Vragen en opmerkingen over de afleveringen / serie

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Plaats reactie
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Was de reden waarom Vicky in de Withoeve is gaan logeren en niet bij Peter introk, niet dat het appartement van Peter hiervoor te klein was?
Dat Vic en Yasmine sowieso een kamer delen als Vic niet bij Femke is?
En nu zou Vicky ineens Ilias ook nog meenemen? :denk: £

Ik weet dat geld, tijd en ruimte in Thuis heel rekbare begrippen zijn, maar dit vind ik toch opmerkelijk.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Wie gaat er in het appartement van Angèle wonen :denk:
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Als ik het goed heb, woonde Eddy daar toch nog voor Angèle bij hem introk, het staat dus op zijn naam...
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Was dat niet omgekeerd Tiboko? Eddy woonde in een klein huis nadat hij uit de gevangenis kwam en Angèle nam het appartement van Rosa over toen die bij Jacques (of Waldek?) introk. Dat is wat mij voor ogen staat, maar het is ook geen zekerheid :denk:
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Ik heb het even opgezocht. Eddy is indertijd inderdaad bij Angele ingetrokken. Je hebt dus gelijk, Heidi.

Wellicht neemt hij dan gewoon de huur over, want anders moet Angèle toch nog x maanden huur blijven betalen.
1 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Waar woont Rosa nu eigenlijk?
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Heel goeie vraag ! Ik vermoed in de Withoeve ? Woonde ze vroeger met Dirk samen ? Ik denk het niet.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

De Withoeve... Maar dan moet ze toch haar jas niet aandoen om gewoon de trap op te gaan :denk:
1 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Dat viel mij ook op, maar misschien ging ze nog een stapje in de wereld zetten?
Anders lijkt het mij ook maar raar, tenzij het daar een heel koude trap en gang is. ;)
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Iets anders : ik vind het wel straf dat er in Thuis geen enkel gelukkig koppel is wat al langere tijd samen is. Ieder koppel heeft wel problemen. Frank en Simonne zijn enkel samen uit gewoonte. Tom en Karin zie ik ook nog uit mekaar gaan. Adil en Christine blijven wel samen maar maken wel heel veel ruzie over mekaars werkuren ... Tim en Sam hebben een goeie relatie maar Tim ligt wel serieus onder de sloef. En of Judith en Dries nu samen zijn of niet, dat is me ook niet duidelijk. Peter en Vicky zijn te verschillend en zo samenhokken met veel kleine kinderen is toch ook niet alles me dunkt. Verder komt Vicky nog altijd goed overeen met Vince.
0 x
vdbemdsa
Poster rang 2
Poster rang 2
x 3
x 112

Bericht door vdbemdsa »

johan1969 schreef: za 25 nov 2023, 09:24 Iets anders : ik vind het wel straf dat er in Thuis geen enkel gelukkig koppel is wat al langere tijd samen is. Ieder koppel heeft wel problemen. Frank en Simonne zijn enkel samen uit gewoonte. Tom en Karin zie ik ook nog uit mekaar gaan. Adil en Christine blijven wel samen maar maken wel heel veel ruzie over mekaars werkuren ... Tim en Sam hebben een goeie relatie maar Tim ligt wel serieus onder de sloef. En of Judith en Dries nu samen zijn of niet, dat is me ook niet duidelijk. Peter en Vicky zijn te verschillend en zo samenhokken met veel kleine kinderen is toch ook niet alles me dunkt. Verder komt Vicky nog altijd goed overeen met Vince.
Is dat niet het gewone leven? Je zegt, gelukkig koppel, zelfs met een gelukkig koppel zal er wel ergens iets zijn hoor, wil niet zeggen dat je buren bv het gelukkigste koppel uitzien, dat die ook eens geen ruzie maken.
0 x
Nicolaske
Poster rang 1
Poster rang 1
x 1
x 56

Bericht door Nicolaske »

Ik vind het wel grappig dat je zegt dat er 'geen enkel gelukkig koppel is dat al langere tijd samen is', maar dat je dan Tim en Sam vernoemt, die wel al lang gelukkig samen zijn. Onder de sloef liggen betekent niet dat hij niet gelukkig is, he. Sommige mensen hebben dat nu eenmaal liever. :lol:

Ik vind eigenlijk de huidige relatie van Frank en Simonne wel realistisch. Ik denk dat er wel een heel pak mensen zijn die van een gelukkige relatie naar een gewoonterelatie evolueren, waar je eigenlijk uit gewoonte nog samenblijft zonder dat er nog enige passie overblijft.

Tom en Karin maken vaak ruzie, maar dat ligt in hun karakter, en ik denk wel dat ze gelukkig zijn, zo.
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 184

Bericht door apestaart »

Nicolaske schreef: di 28 nov 2023, 05:19 Ik denk dat er wel een heel pak mensen zijn die van een gelukkige relatie naar een gewoonterelatie evolueren, waar je eigenlijk uit gewoonte nog samenblijft zonder dat er nog enige passie overblijft.
Dat zijn dan feitelijk koppels die leven als broer en zuster.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Is er iemand die weet hoe het eigenlijk wettelijk gezien zit met Rosa en Waldek?
Wat ik er nog van weet (en online terug vind) is dat ze vroeger getrouwd zijn en daarna gescheiden, toen is Waldek met Jelena getrouwd.
Die is dan overleden, zodat hij weduwnaar werd.
Later zijn Rosa en Waldek dan opnieuw getrouwd; in Polen.
Nu vraag ik mij af of ze daarna ook terug gescheiden zijn, of zijn ze op papier nog steeds getrouwd?
1 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 972
x 577

Bericht door martha »

Satine, het was Praag ipv Polen. Maar die vraag heb ik me indertijd ook gesteld maar omdat ze gehuwd zijn in het buitenland (wij hebben daar nooit iets van gezien eigenlijk) denk ik niet dat dit huwelijk rechtsgeldig is in belgenland. Ik denk (maar weet het niet zeker) dat een buitenlands huwelijk moet geregistreerd worden hier in belgië en als rosa & waldek dat niet hebben gedaan dan hoefden ze ook niet te scheiden. Want daarna is Rosa toch gehuwd met Steven. Als ze daadwerkelijk nog gehuwd was met Waldek en niet gescheiden dan pleegde ze bigamie.
0 x
Plaats reactie