Judith Van Santen (Katrien De Ruysscher)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Ik begrijp niet dat Judith het allemaal maar zozo laat, ze moet toch slim genoeg zijn om te weten dat Jacques leven en carriere nu om zeep is ? En waarom ? Om haar verwende rotzoontje te beschermen ?
0 x
Trouwe kijker
Nog geen rang
x 117
x 29

Bericht door Trouwe kijker »

johan1969 schreef: do 28 mar 2019, 13:15 k begrijp niet dat Judith het allemaal maar zozo laat, ze moet toch slim genoeg zijn om te weten dat Jacques leven en carriere nu om zeep is ? En waarom ? Om haar verwende rotzoontje te beschermen ?
Judith is gewoon een onnozele gans. Voor een dokter te zijn is ze niet bepaald kordaat en sterk.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 697
x 532

Bericht door jessie V. »

Artsen zijn ook maar gewone mensen als er in hun privésfeer dingen totaal mis gaan.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

jessie V. schreef: do 28 mar 2019, 22:17 Artsen zijn ook maar gewone mensen als er in hun privésfeer dingen totaal mis gaan.
Juist, maar....
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2598

Bericht door satine »

Maar wat eigenlijk? :denk:

Ik vind dat Judith wel wat fouten gemaakt heeft en niet alleen de laatste weken.
Maar of ze nu dokter is of een poetsvrouw, wat haar kinderen betreft is ze in de eerste plaats moeder.
En daar hebben diploma's niks mee te maken.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 951
x 1518

Bericht door heidiw »

satine schreef: vr 29 mar 2019, 09:32 wat haar kinderen betreft is ze in de eerste plaats moeder
Wat Emma betreft.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2598

Bericht door satine »

Met Emma heeft ze inderdaad een veel betere klik.
Maar dat wil niet zeggen dat ze Stan niet graag ziet.
Ze heeft een paar serieuze fouten gemaakt, maar toch blijft ze zijn moeder.
Wat niet wil zeggen dat ze hem nu zo moet over beschermen door in alle talen te zwijgen over de valse beschuldiging.
Ik denk dat ze dat doet om haar schuldgevoel wat te doen minderen - of om hem te laten zien dat ze TOCH van hem houdt en hem niet in de steek laat.
Maar Stan heeft ook serieuze fouten gemaakt en moet daar de gevolgen van dragen.
Dat ze er geen politiezaak van maakt, tot daar aan toe.
Maar ze had allang moeten zeggen dat zijn verhaal over Jacques gelogen is.

Hoewel ik me dan ook afvraag welke gevolgen dit voor Stan zou hebben.
En dan bedoel ik niet 'een straf', of Jacques die eventueel klacht neerlegt tegen Stan.
Maar gaat de politie Stan daarover dan NU ondervragen? Nu hij pas is opgenomen?
Zou dat niet zijn gevoel van niets te betekenen voor zijn moeder niet nog eens versterken, doordat hij zich door haar verraden voelt?
Is dat misschien de reden waarom zij blijft zwijgen?
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 951
x 1518

Bericht door heidiw »

Ze kan gewoon verklaren dat de aantijging tegen Jacques gelogen is. Maar niemand kan haar verplichten om klacht in te dienen tegen Stan omdat hij haar geslagen heeft, zelfs de politie niet. Maar bon, het zaadje van de twijfel is gezaaid bij Sam, en we weten ook goed genoeg wat een karakter die heeft. Zwijgen staat niet in haar woordenboek, dus zal Tim ook zonder Judith snel genoeg op de hoogte zijn :yup:
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1041

Bericht door Tiboko »

satine schreef: vr 29 mar 2019, 11:05 Maar ze had allang moeten zeggen dat zijn verhaal over Jacques gelogen is.

Hoewel ik me dan ook afvraag welke gevolgen dit voor Stan zou hebben.

Ja wat denk je zelf. Iemand vals beschuldigen is een serieuze zaak natuurlijk.

Natuurlijk is het heel naïef van Judith om te blijven ontkennen dat Stan gelogen heeft over het misbruik. Vroeg of laat komt dit uit en dan krijgt ze ook nog eens de reputatie van leugenaar. Fijn voor een dokter, voor wie een slechte naam hebben "minder patiënten" kan opleveren.

Wat Tim betreft, daarover bericht ik zijn topic.
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Bij zo'n dokter zou ik toch al niet langsgaan
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 697
x 532

Bericht door jessie V. »

Schei toch eens uit met dat "gedokter". Judith is ook maar een gewoon mens. Nogmaals.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

heidiw schreef: vr 29 mar 2019, 11:12 Ze kan gewoon verklaren dat de aantijging tegen Jacques gelogen is. Maar niemand kan haar verplichten om klacht in te dienen tegen Stan omdat hij haar geslagen heeft, zelfs de politie niet.
Ik vraag mij toch echt af of Emma niets meer gaat doen in dat verhaal. Ik kan mij niet voorstellen dat zij even tolerant gaat zijn ivm de capriolen van het broertje. Zij is daar nooit zo gemakkelijk in geweest. Bovendien kan zij zelf ook klacht indien, want hij heeft immers zijn zus ook aangevallen.
0 x
Thom
Poster rang 2
Poster rang 2
x 292
x 447

Bericht door Thom »

Nja, aangezien ze niet meer in beeld is gekomen , zal Judith haar ergens buiten beeld gevraagd /gesmeekt hebben om geen klacht in te dienen, dus ik ga er niet van uit dat ze hier iets mee gaat doen.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 951
x 1518

Bericht door heidiw »

Emma logeert bij Floris. En Judith wil absoluut geen klacht tegen Stan, dus denk ik niet dat Emma, die toch zo goed overeenkomt met mama, dat dan wel zal doen. Toch niet zonder goedkeuting van Judith.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

jessie V. schreef: vr 29 mar 2019, 13:57 Schei toch eens uit met dat "gedokter".
Ok, maar neem mij niet kwalijk dat ik het moeilijk kan aannemen. Alhoewel de realiteit soms wel de fictie overschrijdt... Ik ga er verder het zwijgen toe doen want over ouder/kindermishandeling heb ik gelukkig weinig tot geen ervaring.
0 x
Plaats reactie