Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

Wat ik me afvraag...

Toen Bill dood ging, woonde Joren al een hele tijd bij Sam en Tim. Iemand heeft Elke dan ingelicht dat Bill dood was, maar wie? Als het haar schoonzus Sam was, wat ik vermoed, want zij had in die dagen close contact met Bill, dan moet Elke toch geweten hebben dat Joren al een hele tijd niet meer bij Veerle, maar bij Sam woonde? Hoe komt het dan dat de "afgekickte" Elke bij Veerle aanklopte in plaats van rechtstreeks naar Sam te gaan ???

En wat is er gebeurd met het derde kind, ik dacht dat Bill en Sam nog een broer hadden, die een tijd geleden geen kandidaat was om Veerle in huis te nemen, toen ze (eerst tijdelijk) uit haar woning weg moest na dat accident.

Die mens wordt in heel die zaak gewoon doodgezwegen :think:
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

Er zijn nog twee broers en ik dacht dat er laatst gezegd is dat 1 daarvan in het buitenland woont, maar dat Sam met die andere contact ging opnemen in verband met Veerle.
Maar daar is echt nog nooit veel over gezegd.

En dat Bill overleden was, kon Elke misschien gehoord hebben van een gemeenschappelijke vriend, of in het afkickcentrum, want daar had Bill ook gezeten.
Misschien had Bill daar nog wel contact met iemand.
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Ik vind het wel jammer dat Joren nu niet meer met zijn ma kan praten, en dat door de fout van Veerle ... Nu ja, er moet drama zijn in Thuis he...
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

Sam had die slapende hond moeten laten slapen.
Verder hangt heel die verhaallijn met haken en ogen aan elkaar - maar dat is ook niets nieuws...
1 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

satine schreef: za 10 dec 2022, 12:21 En dat Bill overleden was, kon Elke misschien gehoord hebben van een gemeenschappelijke vriend, of in het afkickcentrum, want daar had Bill ook gezeten.
Maar als zij - zoals ze zei - altijd van Joren blijven houden is, dan moet ze toch ook wel van die "gemeenschappelijke" vriend geweten hebben dat Joren nu bij Sam woonde ?? Dan had ze na Bill's dood toch naar hem kunnen bellen of rechtstreeks langs gaan ?

Zoals je zegt, alweer een plot die met haken en ogen aan elkaar hangt.
1 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 694
x 532

Bericht door jessie V. »

Dat Elke zegt dat ze altijd van Joren is blijven houden neem ik ook maar met een korreltje zout. Haar gedrag wijst toch wel iets anders uit.
En Veerle heeft er toch goed aan gedaan zich over Joren te ontfermen. Een kind met verslaafde ouders heeft een droevig leven waarvan hij zijn hele leven last blijft houden.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

jessie V. schreef: za 10 dec 2022, 13:01 Dat Elke zegt dat ze altijd van Joren is blijven houden neem ik ook maar met een korreltje zout. Haar gedrag wijst toch wel iets anders uit.
Precies... Geen woorden maar daden, en de daden van Elke laten over Joren's hele levenswandel zien dat hij allesbehalve haar prioriteit was.

Mooi dat ze hem op is komen zoeken bij Veerle, maar als ze hem echt had willen zien, had ze ook wel door kunnen zoeken en zo bij Sam uit kunnen komen. Daar had ze (normaal gesproken inderdaad) makkelijk genoeg achter kunnen komen en niet veel moeite voor hoeven doen.

Ik hoop dat Sam trots is op zichzelf! Joren had volgens haar blijkbaar nog niet genoeg om zich ellendig over te voelen... :nope: :thumbdown:
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 933
x 1495

Bericht door heidiw »

Nogmaals bewezen dat tijd een rekbaar begrip is in Thuisdorp. Elke is bij wijze van spreken nog niet koud en Joren kan al naar de notaris voor het testament. Als ik ooit kom te erven wil ik die notaris!
(Sarcasme Modus weer uit...)
1 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Gisteren weer een rustig zitten kijken, en toch wel met enige verbazing, moet ik toegeven...

Rosa is blijkbaar helemaal tot haar positieven gekomen en daar werd ik wel heel blij van. Ik heb genoten van haar relaxte houding tegenover Waldek en zijn verbazing daarover. Het feit dat zijn idee dat hij "God's gift to women" is, gisteren stukje bij beetje vakkundig de kop ingedrukt werd, vond ik heerlijk om te zien. :twisted: :mrgreen: :lol:
Meer van dat, a.u.b., zodat "meneer pastoor" snel weer met zijn beide voetjes op de vloer staat!

Maar dan de situatie rond Sam, Joren en Veerle...
Die vind ik echt verschrikkelijk, eerlijk gezegd, en ik stoor me daar ongelofelijk aan. Eerst verkopen ze ons dat Elke in al die jaren één keertje bij Veerle aan de deur is geweest om naar Joren te vragen om vervolgens weer in haar alcoholisme te vervallen, maar dat Sam haar moeder nu alle ellende in de wereld verwijt omdat ze niks over dat ene zielige bezoekje verteld heeft. Vervolgens sterft Elke toch wel bij wijze van spreken 5 minuten voordat Joren de kans krijgt om alsnog bij haar langs te gaan in het ziekenhuis, met als resultaat een compleet gebroken Joren. Nog maar eens.
Hij kan dit schuldgevoel optellen bij alle andere ellende die hem al overkomen is. Dat is inmiddels zo'n berg dat ik het - al zou ik het willen - niet eens meer opgesomd krijg.

En dan gaat Sam in de aanval - tegenover haar demente moeder - en alleen Frank (of all people) lijkt in te zien dat dit geen wenselijke (of eigenlijk menselijke) situatie is?
Tim zwijgt maar stilletjes, Simonne staat zuur te kijken (doet die nog iets anders tegenwoordig?), Sam zit te briesen, Joren is helemaal over zijn toeren, en Veerle? Die zit wat verdwaasd te kijken omdat ze weet dat iedereen boos op haar is, en ook wel zo ongeveer waarom, maar ze is niet bij machte om zich nog fatsoenlijk te verdedigen.
En al die consternatie voor een vrouw die niemand ooit sprak, die haar kind in de steek heeft gelaten en die jarenlang allesbehalve veel moeite gedaan heeft om terug met hem in contact te komen.

Alsof Alzheimer alleen niet dramatisch genoeg is (vooral ook de snelheid waarmee Veerle achteruit gaat), moet dit er ook nog eens bovenop gegooid worden (of aan de haren bijgetrokken worden, eerlijk gezegd).
Heel "prettig" om te zien... :nope: :thumbdown:
3 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

Wat ik niet begrijp is dat Elke beweert in haar brief dat ze verschillende keren bij Veerle aan de deur gestaan heeft en dat ze ook diverse brieven heeft gestuurd aan Joren, die onbeantwoord bleven.
Terwijl ze daar in het ziekenhuis met geen woord over gerept heeft, daar had ze alleen maar medelijden met zichzelf.

Maar ik blijf erbij: als ze de informatie had dat Bill overleden was, hoe kan ze dan niet geweten hebben dat Joren al lang niet meer bij Veerle woonde?
Hoe wist ze zelfs dat hij daar tijdelijk woonde en niet meer bij Bill?
Hoeveel jaren had ze nodig om te ontwennen, dat was blijkbaar toch ook niet meteen een prioriteit?
En een moeder die ECHT haar kind wil vinden en spreken, die slaagt daar wel in, op 1 of andere manier.
Tenzij het kind er alles aan doet om niet gevonden te worden en dat was hier niet het geval.
3 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

satine schreef: di 13 dec 2022, 22:06 Maar ik blijf erbij: als ze de informatie had dat Bill overleden was, hoe kan ze dan niet geweten hebben dat Joren al lang niet meer bij Veerle woonde?
Hoe wist ze zelfs dat hij daar tijdelijk woonde en niet meer bij Bill?
Hoeveel jaren had ze nodig om te ontwennen, dat was blijkbaar toch ook niet meteen een prioriteit?
En een moeder die ECHT haar kind wil vinden en spreken, die slaagt daar wel in, op 1 of andere manier.
Tenzij het kind er alles aan doet om niet gevonden te worden en dat was hier niet het geval.
Dat vind ik dus ook.

In mijn ogen blijkt langs alle kanten dat Elke vooral met zichzelf bezig geweest is al die jaren, en helaas ook op het laatst.
Als het haar écht om Joren gegaan had, dan had ze haar laatste brief aan hem niet aangegrepen om zijn wereld op z'n kop te zetten.
Wat er ook van haar verhalen klopt verder, want ook ik vind het allemaal maar rammelen en niet stroken met de dingen die we gezien hebben, maar goed.

Elke had Joren gewoon eerlijk kunnen vertellen dat ze in de alcohol verzand is geraakt en dat ze dus haar fouten heeft gehad, maar dat ze wel veel van hem gehouden heeft en dat ze hem alle goeds in zijn leven wenst.
Dan was ze iig op het laatst onzelfzuchtig geweest en had ze in de eerste plaats aan haar kind gedacht, en het voor Joren in elk geval op een serene manier afgesloten.
Maar nee... In plaats daarvan zaagt ze nog even op de valreep de poten vanonder die jongen zijn stoel.
1 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 933
x 1495

Bericht door heidiw »

Christel schreef: wo 14 dec 2022, 11:44 Elke had Joren gewoon eerlijk kunnen vertellen dat ze in de alcohol verzand is geraakt en dat ze dus haar fouten heeft gehad, maar dat ze wel veel van hem gehouden heeft en dat ze hem alle goeds in zijn leven wenst.

Dat heeft ze in die brief toch wel toegeven.
Trouwens, er wordt hier de hele tijd gezegd dat Elke had moeten blijven verder zoeken (wat ze blijkbaar dus toch wel geprobeerd heeft), maar weer direct is beginnen drinken. Dat klopt,vmaar hou er toch wel rekening mee dat iemand die net ontwend is nog heel wankel op de benen staat en het minste duwtje voldoende kan zijn. En Veerle heeft in naam van Joren die duw gegeven.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

heidiw schreef: wo 14 dec 2022, 12:30 Dat klopt,vmaar hou er toch wel rekening mee dat iemand die net ontwend is nog heel wankel op de benen staat en het minste duwtje voldoende kan zijn. En Veerle heeft in naam van Joren die duw gegeven.

Nu lijkt het mij toch wel wat vergezocht om te denken dat Veerle verantwoordelijk is voor 25 jaar drankmisbruik. Dat blijkt toch een rode draad in haar leven geweest te zijn, wellicht de enige "rode draad" die ze met Bill deelde.

Het is niet voor niks dat Joren eerst bij Veerle en later bij Sam terecht kwam hé. Elke (én Bill) hebben allebei tig kansen gehad om zich te herpakken, dat het niet lukte afschuiven op de enige persoon die ooit met Joren inzat is dan ook een brug te ver.

Moet wel bekennen dat ik de aflevering van gisteren nog niet gezien heb :)
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 933
x 1495

Bericht door heidiw »

Tiboko schreef: wo 14 dec 2022, 14:29 Veerle verantwoordelijk is voor 25 jaar drankmisbruik.
Nee natuurlijk niet. Elke was net uit de ontwenningskliniek en werd door Veerle gezegd dat Joren haar nooit meer wou zien. Dát is de duw die ik bedoel waardoor ze hervallen is.
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 185

Bericht door apestaart »

Joren is zodanig kwaad op Veerle dat hij haar nooit meer wil zien en aangezien Veerle nog bij Tim en Sam woont weigert hij om naar huis te komen.
Sam wil absoluut dat Joren wel nog naar huis komt en ik vrees dan ook dat zij haar moeder in een bejaardentehuis zal willen onderbrengen maar dat zal niet van de ene dag op de andere dag kunnen gebeuren aangezien er een lange wachtlijst is en het zou nog maanden zoniet jaren duren eer Veerle in zo'n bejaardentehuis terecht kan.
1 x
Plaats reactie