Stanneman ...

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Stanneman ...

Bericht door ikke » wo 24 apr 2019, 17:20

tvx1 schreef:
wo 24 apr 2019, 17:10
Ik ben ook geen fan van die acteurswissels.
We hebben geen keuze en ik denk, de scenaristen ook niet altijd. Als een acteur ermee wil stoppen terwijl de lopende verhaallijn bijlange niet ten einde is, kunnen ze toch ook niet zomaar een personage laten wegvallen?
Hoeveel commentaar zou daar niet op komen?
We hebben een nieuwe Franky en Kaat al achter de kiezen, een nieuwe Stan zal ook niet zo moeilijk zijn, denk ik. Zeker niet nu het echt boeiend kan worden.... :mrgreen:

hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5

Stanneman ...

Bericht door hannanaske » wo 24 apr 2019, 19:42

Ik snap natuurlijk ook niets van soaps schrijven en ik weet ook niet hoelang verhaallijnen al vast liggen,
maar ik had toch al een beetje kunnen raden dat een acteur die aan de unief begint minder tijd zou hebben.
Ik kan me dan ook niet inbeelden dat Jannes op het laatste moment zei: "sorry jongens, ik heb geen tijd meer om Stan te spelen. Morgen kom ik niet meer terug"
De eerste keer dat hij verdween na de aanrijding met Britney en zijn aanvaring met Leo, zal toch ook wel die reden gehad hebben?
Konden ze daar dan niet op anticiperen? Een andere manier bedenken om zijn personage eruit te schrijven?
Als hij nu gewoon in die instelling bleef en volgend jaar in het buitenland zou studeren, had het voor mij persoonlijk goed geweest.
Of lag dat idee van oudermishandeling en de manier waarop borderline zouden behandelen al zo lang op tafel? En moest het dan ook nog perse met Stan gebeuren?

Het meest spijtige eraan is dat het nu ook zo definitief is. Jannes kan niet meer terugkeren en als hij dat later evt nog wil, dan is dat ook niet eerlijk ten opzichte van die nieuwe acteur.

Achja, het is wat het is. Ik ga proberen om ernaar toe te kijken, maar ik weet nu al dat ik er mij geweldig aan zal storen. :lol:

Of toch zeker die eerste weken. Ofwel moet ik het gewoon doorspoelen.

Terug een pauze inlassen van twee jaar kan natuurlijk ook nog :lol:
Imagination is the only weapon in the war against reality.

satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Stanneman ...

Bericht door satine » wo 24 apr 2019, 19:50

Er zijn natuurlijk nog andere verhaallijnen ook he ;)
En ik denk niet dat Stan meteen terug naar huis gaat, dus echt veel scènes zullen er voorlopig niet met hem te zien zijn veronderstel ik.
Die paar dingen kan je dan wel doorspoelen.
Of toch kijken, zodat je zachtjesaan kan wennen. :yup:

hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5

Stanneman ...

Bericht door hannanaske » wo 24 apr 2019, 20:27

Schrik dat ik opnieuw minder ga posten, Satine? :lol: Is mijn bijdrage aan dit forum dan toch onmisbaar ;) (grapje!)

Na mijn negatief betoog wil ik gewoon afsluiten met:

Dank u wel Jannes Coessens, voor al die jaren dat hij Stan zo goed vertolkte (als je de facebook-comments moet geloven is niet iedereen het er mee eens, maar IK vond hem absoluut geweldig om te zien spelen. Je moet het maar doen voor zo'n jonge kerel)

En Sorry Lennart Lemmens, als ik je niet meteen tof ga vinden. :lol: Het ligt waarschijnlijk vooral aan mij! :lol:
Laatst gewijzigd door hannanaske op wo 24 apr 2019, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Thom
Poster rang 1
Poster rang 1

Stanneman ...

Bericht door Thom » wo 24 apr 2019, 22:34

hannanaske schreef:
wo 24 apr 2019, 19:42
Het meest spijtige eraan is dat het nu ook zo definitief is. Jannes kan niet meer terugkeren en als hij dat later evt nog wil, dan is dat ook niet eerlijk ten opzichte van die nieuwe acteur.
Niet per se. Margot kwam na een onderbreking van 4 jaar ook terug in Familie, toen Ellen het jaar daarvoor met die rol stopte, dus moest Lennart over 5 jaar willen stoppen met die rol, kunnen ze eventueel nog altijd terugvallen op Jannes, als hij het uiteraard ziet zitten.

Wat die acteurswissels betreft, zijn ze in Thuis best karig geweest de laatste jaren, zeker vergeleken met Familie, waar er zowat iedere seizoen zeker een wissel zit. Ik ben zelf niet er op tegen, maar wat Stan betreft, ben ik het eens dat het bij hem niet nodig was geweest. Ze hadden hem beter een aantal jaar in de psychiatrie gelaten (was ook veel realistischer) en desnoods Lennart een nieuwe rol kunnen geven. Hoe kan Stan amper een maand na de feiten 'gewoon' terug de draad weer oppikken en verder gaan met zijn leven, terwijl sommige hun leven aan diggelen ligt en zelf alles zowat proberen te lijmen. Zijn moeder en Tom die hem met open armen willen ontvangen, zijn vrienden (en lief?) die het hem ook lijken te vergeven en te vergeten? :-?

hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5

Stanneman ...

Bericht door hannanaske » wo 24 apr 2019, 23:49

Maar in het artikel staat er wel:
Jannes Coessens (18) kan de steeds grotere rol niet meer combineren met zijn studies.
Om te beginnen is hij wel al 19 ondertussen. En hij wordt 20 eind dit jaar. :lol:

Maar vooral dit:

Een 'grotere rol' voor Stan is vooral een beslissing van de schrijvers toch, niet van de acteur? :denk: En dat bedoelde ik net met mijn 'betoog'.

Ik had gewoon liever gehad dat ze de rol van Stan wat kleiner hadden gehouden of hem tijdelijk hadden uitgeschakeld, met de reële kans om later nog terug te keren. En zo niet, dan konden ze nog steeds iemand anders zoeken als Stan echt zo belangrijk was voor het script.
Maar zoals ik het artikel nu interpreteer hadden ze al een heel verhaallijn uitgestippeld voor Stan, en dan blijkt dat Jannes hier niet meer kan aan voldoen en nemen ze maar iemand anders.
Ik snap de keuze niet zo goed van de schrijvers om zo'n groot verhaal rond iemand op te bouwen die naast het acteren ook nog gaat studeren.

Zijn Tv-zusje Emma doet het toch ook wat rustiger aan en haar rolletje is tegenwoordig ook eerder bescheiden? Logisch, want Elise gaat ook studeren.

Dus ik vraag me eigenlijk af:

1. Heeft Jannes volledig beslist om er mee op te houden?

of 2

Heeft het te groot verhaal rond Stan het voor hem genekt?

En later terugkomen? En wat dan met de nieuwe acteur die stan nu gaat vertolken?

Thom
Poster rang 1
Poster rang 1

Stanneman ...

Bericht door Thom » do 25 apr 2019, 01:00

hannanaske schreef:
wo 24 apr 2019, 23:49
En later terugkomen? En wat dan met de nieuwe acteur die stan nu gaat vertolken?
Zoals ik al zei, moest Lennart ooit willen stoppen en ze willen met het personage Stan alsnog verder gaan, en Jannes ziet het zelf zitten, kunnen ze nog eventueel op hem terugvallen?
hannanaske schreef:
Ik snap de keuze niet zo goed van de schrijvers om zo'n groot verhaal rond iemand op te bouwen die naast het acteren ook nog gaat studeren.
Het is niet het enige opvallende verhaallijn rond Stan, dat bezig was/is. En dan is het met het andere verhaallijn ook nog eens behoorlijk tegenstrijdig. Enerzijds willen ze iets opbouwen tussen Joren en Stan, maar anderzijds slaat hij doodleuk zijn moeder in elkaar?

Tiboko
Poster rang 3
Poster rang 3

Stanneman ...

Bericht door Tiboko » do 25 apr 2019, 12:26

Ik vind het allemaal okay, als dat zo tussen Jannes en de Thuis-leiding beslist is.

Méér problemen heb ik met het feit dat ze alwéér een 18-jarige laten spelen door een 23-jarige. Was er nu echt geen jongere acteur voorhanden? Ook Mathieu Carpentier (die Joren speelt) is 23 jaar.

satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Stanneman ...

Bericht door satine » do 25 apr 2019, 12:27

Misschien zijn jongere acteurs nog met een opleiding bezig en zouden ze dan na een tijdje weer met hetzelfde probleem zitten als bij Jannes? :denk:

jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Stanneman ...

Bericht door jessie V. » do 25 apr 2019, 15:39

Zo lang hij/zij zijn/haar personage maar geloofwaardig neer zet, zal het mij worst wezen hoe oud de acteur is. Tot op heden is dat in mijn ogen nog altijd goed gegaan.

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5

Stanneman ...

Bericht door tvx1 » do 25 apr 2019, 16:11

satine schreef:
do 25 apr 2019, 12:27
Misschien zijn jongere acteurs nog met een opleiding bezig en zouden ze dan na een tijdje weer met hetzelfde probleem zitten als bij Jannes?
Dat ze er dan éné nemen die een acteursopleiding volgt hé. Dat zijn twee vliegen in één klap.

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5

Stanneman ...

Bericht door tvx1 » do 25 apr 2019, 16:17

hannanaske schreef:
Een 'grotere rol' voor Stan is vooral een beslissing van de schrijvers toch, niet van de acteur? En dat bedoelde ik net met mijn 'betoog'.

Ik had gewoon liever gehad dat ze de rol van Stan wat kleiner hadden gehouden of hem tijdelijk hadden uitgeschakeld, met de reële kans om later nog terug te keren. En zo niet, dan konden ze nog steeds iemand anders zoeken als Stan echt zo belangrijk was voor het script.
Dat vind ik dus ook. Zijn verblijf in de psychiatrie na de toch wel zeer ernstige feiten was een ideale reden om hem een tijdlang zo veel mogelijk uit beeld te houden ivm de studies van Jannes. In plaats daarvan beslissen ze zijn daden te bagatelliseren en hem zo snel mogelijk terug in het verhaal te forceren. Pure kolder eigenlijk. Erg jammer en niet de manier waarop ik ze met de problematiek had willen zien omgaan.

Tiboko
Poster rang 3
Poster rang 3

Stanneman ...

Bericht door Tiboko » do 25 apr 2019, 19:53

tvx1 schreef:
do 25 apr 2019, 16:17
In plaats daarvan beslissen ze zijn daden te bagatelliseren en hem zo snel mogelijk terug in het verhaal te forceren.
Misschien willen ze het allemaal nog meer laten escaleren :think:

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Stanneman ...

Bericht door ikke » vr 26 apr 2019, 12:35

Misschien willen ze per uitzondering eens een zwaar onderwerp niet minimaliseren, maar goed brengen?

Tiboko
Poster rang 3
Poster rang 3

Stanneman ...

Bericht door Tiboko » vr 26 apr 2019, 19:11

Ik geef ze het voordeel van de twijfel, maar ik vrees ervoor.

Als van nu af aan alles rond Stan vlotjes zou verlopen, dan wordt het ook maar saai. De kans is dan ook veel en veel groter dat het allemaal nog veel en veel erger wordt.

Gesloten