weer eens wat te doen" - maar op die manier schiet het allesbehalve op...

Wat Rosa betreft, heb ik soms de indruk dat de actrice moeite heeft om de hele tijd "in haar rol te blijven" (vandaar die wonderbaarlijke genezing) en haar gezicht in de juiste plooi te houden, kan ook niet als je zoveel scènes met een lolbroek als Frank moet draaien...

Verder erger ik me aan de "van de (bijna) doden niks dan goed"-attitude van Lowie & Tamara tegenover Bob. Een klein beetje argwaan zou toch wel op zijn plaats mogen zijn, het is niet zo dat àlles wat de voorbije tijd gepasseerd is op die "tumor" kan/mag geschoven worden. En heeft iemand kleine Leo inmiddels al verteld waarom zijn papa eerst bij tante Christine, dan in de living en nu plots op zijn kamer slaapt? Moet heel verwarrend zijn.
2 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Kan er iemand die "wonderbaarlijke genezing" van Roza voltooien aub ( we zitten toch al volledig in het absurde), zo kan de actrice die totaal belachelijke uitbeelding laten vallen : dit is wansmakelijk ! :boo: :boo: :boo: :boo:
1 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Mijn ergernissen van vrijdag:
- Snuiten trekkende Rosa
- Pastoor Bob en zijn vriendje Lowie
- Slaafse en naïeve Tamara
- Overbezorgde Femke die maar wanhopig achter haar ex blijft aanhobbelen :roll:
- Dokter Judith die blijkbaar zoooo verliefd :romance-heartstiny: op haar overspelige ex is dat ze er nu pas aan denkt om even naar haar vriend zijn ingrijpende uitslag te informeren. Fijne buddy is dat! :thumbup: :nope:
- De pruillip van Simonneke (ik snap dat ze boos werd, maar ben het eigenlijk gewoon beu dat zij en Frank zo'n gezapig stel is wat elkaar alleen maar lastigvalt en de ander niks gunt)
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
vdbemdsa
Poster rang 2
Poster rang 2
x 3
x 112

Bericht door vdbemdsa »

Christel schreef: ma 04 mar 2024, 11:23 - Dokter Judith die blijkbaar zoooo verliefd op haar overspelige ex is dat ze er nu pas aan denkt om even naar haar vriend zijn ingrijpende uitslag te informeren. Fijne buddy is dat!
Ik dacht eerder, je hebt je dochter verweten dat ze zulke "spelletjes" online speelde, en aan haar taal aan de telefoon tegen Tom, terwijl ze in ziekenhuis zat, dacht ik toch wel efkes dat ze "telefoonsex" wou doen met Tom, hij verveelde zich, zij had veel werk, enkel Marianne verstoorde hun ding.
2 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1720
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Gaby, die toch als dokter in opleiding beter zou moeten weten dan drugs kopen en ze dan nog delen met een totaal onervaren iemand. Waarom heeft hi dat gedaan? Om stoer over te komen of te concurreren met Cédric?? Past helemaal niet bij de zachte persoonlijkheid die hij had bij Brit. Maar ja, we hebben meer personages die zomaar wisselen in een handomdraai!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1720
Contacteer:

Rosa : door haar misplaatste opmerking komt ze wel erg boertig over. Terwijl ik denk, als je zo voor iemand zorgt, die toch wel heel veel energy van je huishouden vergt, een klein beetje dankbaarheid niet misplaatst zal zijn. Rosa was vroeger fijngevoelig, nu komt ze over als een door en door verwend mens. Kan een mens door haar aandoening zo wisselen van karakter?
2 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

daffy duck schreef: di 05 mar 2024, 08:09 Rosa : door haar misplaatste opmerking komt ze wel erg boertig over.
Ze heeft geen ongelijk. Ik erger me meer aan de hanglip van Simonne dan aan de uitspraken van Rosa. Wanneer heeft Simonne nog eens gelachen? Eerlijk, ik herinner het me niet. Gelukkig? De laatste keer bij Kaat in Finland misschien.
Ze is gewoon jaloers op iemand die plezier heeft want behalve nog wat pottenbakken heeft ze niets meer. Bijna geen sociaal contact (en als ze er nog heeft is het om te blaffen), op Angèle kan ze het ook niet meer uitwerken want die is ribbedebie, Sam heeft haar eigen bezigheden, Lowie heeft zijn werk en Polly.
En haar job, pffff.... Moest ik een assistent hebben die op die manier de telefoon aanneemt stuur ik die toch op cursus. Als klant zou ik er mij toch niet echt welkom voelen. En dat is al altijd al zo geweest.
Iedereen heeft wel eens een mindere periode, Simonne heeft soms eens een dag die minder slecht is dan de andere.
1 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

^ Ja, dat vind ik ook...
Simonne is zo dik bevriend met Rosa, maar kon het niet nalaten om gisteren al meteen tegen Sam te reclameren dat Rosa "ondankbaar" was.
Ondankbaar is niet hetzelfde als ongehoorzaam of ongeremd - waar de hele discussie eigenlijk over ging - dus dat vond ik al niet terecht van haar.
daffy duck schreef: di 05 mar 2024, 08:09 Terwijl ik denk, als je zo voor iemand zorgt, die toch wel heel veel energy van je huishouden vergt, een klein beetje dankbaarheid niet misplaatst zal zijn.
Maar eigenlijk zorgt Frank vooral voor Rosa, want die heeft er veruit het meeste werk mee. Simonne heeft wat timers gezet en is vervolgens naar haar werk vertrokken. Ook aan het ontbijt had ze duidelijk niks hoeven doen.
Maar Frank klaagt toch niet? :)

En ik kan me wel voorstellen dat een hersenbloeding bepaalde remmingen en tact al dan niet tijdelijk weghaalt bij iemand. Daar zou Simonne ook wel iets meer begrip voor op mogen brengen.
Haar gedrag aan de ontbijttafel gisteren, vond ik iig minstens even tactloos als dat van Rosa, en Simonne mankeert niks.
0 x
Thom
Poster rang 2
Poster rang 2
x 292
x 447

Bericht door Thom »

Momenteel erger ik me aan bijna iedereen, maar ik ga het kort houden :

Tamara en Lowie voor hun domme naïviteit, en zomaar een spons te vegen over alles wat hun "lieve" Bob heeft uitgestoken de laatste tijd.
Adil die te opgefokt is om even rustig zijn verhaal te doen.
Rosa die ineens kleuter is geworden.
Simonne voor wie het een zware inspanning is geworden om eventjes een glimlach te trekken en tegenwoordig een even grote klager is als Frank.
De "samenwerking met benefits" tussen Dries en Karin :roll:
2 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Thom schreef: di 05 mar 2024, 11:30 Rosa die ineens kleuter is geworden.
Mess with the brain never the same!
Het is echt niet abnormaal dat er bij hersenschade remmingen wegvallen.
Maar voor de rest, de lijst met personages waar je je kunt aan ergeren is inderdaad langer dan degene die redelijk normaal zijn.
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Thom schreef: di 05 mar 2024, 11:30 Momenteel erger ik me aan bijna iedereen, maar ik ga het kort houden :
Vergeet niet nancy die stilaan het summum van dommigheid nadert/overschrijdt ...
1 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

nounake schreef: di 05 mar 2024, 14:16 Vergeet niet nancy die stilaan het summum van dommigheid nadert/overschrijdt ...
Aaah, en die scoorde gisteravond bij mij nou juist een keer wat pluspunten omdat ze zelf ineens inzag dat het nergens op sloeg wat ze tegen Vince zei :mrgreen: :lol: ;)

Maar ook hier is de lijst met ergerlijke personages echt wel langer, helaas. Ik vind er ook een heleboel zo raar doen vooral. Echt op zo'n extreme manier dat ik er soms amper naar kan kijken. :-?
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Vandaag met stip Silke.
En een klein beetje Emma om Cedric de schuld te geven. Hij heeft haar geen drugs gegeven, integendeel hij wees haar af. Ook zijn schuld niet dat dat wicht zich interessanter wil maken dan ze is.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1720
Contacteer:

Zelfs in bed hoor je Silke roepen en F..k you tieren. Gezellig meisje. Het is wel zij die de stoere wilde uithangen om erbij te horen.
0 x
Plaats reactie