Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Het verhaal van Waldek en Sofia begint wel belachelijk te worden. De enige 2 thuisagenten moesten Waldek komen halen.
0 x
jeff
Nog geen rang
x 48

Bericht door jeff »

johan1969 schreef: do 04 jan 2024, 04:12 Het verhaal van Waldek en Sofia begint wel belachelijk te worden. De enige 2 thuisagenten moesten Waldek komen halen.
Herhaling:
Eén van de wetmatigheden van een soap: hierin is de wereld beperkt tot een klein universum van bekenden, de zgn. usual suspects die altijd komen opdraven, ook al is hun rol in de scene eigenlijk minimaal.
Geen buitenstaanders toegelaten in deze beperkte kring van bekende personages, tenzij het niet anders kan (behoefte aan nieuw bloed alleen wanneer nodig voor het verhaal). Ik heb me hierbij ondertussen neergelegd en het aanvaard.
Als je er nog een beetje van wil "genieten", probeer dat dan ook te doen.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

Vandaag viel me op dat een paar personages nog in troost in nood-stemming verkeerden. Rosa die Waldek een hart onder de riem wilde steken, maar toen dit niet echt lukte zonder haar jas weer vertrok. Christine die Bob wilde steunen, maar vreemde antwoorden kreeg (de playdate...). En Femke die haar goede hart toonde aan Karin, maar gecounterd werd door Nancy :eek:

Lowie had duidelijk de foute single uitgekozen voor zijn date, zo vol van zichzelf en haar kloon dochter dat het niet eens bij haar opkwam om ook haar date iets te vragen over zijn interesses/kindje.
1 x
Jules Larocca
Nog geen rang
x 14
x 20

Bericht door Jules Larocca »

Tot zover dan de privacy voor een eerste(en waarschijnliijk laatste) date.
Hebben de scenaristen alle inspiratie verloren wat betreft de rollen van Silke en
Niels ? Hoe belachelijk !
1 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

jeff schreef: do 04 jan 2024, 02:38 Voor de verhalen in een soap kan het niet anders dan dat de wereld beperkt blijft tot een klein universum van bekenden.
En wat het "sex soap" gehalte van Thuis betreft: op Vrtmax staat bij Thuis de "+12"-notatie. Men is er zich dus van bewust
Ik denk dat iedereen die Thuis al een tijdje kijkt, wel weet dat dingen "toevallig" onder bekenden afspeelt omdat er nou eenmaal slechts een paar vaste personages zijn waar het vooral rond draait. :angel:
Daar ging het mij ook helemaal niet om toen ik aanhaalde dat Dries uit is gekomen bij Emma als zijn chat-partner.
Waar het mij wel om gaat, is dat het een keuze van de schrijvers is om Emma op deze manier terug in het verhaal te brengen. Dat had ook op een andere manier gekund, waarbij er niet meteen het zoveelste drama gemaakt wordt onder steeds dezelfde personen.

Hetzelfde geldt voor het hoge sex-gehalte de laatste tijd, dat is ook een keuze. Thuis is nog nooit een serie geweest voor kleine kinderen, dus in die zin kan ik er persoonlijk helemaal niet mee zitten. Ook niet dat ze bepaalde dingen in beeld willen brengen, trouwens. Maar als echt zowat iedere verhaallijn hier rond draait en het zo'n beetje continue in je gezicht gewreven wordt, en dan ook nog eens op een hele doorzichtige en platte manier, dan heb ik daar wel een mening over ja. Daar draait het toch ook om op een forum, in een topic wat gaat over je mening over de laatste afleveringen? :)
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Voor mij was het gisteravond een aflevering van teleurstelling in mensen...
Bob die eerst met een stalen gezicht bij Adil ging zitten, die ook nog eens ontzettend vriendelijk voor hem was en hem er zelfs zijn zoon liet parkeren voor een speelafspraakje met Jaan, om vervolgens letterlijk op zoek te gaan naar Christine.
Joost mag weten waarom Bob zo achter haar aan loopt op het moment, want hij is duidelijk iets van plan, maar linksom of rechtsom vind ik het iig intens gemeen tegenover Adil. :thumbdown:

En dan Rosa die maar achter Waldek aan blijft hobbelen... Hij beledigt haar, negeert bewust haar telefoontjes, en nog heeft Rosa niet zoiets van: "Laat hem het zelf maar uitzoeken". De manier waarop ze zich tegen hem aan wierp op de bank terwijl hij er stoïcijns bij bleef zitten :sick:
Ze blijft zich maar opdringen aan een man die haar al jaren echt niet goed behandelt, wat haar (in mijn ogen toch) een zielige en afhankelijke "afgeschreven" vrouw zonder zelfrespect maakt. Ze verdient echt wel heel erg veel beter dan zo behandeld te worden, en met haar levenservaring zou ze dat inmiddels ook echt wel mogen beseffen...

En dan Marianne... Ze weet hoe haar zoon is, ze weet wat er allemaal is voorgevallen, ze weet hoe het is om jezelf verwaarloosd door je partner te voelen (dat gedoe met David en Geert destijds is een goed voorbeeld) én ze weet hoezeer Robin lijdt onder de ruzie tussen Karin en Tom.
Kan ze Karin dan niet een heel klein beetje tegemoet komen?? :-?
Ik zeg niet dat ze alle problemen tussen Karin en Tom op moet lossen, hoor, want Karin oogst inderdaad wel wat ze gezaaid heeft. Maar Marianne weet ook hoe Tom zelf is, en als Karin zegt dat het met Vince niks te betekenen had, dan weet iedereen daar ook wel dat ze daarover iig niet liegt.
Waarom dan niet een béétje de kerk in het midden houden en haar zoon bijvoorbeeld ook eens wijzen op zijn eigen gedrag?
Misschien komt dat nog en wil ze het eerst allemaal even laten bekoelen, dat kan natuurlijk, maar vooralsnog vind ik het niet terecht dat Karin zelfs haar eigen huis uit gejaagd wordt op deze manier... :nope:
3 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 979
x 582

Bericht door martha »

Christel schreef: vr 05 jan 2024, 11:39 Hetzelfde geldt voor het hoge sex-gehalte de laatste tijd, dat is ook een keuze.
De deze kijkt al naar Thuis vanaf de 1ste dag, en wat ik me herinner uit de eerste seizoenen is dat we soms eens een blote borst zagen van Simonne, Leontien en zelfs Femke :yup: Daarna zijn er tig seizoenen geweest waar men preuts het naakt wegliet doch dit seizoen werden we getrakteerd op de blote kont van Waldek :lol: En wat foto's van een blote buik van Emma ? Als zij het is natuurlijk. Dus het hoge sex gehalte dat neem ik met een korreltje zout. En mij stoort het niet, het interesseert mij zelfs niet. :shh: Voor mij blijft Thuis kijken gewoon ontspanning :whistle:
0 x
jeff
Nog geen rang
x 48

Bericht door jeff »

Christel schreef: vr 05 jan 2024, 11:55 De manier waarop ze zich tegen hem aan wierp op de bank terwijl hij er stoïcijns bij bleef zitten
En als hij dat op zijn beurt had beantwoordt door zich tegen haar aan te schurken, dan zou hij hier op het forum weer beticht worden van profiteren van de situatie.
Waldek kan in de ogen van velen op dit forum echt niets goed doen. Hij moet zijn kop maar tonen of één woord uitspreken en de kritiek hier volgt à volonté.
Dat moet mij even van het hart!
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

jeff schreef: vr 05 jan 2024, 12:06 En als hij dat op zijn beurt had beantwoordt door zich tegen haar aan te schurken, dan zou hij hier op het forum weer beticht worden van profiteren van de situatie.
Nee hoor, haar gewoon eens bedanken voor haar medeleven was ook een optie geweest...
Haar behandelen alsof ze een irritant blok aan zijn been is, haar onder haar neus wrijven dat ze als vrouw minder is dan die Sofia, haar vriendschap te pas en te onpas oppakken en weer laten vallen net naar gelang het hem uitkomt, dat vind ik persoonlijk niet kunnen, en dat moest mij dus even van het hart.
1 x
jeff
Nog geen rang
x 48

Bericht door jeff »

Ja, dat riedeltje over Waldek kennen we ondertussen wel.

Ik vind dat je uit zijn stoicijnse houding een verkeerde conclusie trekt, nl. dat hij Rosa niet dankbaar zou zijn dat zij hem een luisterend oor biedt en dat zij voor hem "een irritant blok aan zijn been is"
Zijn houding bij Rosa vond ik gezien de situatie waarin hij zich bevindt de enige juiste en goed gebracht.
1 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

jeff schreef: vr 05 jan 2024, 12:30 Ja, dat riedeltje over Waldek kennen we ondertussen wel.

Ik vind dat je uit zijn stoicijnse houding een verkeerde conclusie trekt, nl. dat hij Rosa niet dankbaar zou zijn dat zij hem een luisterend oor biedt en dat zij voor hem "een irritant blok aan zijn been is"
Zijn houding bij Rosa vond ik gezien de situatie waarin hij zich bevindt de enige juiste en goed gebracht.
Dat mag jij allemaal vinden...
Meningen en conclusies mogen hopelijk ook verschillen.
Toen Rosa hem eerder belde en hij haar voor de zoveelste keer mopperend wegdrukte, bleek daar ook al niet bepaald veel dankbaarheid uit.
Het gaat mij niet om 1 scène of 1 aflevering (vandaar ook dat riedeltje wat je blijkbaar ondertussen wel kent), maar om hoe hij al jaren met haar omgaat. Het speelt de ene keer alleen iets meer op dan de andere keer, en op dit moment vind ik het echt pijnlijk aanwezig.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 932
x 1494

Bericht door heidiw »

Gezien haar eigen verleden, dat van haar scheefschaatsende eerste echtgenoot en een zoon die een aardje naar zijn vaartje heeft zou Marianne inderdaad wat lager beginnen zingen. Daarbovenop mag ze toch wel indachtig zijn dat ze niet per direct op straat staat omdat Karin heeft aangeboden om voorlopig ZELF uit haar eigen huis te trekken.
Wat Waldek en Rosa betreft, ik erger me meer aan haar dan aan hem. Zoals ze vorige week nog een sneer kreeg en hem dan nu weer gaat troosten :crazy: Waldek is wat mij betreft nog nooit respectvol geweest naar vrouwen toe. Charmant ja, maar dat is niet hetzelfde als respectvol. Zodra ze geen nut meer hebben dumpt hij vrouwen ook gewoon ijskoud. En van het gelijkwaardigheidsprincipeis hij ook niet bepaald een aanhanger maar dat zal wel met cultuur te maken hebben.
Waarom Nancy nu plots zo averechts moest doen tegen Karin is mij een raadsel. Of het moet zijn dat het weer voor haar "beste vriendin" is.
Bob, man wat is dat toch een triestig geval. Christine doet wat vriendelijk en hij denkt dat hij Adil per direct zal vervangen :crazy:
En een boodschap voor Silke en vooral Niels: grow up and get a life!
Niels was toch altijd de meest nuchtere, aangename en verstandigste van de twee. Nu is hij gewoon een irritante verwijfde kleuter.
Over het seksgehalte. Er was vroeger veel meer te zien dan nu hoor. Bedrog is er altijd al geweest, zie Simonne, Leontine, Walter, Rosa, Frank, Tom, Femke, zelfs Marianne... Toen was het een hele tijd niks behalve de mannenverslindende Karin. En nu wordt alles wat meer aangepast aan de tijdsgeest: bi, open relaties, Tinder, OnlyFans... Vergeleken met de realiteit is Thuis op dit gebied eigenlijk nog heel braaf en terughoudend.
1 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2572

Bericht door satine »

heidiw schreef: vr 05 jan 2024, 13:32 Er was vroeger veel meer te zien dan nu hoor. Bedrog is er altijd al geweest
Dat klopt, maar ik heb de indruk dat het toen meer verspreid was - nu is het wel vrij veel op korte tijd.
Een aantal mensen die bi blijken te zijn, one-night-stands, broer en zus die achter hetzelfde personage aan zitten, SM/bondage, seks tussen de wijnvaten (vergeet ik nog iets?) allemaal binnen een handjevol weken.
Daardoor lijkt het misschien meer, voor veel mensen?
1 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 932
x 1494

Bericht door heidiw »

satine schreef: vr 05 jan 2024, 13:45 nu is het wel vrij veel op korte tijd
Daar heb je zeker een punt. Maar het echte leven verliep toen ook veel trager. Nu moet je nog maar even met je ogen knipperen en de nieuwste rage is al stokoud. Helaas.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

De vraag is natuurlijk of we per se in Thuis élke nieuwe rage moeten zien passeren?

Gewoon een stel personages dat eens normaal tegenover elkaar doet zou in deze tijd van het jaar ook al leuk zijn. Maar zelfs de date van Lowie werd overgoten met een portie zuur, net als het mooie gebaar van Femke (kom je met ons mee eten?) naar Karin toe...
0 x
Plaats reactie