Jules Larocca schreef: wo 08 feb 2023, 14:30
en zeker geen onnozele muziekjes of songs om.de tijd te vullen.
Te vroeg gesproken, ik denk dat we de komende weken nog een hoop repetities gaan zien
Wat ik van de aflevering vond...
-Eindelijk doet Frank zijn bek open en zegt hij tegen Simonne waarop het staat, ze moet nu echt de knoop doorhakken. Gedaan met het hoofd in het zand te steken en beslissen of ze verder doet met dit saaie leven of resoluut voor het avontuur (met Dirk?) kiest.
-Silke genoot van het dansnummertje met Dries, helaas werd dat verstoord door Judith en dit zorgde - leek me - voor een pruillip bij onze studente.
-Hoe Ilias het voor elkaar kreeg met zijn cafébaantje, zwart handeltje in fietsen en gokverslaving een huurcontract in de wacht te slepen ? Vragen ze op de huurmarkt tegenwoordig geen loonfiches meer? Een paar maand geleden lukte dit Viv in ieder geval niet op haar eentje.
-Waldek die uithuilt bij Adil, maar erbij vergeet te zeggen dat hij Karin gigantisch gekwetst heeft door er nog eens op te wijzen dat zij totaal gefaald heeft als moeder van Kobe...
-De trouwjurken parade bij Christine. Nu weet ik niet of de prijzen tegenwoordig zo laag liggen dat schooljuffen er ineens drie kunnen kopen, maar dit lijkt me toch wel een behoorlijk "wat niet klopt met de realiteit"-gehalte hebben. Dat "nuchtere" Viv die nog niet zo lang geleden weggegooid eten uit de containers haalde omdat ze het "zonde" vond dat te laten wegrotten hierin zou meegaan, is totaal ongeloofwaardig. Er had minstens een afkeurende opmerking over mogen komen...
-Vince blijft maar de goeie punten opstapelen, ik vraag me af wanneer we "de andere Vince" eens gaan zien, want die zit ongetwijfeld ook nog ergens in hem verstopt...
-Dat business-model van Feniks dat gigantisch verlieslatend moet zijn. Geen fietstochten, want winter. Geen gasten in barrels & het B&B-deel, enkel vrienden en familie (Femke: die kamers staan toch leeg en het is er lekker warm), amper bezoekers in de wijnbar (meer personeel dan verbruikers), geen winst uit de verhuur van de loods (deal met Bob gestopt) en een rist personeelsleden (Karin, Rosa, Femke, Tamara, Vince, Waldek, Vicky, Niels...). Gekoppeld aan de hoge energieprijzen en torenhoge kosten (o.m. die verbouwing door ACE)...
IRL zou dat bedrijf al lang op de fles zijn gegaan.