Maar dat is toch eigenlijk gewoon raar?daffy duck schreef: wo 05 jun 2019, 20:07 De rol van Judith is precies een beetje uitgespeeld, zodanig dat het inderdaad een karikatuur wordt van hetgeen een dokter in haar geval zou moeten en kunnen doen. Niet alleen haar personage, velen zijn aan nieuwe uitdagingen of verhaalwendingen toe.
Ze heeft zoveel mogelijkheden. Laat ze eerst al eens beginnen met het "logisch" maken van haar gedrag, dat zou al een heleboel helpen.
Hoe komen ze erbij dat ze zo over de situatie met Stan heen stapt?
Ik hou dan nog buiten beschouwing dat het een huisarts is die toch wel ergens inzicht in- en ervaring met geestelijke problematiek en gezondheidszorg zou moeten hebben, want in mijn ogen zijn huisartsen niet persé verstandige vaders en moeders. Privé en zakelijk kan soms mijlenver uit elkaar liggen, en IQ / EQ zijn ook nog heel verschillende dingen. Dat iemand goed geleerd heeft maakt hem/haar in mijn ogen niet persé een verstandig mens, en als het om iemand's eigen kind draait i.p.v. een patient, maakt dat de zaken ook nog weer helemaal anders.
Maar welke "doorsnee moeder" zou haar zoon op deze vreemde manier in bescherming nemen (of gewoon de situatie negeren) en op die manier eigenlijk alles compleet naar de vaantjes helpen?
Volledig onbegrijpelijk vind ik dat, op het ergerlijke af.