Ik snap natuurlijk ook niets van soaps schrijven en ik weet ook niet hoelang verhaallijnen al vast liggen,
maar ik had toch al een beetje kunnen raden dat een acteur die aan de unief begint minder tijd zou hebben.
Ik kan me dan ook niet inbeelden dat Jannes op het laatste moment zei: "sorry jongens, ik heb geen tijd meer om Stan te spelen. Morgen kom ik niet meer terug"
De eerste keer dat hij verdween na de aanrijding met Britney en zijn aanvaring met Leo, zal toch ook wel die reden gehad hebben?
Konden ze daar dan niet op anticiperen? Een andere manier bedenken om zijn personage eruit te schrijven?
Als hij nu gewoon in die instelling bleef en volgend jaar in het buitenland zou studeren, had het voor mij persoonlijk goed geweest.
Of lag dat idee van oudermishandeling en de manier waarop borderline zouden behandelen al zo lang op tafel? En moest het dan ook nog perse met Stan gebeuren?
Het meest spijtige eraan is dat het nu ook zo definitief is. Jannes kan niet meer terugkeren en als hij dat later evt nog wil, dan is dat ook niet eerlijk ten opzichte van die nieuwe acteur.
Achja, het is wat het is. Ik ga
proberen om ernaar toe te kijken, maar ik weet nu al dat ik er mij geweldig aan zal storen.
Of toch zeker die eerste weken. Ofwel moet ik het gewoon doorspoelen.
Terug een pauze inlassen van twee jaar kan natuurlijk ook nog

Imagination is the only weapon in the war against reality.