Britney Van Notegem (Apollonia Sterckx)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
- apestaart
- Poster rang 4
- x 184
Daffy Duck had eerder over het het feit dat Britney op haar smartphone zat te tokkelen aan tafel en dat is inderdaad weinig of niet respectvol jegens haar moeder en als zij er iets van zegt dan loopt juffrouw Britney dan maar weg, echt het wordt tijd dat Britney eens begint volwassen te worden want haar pubergedrag begint mij ferm de keel uit te hangen. 

1 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1663
- x 2567
Didi had blijkbaar eerder gezegd dat hij de late had, dan vind ik het niet zo vreemd dat Nancy er van uit ging dat ze samen konden ontbijten.vdbemdsa schreef: di 06 apr 2021, 10:53 Nancy kon misschien eens nadenken of Didi niet moest werken?
Dat was inderdaad niet netjes, maar Nancy had ook gewoon kunnen vragen om die smartphone even weg te leggen.apestaart schreef: di 06 apr 2021, 13:28 Daffy Duck had eerder over het het feit dat Britney op haar smartphone zat te tokkelen aan tafel en dat is inderdaad weinig of niet respectvol jegens haar moeder en als zij er iets van zegt dan loopt juffrouw Britney dan maar weg, echt het wordt tijd dat Britney eens begint volwassen te worden
En dan over koetjes en kalfjes praten en niet altijd over 'het liefdesleven' van haar dochter, zoals de laatste tijd steeds het geval was.
En dit is een typische puber van bijna 15, met een moeder die over haar toeren is.
Ergens begrijp ik Britney wel, want het 'loslaten' van Nancy heeft nog heel wat fine-tuning nodig.

0 x
-
- Poster rang 5
- x 690
- x 532
Het zou Nancy sieren als ze haar dochter eens een beetje meer ruimte gaf. En dan bedoel ik dat ze niet constant op haar nek moet zitten (en dat is dan meestal op een toch wel onzinnige manier). Zo gaat het van kwaad tot erger.
Omgaan als moeder met een tiener is laveren tussen de buien door
Omgaan als moeder met een tiener is laveren tussen de buien door

1 x
-
- x 435
Ik begrijp haar eigenlijk ook ergens wel. Als je ziet hoe genant de conversaties zijn die Nancy meestal met haar probeert aan te knopen, snap ik ook dat ze er op een gegeven moment geen zin meer in heeft.satine schreef: di 06 apr 2021, 13:46 Ergens begrijp ik Britney wel, want het 'loslaten' van Nancy heeft nog heel wat fine-tuning nodig.
4 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Precies dat dus...tvx1 schreef: di 06 apr 2021, 18:24 Als je ziet hoe genant de conversaties zijn die Nancy meestal met haar probeert aan te knopen, snap ik ook dat ze er op een gegeven moment geen zin meer in heeft.
Normaal gesproken zou ik het gedrag van Britney ook niet leuk-, en soms zelfs ronduit brutaal vinden. Maar als je dan ziet waar Nancy mee afkomt, en de manier waarop ze bijvoorbeeld door blijft drammen over het "liefdesleven" van haar dochter; dat is echt tenenkrommend gewoon, hoe goed het waarschijnlijk ook bedoeld is. Als je daar dan, net als Britney, dagelijks mee geconfronteerd wordt en het je keel uit begint te hangen...
De ergernis druipt er zo'n beetje vanaf inmiddels, en dat begrijp ik ook wel.
3 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
- Poster rang 2
- x 3
- x 112
Inderdaad, en die brunch, waarom niet Femke, Peter en Vic er bij?
0 x
- Kiki_Dee
- Poster rang 4
- x 173
- x 549
Britt, ik vraag me af hoe Eddy en Nancy gaan reageren, maar ik snap het wel
0 x
- apestaart
- Poster rang 4
- x 184
Voor Nancy zal dat niet veel verschil uitmaken want zij noemt haar dochter steevast Pruts.Kiki_Dee schreef: wo 05 mei 2021, 22:26 Britt, ik vraag me af hoe Eddy en Nancy gaan reageren, maar ik snap het wel

1 x
- martha
- Poster rang 5
- x 974
- x 578
en als zowel Eddy als Nancy boos zijn wordt ze aangesproken met haar echte naam "Brigitte"
Herinner me nog levendigh hoe Eddy, zo zat als een patat, Britney gaan aangeven is bij de burgerlijke stand 

2 x
-
- x 435
En Eddy noemt haar dan weer tjoepke of Brigitte...apestaart schreef: do 06 mei 2021, 01:55 Voor Nancy zal dat niet veel verschil uitmaken want zij noemt haar dochter steevast Pruts.
0 x
-
- x 435
Bwa. Zo speciaal is dat nu toch ook meer niet. Zowat het zelfde als Thomas De Decker die als Tom door het leven gaat.Kiki_Dee schreef: wo 05 mei 2021, 22:26 Britt, ik vraag me af hoe Eddy en Nancy gaan reageren, maar ik snap het wel
0 x
- daffy duck
- Poster rang 5
- x 1362
- x 1721
- Contacteer:
Vind Britt wel veel volwassener, hedendaagser klinken voor een tiener. Ze heeft gelijk dat ze kiest voor iets dat beter bij haar past en waarmee ze zich beter voelt!
Beetje eigenheid kan nooit kwaad!

1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
-
- x 435
Of Britannieke... Vind ik persoonlijk een heel leuke naam. Maar 'k zou die zelf ook niet willen.
0 x
- apestaart
- Poster rang 4
- x 184
Zou het niet kunnen dat haar ouders haar die naam heeft gegeven naar de Amerikaanse zangeres Britney Spears?
0 x
-
- Poster rang 1
- x 19
- x 52
Het zou ervan afhangen in welke mate Eddy en Nancy (of een van beide) fan was, maar het lijkt mij zeker plausibel. Ik bedoel mar, hoeveel kinderen werden indertijd niet Michael genoemd, toen Michael Jackson op zijn hoogtepunt was?apestaart schreef: do 06 mei 2021, 21:14 Zou het niet kunnen dat haar ouders haar die naam heeft gegeven naar de Amerikaanse zangeres Britney Spears?
Persoonlijk had ik eerst wat gemengde gevoelens bij Britneys keuze. "Don't run from who you are". Een belangrijk gezegde, maar misschien is dit gewoon hoe Britney is of wil zijn.
0 x