Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Eerlijk gezegd snap ik echt niet wat ze met dat decor en de wijnbar voor ogen hebben :nope:
De Withoeve was eerst al een soort allegaartje (een B&B, een zaal om te feesten, een koffiebar, een café, zelfs af en toe een schoonheidssalon voor Tamara :mrgreen: :lol: ), maar nu doet het niet alleen heel koud, strak en ongezellig aan, maar het richt zich eigenlijk ook op maar één soort publiek. Ik vond het bijvoorbeeld bijna een beetje belachelijk dat ze daar met de boekenclub zaten; iets wat toch eigenlijk helemaal niet in die omgeving past. In een B&B of café kun je prima een tas koffie drinken zonder dat het vreemd overkomt, maar dat zie ik in een wijnbar normaal gesproken toch echt niet gebeuren. :nope:
Dadelijk ook, als het weer beter wordt; waar moeten die fietsers dan heen? Allemaal maar aan de wijn na hun fietstocht? :-? :lol:
2 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1370
x 1726
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Christel schreef: di 31 jan 2023, 23:36 Eerlijk gezegd snap ik echt niet wat ze met dat decor en de wijnbar voor ogen hebben
Is inderdaad heel vreemd. Met die opening hebben ze toch een groot deel van hun publiek uitgeschakeld. Waar moeten de mensen van de BenB nu hun breakfast nemen. of is het drinken geblazen van 's morgen vroeg en moeten ze nu hun toast een beetje weken in een chateauneuf-du-pape!
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
vdbemdsa
Poster rang 2
Poster rang 2
x 3
x 112

Bericht door vdbemdsa »

daffy duck schreef: wo 01 feb 2023, 08:27 Waar moeten de mensen van de BenB nu hun breakfast nemen. of is het drinken geblazen van 's morgen vroeg en moeten ze nu hun toast een beetje weken in een chateauneuf-du-pape!
In werkelijkheid is zo iets ook mogelijk hoor, genoeg zaken waar je 's morgens kunt ontbijten, en achteraf wordt dit tot iets heel anders omgetoverd.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

vdbemdsa schreef: wo 01 feb 2023, 11:41 In werkelijkheid is zo iets ook mogelijk hoor, genoeg zaken waar je 's morgens kunt ontbijten, en achteraf wordt dit tot iets heel anders omgetoverd.
Dat neem ik direct aan, maar dan is zo'n ruimte wel minder sterk op 1 functie gericht, zoals voorheen ook in de Withoeve het geval was maar wat nu dus helemaal weg lijkt. Langs de muren staan de wijnen tentoongesteld, de tafeltjes en spierwitte stoelen zijn er ook niet echt naar om rustig aan te eten, en de bar ziet er ook echt uit als een bar, niet als een plek waar je croissants en koffie kunt bestellen bijvoorbeeld.
Het hele gemoedelijke en "gewone" is er in mijn ogen af.
2 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 694
x 532

Bericht door jessie V. »

Karin Baert stijl
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

Bewijst nog maar eens dat de rest daar nul komma nul te zeggen heeft, wat Karin wil is wet.

Heb het intussen wel zo'n beetje gehad met dat eeuwige gezellige "sfeertje" bij ACE - waar Thilly intussen al tig keer weg ging en weer terug kwam en telkens opnieuw wordt ze feestelijk en met open armen onthaald, alsof het doodnormaal is.

Nee Adil - dit is niet normaal :thumbdown:
1 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

Tiboko schreef: wo 01 feb 2023, 13:39 wijst nog maar eens dat de rest daar nul komma nul te zeggen heeft, wat Karin wil is wet.
De andere dames waren even enthousiast als zij.
En als ze niet tegen haar in durven te gaan, ligt dat enkel en alleen aan henzelf.
Het zijn toch geen kleuters meer en hun geld zit ook in de zaak.

En wat het interieur van de wijnbar betreft: ik ben er ook geen onverdeelde fan van.
Maar wij hebben hier in de buurt ook een zaak die zo strak is ingericht (met nog meer metaal en minder hout zelfs).
Er wordt ontbijt en lunch geserveerd en vanaf 16 uur is het een wijnbar. En het is een enorm succes, reserveren is altijd aanbevolen en het is niet echt een kleine zaak.
Dus: smaken verschillen. Mensen zijn blijkbaar vaak op zoek naar een nieuwe beleving. ;)
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Moderator bericht:

Ook al is het voorspelbaar, GEEN spoilers in deze topics :!: :!: :!:
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 933
x 1494

Bericht door heidiw »

Tiboko schreef: wo 01 feb 2023, 13:39 gezellige "sfeertje" bij ACE - waar Thilly intussen al tig keer weg ging en weer terug kwam en telkens opnieuw wordt ze feestelijk en met open armen onthaald, alsof het doodnormaal is.
Nee normaal is het niet. Een normale werkgever zou zeggen dat het geen duivenkot is.
Maar aan de andere kant, zoals Adil opmerkte, is het makkelijker en minder tijdrovend een grillige Thilly die het werk kent weer aan te nemen dan iemand nieuws maandenlang op te leiden.
1 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

satine schreef: wo 01 feb 2023, 18:27 De andere dames waren even enthousiast als zij.
En als ze niet tegen haar in durven te gaan, ligt dat enkel en alleen aan henzelf.
Het zijn toch geen kleuters meer en hun geld zit ook in de zaak.
Dat vind ik ook.
Ik moet zelfs zeggen dat Karin naar mijn mening echt wel haar best doet om juist niet teveel op de voorgrond te treden. Op mij komt het ook helemaal niet over alsof zij alle touwtjes in handen heeft, ook niet wat het interieur betreft. :nope: :-?
Als je ook ziet hoe ze gisteren met Tamara omging, helemaal gezien hun voorgeschiedenis, vond ik haar echt super vriendelijk.
satine schreef: wo 01 feb 2023, 18:27 En wat het interieur van de wijnbar betreft: ik ben er ook geen onverdeelde fan van.
Maar wij hebben hier in de buurt ook een zaak die zo strak is ingericht (met nog meer metaal en minder hout zelfs).
Er wordt ontbijt en lunch geserveerd en vanaf 16 uur is het een wijnbar. En het is een enorm succes, reserveren is altijd aanbevolen en het is niet echt een kleine zaak.
Dus: smaken verschillen. Mensen zijn blijkbaar vaak op zoek naar een nieuwe beleving. ;)
Bewijst nog maar eens dat ik blijkbaar niet vaak genoeg op de harde weg kom :oops: :mrgreen: :lol:
Maar smaken verschillen inderdaad, da's natuurlijk helemaal waar ;)
0 x
vdbemdsa
Poster rang 2
Poster rang 2
x 3
x 112

Bericht door vdbemdsa »

Ik vind het interieur van de wijnbar knap, echt mijn ding!
0 x
Jules Larocca
Nog geen rang
x 14
x 20

Bericht door Jules Larocca »

heidiw schreef: do 02 feb 2023, 10:47en
We weten niet onder welk soort contract Thilly werkt : vast,deeltijds, zelfstandig , interim ...dus kan het voor beide partijen voordelig zijn om onmiddellijk een werknemer met ervaring in dienst te nemen voor een paar weken
0 x
Jules Larocca
Nog geen rang
x 14
x 20

Bericht door Jules Larocca »

Eindelijk eens een vlotte aflevering , geen langdradig gezaag en gezever , geen eindeloze close-ups (zoals met Lowie of Thilly) en zeker geen onnozele muziekjes of songs om.de tijd te vullen.
Spanningen (goede of slechte) tussen alle relaties kwamen aan bod, maar interessantst voor de toekomst vond ik Femke - Vic en Silke - Dries
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

Jules Larocca schreef: wo 08 feb 2023, 14:30 en zeker geen onnozele muziekjes of songs om.de tijd te vullen.
Te vroeg gesproken, ik denk dat we de komende weken nog een hoop repetities gaan zien :smile:

Wat ik van de aflevering vond...

-Eindelijk doet Frank zijn bek open en zegt hij tegen Simonne waarop het staat, ze moet nu echt de knoop doorhakken. Gedaan met het hoofd in het zand te steken en beslissen of ze verder doet met dit saaie leven of resoluut voor het avontuur (met Dirk?) kiest.
-Silke genoot van het dansnummertje met Dries, helaas werd dat verstoord door Judith en dit zorgde - leek me - voor een pruillip bij onze studente.
-Hoe Ilias het voor elkaar kreeg met zijn cafébaantje, zwart handeltje in fietsen en gokverslaving een huurcontract in de wacht te slepen ? Vragen ze op de huurmarkt tegenwoordig geen loonfiches meer? Een paar maand geleden lukte dit Viv in ieder geval niet op haar eentje.
-Waldek die uithuilt bij Adil, maar erbij vergeet te zeggen dat hij Karin gigantisch gekwetst heeft door er nog eens op te wijzen dat zij totaal gefaald heeft als moeder van Kobe...
-De trouwjurken parade bij Christine. Nu weet ik niet of de prijzen tegenwoordig zo laag liggen dat schooljuffen er ineens drie kunnen kopen, maar dit lijkt me toch wel een behoorlijk "wat niet klopt met de realiteit"-gehalte hebben. Dat "nuchtere" Viv die nog niet zo lang geleden weggegooid eten uit de containers haalde omdat ze het "zonde" vond dat te laten wegrotten hierin zou meegaan, is totaal ongeloofwaardig. Er had minstens een afkeurende opmerking over mogen komen...
-Vince blijft maar de goeie punten opstapelen, ik vraag me af wanneer we "de andere Vince" eens gaan zien, want die zit ongetwijfeld ook nog ergens in hem verstopt...
-Dat business-model van Feniks dat gigantisch verlieslatend moet zijn. Geen fietstochten, want winter. Geen gasten in barrels & het B&B-deel, enkel vrienden en familie (Femke: die kamers staan toch leeg en het is er lekker warm), amper bezoekers in de wijnbar (meer personeel dan verbruikers), geen winst uit de verhuur van de loods (deal met Bob gestopt) en een rist personeelsleden (Karin, Rosa, Femke, Tamara, Vince, Waldek, Vicky, Niels...). Gekoppeld aan de hoge energieprijzen en torenhoge kosten (o.m. die verbouwing door ACE)...

IRL zou dat bedrijf al lang op de fles zijn gegaan.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

Tiboko schreef: do 09 feb 2023, 00:38 Eindelijk doet Frank zijn bek open en zegt hij tegen Simonne waarop het staat, ze moet nu echt de knoop doorhakken. Gedaan met het hoofd in het zand te steken en beslissen of ze verder doet met dit saaie leven of resoluut voor het avontuur (met Dirk?) kiest.
Dat is inderdaad waar, aan de andere kant is een relatie ook compromissen sluiten en kan Frank misschien af en toe ook eens een toegeving doen en uit zijn comfortzone komen?
Vroeger kon hij toch op reis, hij was ook meteen mee in het Ardennen-verhaal, af en toe eens een paar daagjes weg met Simonne zal hij toch wel overleven - met of zonder Pips?
Tiboko schreef: do 09 feb 2023, 00:38 Waldek die uithuilt bij Adil, maar erbij vergeet te zeggen dat hij Karin gigantisch gekwetst heeft door er nog eens op te wijzen dat zij totaal gefaald heeft als moeder van Kobe...
Dat was inderdaad iets om de wenkbrauwen bij te fronsen. Ook al omdat ik denk dat Kobe meer Horeca- dan wijngaard- mens was.
Die zou een wijnbar in combinatie met zijn hapjes en/of gerechten misschien wel helemaal de max gevonden hebben?
Maar nee, Waldek denkt echt dat HIJ de enige was die Kobe kende. :roll:
Tiboko schreef: do 09 feb 2023, 00:38 De trouwjurken parade bij Christine. Nu weet ik niet of de prijzen tegenwoordig zo laag liggen dat schooljuffen er ineens drie kunnen kopen, maar dit lijkt me toch wel een behoorlijk "wat niet klopt met de realiteit"-gehalte hebben. Dat "nuchtere" Viv die nog niet zo lang geleden weggegooid eten uit de containers haalde omdat ze het "zonde" vond dat te laten wegrotten hierin zou meegaan, is totaal ongeloofwaardig. Er had minstens een afkeurende opmerking over mogen komen...
Christine ziet haar hele huwelijk groots, ik weet niet meer hoeveel gasten ze wou uitnodigen toen ze pas aan haar planning begon, maar het waren er toch wel heel wat.
Indertijd heeft ze haar huis verkocht om in ACE te investeren, misschien heeft ze daar nog een mooi centje van opzij staan?
En Viv... zoals vaak in Thuis zijn personages met periodes fanatiek in bepaalde dingen, om er dan daarna helemaal niet meer over te praten.
Ik denk dat Viv al lang blij is dat zij niet langer de enige is, die voor de kar van Christine gespannen wordt. :mrgreen:
Tiboko schreef: do 09 feb 2023, 00:38IRL zou dat bedrijf al lang op de fles zijn gegaan.
Zeer zeker! Maar het niet IRL, maar Thuis. ;)
Dus ik denk dat we daar beter niet te lang blijven bij stil staan.
1 x
Plaats reactie