Stan Van Damme (Lennart Lemmens)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Plaats reactie
niemand
Nog geen rang

Stan Van Damme (Jannes Coessens)

Bericht door niemand »

jessie V. schreef: di 12 mar 2019, 14:22 Bovendien, wat heeft Jacques met die hele toestand te maken.
In Stan zijn ogen is Jacques de hoofdreden dat zijn moeder geen tijd meer voor hem heeft, lijkt me. Verder staat het hem ook niet aan denk ik dat Joren zo'n hoge dunk van de man heeft.
Ik kan hem niet exact meer herinneren maar toen hij pas thuiskwam en Jacques nog niet terug was, was het nog niet zo erg?
0 x
Thom
Poster rang 2
Poster rang 2
x 292
x 447

Bericht door Thom »

Wat hij doet is zeker verkeerd, en hij moet ervoor absoluut gestraft worden. Maar Tom en vooral Judith zouden eens diep in zichzelf moeten kijken in plaats van als er een probleem is hun kop in het zand te steken. Stan hint al heel de tijd , eerst zelfs nog vrij beleefd , dat hij zich eenzaam en buitengesloten voelt , hij zei onlangs nog dat hij het gevoel had dat hij daar niet bestond, en dan nog doet Judith niks? Geen gesprek, op hem inpraten, geruststellen, voornemen om meer tijd vrij te maken voor thuis. Nee, in de plaats daarvan ontwijkt ze hem en gaat ze liever iedere avond op stap met haar nieuwe vriend , waarvan het nog niet helemaal zeker is dat hij zo koosjer is als iedereen denkt.

En Tom is niet veel beter. Hij steekt al zijn tijd en energie in de zaak-Dries en nu veel in Karin . Hij vindt het precies een groter probleem dat aan Stan zijn “dure” drank zit , dan het feit dat Stan uberhaupt drinkt.En dat Karin nu in het ziekenhuis lag, vind ik geen excuus om niet tenminste 1 keer met Stan ergens af te spreken, zeker omdat ze zolang in het ziekenhuis al ligt.Dus ja, hij en Judith zijn op ouderlijk vlak nu behoorlijk tekortgeschoten en het lijkt me niet fair om alleen Stan de schuldige te zien van deze hele situatie.

En Stan moet inderdaad leren zich niet te veel in te leven in zijn opgekropte woede en frustratie, want hij sleurt iedereen die hij/hem graag ziet mee in zijn problemen.Dat boze trekje was en is al aanwezig vanaf dat de vechtscheiding tussen zijn moeder en Tom begon, en lijkt nu in alle hevigheid toegenomen dat hij eigenlijk best professionele hulp daarvoor krijgt, want als hij er niet over heen gaat, zou hij wel eens nog zwaardere problemen kunnen krijgen, mogelijks zelfs opnieuw naar de instelling/collocatie (gezien zijn beginnende drankprobleem), gevangenisstraf, immers is hij bijna meerderjarig.

Iedereen is hier echt dringend aan zelfreflectie behoeftend.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

satine schreef: di 12 mar 2019, 14:25 maar we mogen hem niet beoordelen als een volwassene.
Hij wil nochtans dat ze hem behandelen als een volwassene.
0 x
Thom
Poster rang 2
Poster rang 2
x 292
x 447

Bericht door Thom »

En waar leidt je dat nu weer af? Ik zie vooral iemand die er genoeg van heeft om de vijfde wiel in de wagen te zijn en ja, hij gaat er heel ver in.
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Ik geloof ook dat Stan liegt. Hij wil zijn ma en Jacques uiteenhalen omdat Judith geen aandacht voor hem heeft. Tom springt er maar al te gretig op zonder zich vragen te stellen
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

Ik geloof hem ook niet, maar ik geloof ook niet dat hij zijn moeder zou slaan.
Wanneer zou hij dat trouwens moeten gedaan hebben? ze was er nooit.
En ik denk ook niet dat hij iets van die blauwe plekken weet bij Judith.

Stan heeft zo vaak laten weten dat Jacques waarschijnlijk niet deugt, maar daar had ze nooit oren naar.
Het lijkt er wel op dat hij weet dat ze niet te overtuigen valt met enkel woorden, dus smijt hij het maar over een andere boeg.

Zou Judith het nu eindelijk wel geloven? Of is dat omdat ze het zelf aan de lijve ondervindt? (Letterlijk) :lol:
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
niemand
Nog geen rang

Bericht door niemand »

Judith leek me eerder naar het niet geloven toe te neigen eerlijk gezegd en gezien Emma's reactie denk ik dat zij Stan al helemaal niet gelooft. Ik denk dat dit zelfs geen tijdelijke positief effect voor Stan zal hebben maar enkel voor een grotere rift tussen hem en zijn moeder (en ook zijn zus want zij zal sowieso wel moederlief's kant kiezen) zorgen.
0 x
Volcano
Nog geen rang
x 1
x 1

Bericht door Volcano »

satine schreef: di 12 mar 2019, 10:30 Daarom keek hij ook zo raar toen hij zich ging aankleden, om zijn vrienden het gevoel te geven dat er 'iets' was.
Ja dat wel, maar hoe kan Stan voorspellen dat Jacques hem apart wilde spreken ? Het initiatief kwam van Jacques, niet van Stan. Dus hij kon moeilijk een voorbereid plan hebben , hooguit een impulsieve beslissing ter plaatste maar die moet dan wel heel snel gemaakt zijn ?

Ik geloof ook nog wel eerder dat Stan gelogen heeft over Jacques.
0 x
niemand
Nog geen rang

Bericht door niemand »

Volcano schreef: di 12 mar 2019, 21:43 Ja dat wel, maar hoe kan Stan voorspellen dat Jacques hem apart wilde spreken ? Het initiatief kwam van Jacques, niet van Stan. Dus hij kon moeilijk een voorbereid plan hebben , hooguit een impulsieve beslissing ter plaatste maar die moet dan wel heel snel gemaakt zijn ?
Dat vind ik ook zo raar. Dat hij liegt ok, maar ik kan maar moeilijk geloven dat hij dat toen al van plan was. Dan was hij het bijna tijdens het gesprek zelf met Jacques aan het bekokstoven dat hij aangedaan naar buiten moest gaan en achteraf zwijgen. Dat lijkt me wel heel straf.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

Volcano schreef: di 12 mar 2019, 21:43 Ja dat wel, maar hoe kan Stan voorspellen dat Jacques hem apart wilde spreken ? Het initiatief kwam van Jacques, niet van Stan. Dus hij kon moeilijk een voorbereid plan hebben , hooguit een impulsieve beslissing ter plaatste maar die moet dan wel heel snel gemaakt zijn ?
Ik bedoelde toen hij buiten kwam, na het gesprek.
Hij heeft gewoon gebruik gemaakt van de situatie, hij kon inderdaad niet voorspellen dat Jacques hem wou spreken. Dat kwam hem gewoon goed uit.
Het voorstel om dat gesprek met Jacques apart te hebben omdat Bill net voorbij kwam, paste ook perfect in zijn kraam.
En dat was wel het initiatief van Stan.
Tiboko schreef: di 12 mar 2019, 19:52 Hij wil nochtans dat ze hem behandelen als een volwassene.
Hij is een puber, willen die dat niet allemaal?
Daarom ZIJN ze het nog niet.
0 x
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 549

Bericht door Kiki_Dee »

Jacques draait rond mensen die hij graag ziet, Judith en Joren. Hij kan er niet tegen dat die mensen ook aandacht hebben voor Jacques.
Uiteraard wordt hij ook verwaarloosd. Zijn moeder en stiefvader zijn er nooit...
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 929
x 1488

Bericht door heidiw »

Zou hij eigenlijk beseffen welke impact zijn leugen heeft op hoeveel mensen rond hem. Als het een leugen is, wat we vermoeden tenminste. Enfin, ik geloof er niks van en ik vrees dat hij dit eruit geflapt heeft om eindelijk aandacht te krijgen. Zijn geaardheid, of het geworstel ermee opbiechten, had hem hoogstens een "et alors?" opgeleverd.
0 x
Thom
Poster rang 2
Poster rang 2
x 292
x 447

Bericht door Thom »

Ik vrees dat hij het pas het gaat beseffen als het uitkomt en zeer waarschijnlijk bij gevolg iedereen hem zal laten vallen.En misschien is dit nog het beste , ook voor hem achteraf, dan kan hij eens eindelijk nadenken over zijn gedrag en wat hij nu allemaal aanricht en hopelijk het zelf inzien dat het zo niet verder kan.
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Ik denk dat Stans 'nieuwe homofiele aard' ook maar een manier is om aandacht te trekken maar blijkbaar ligt Judith er niet wakker van of hij met n jongen of meisje thuiskomt.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 929
x 1488

Bericht door heidiw »

johan1969 schreef: wo 13 mar 2019, 17:20blijkbaar ligt Judith er niet wakker van of hij met n jongen of meisje thuiskomt.
In 2019, in een westers land zou geen enkele ouder daar nog van mogen wakker liggen. Je kind is wat het is en als dat kind gelukkig is met zijn/haar geaardheid zouden de ouders ook gelukkig moeten zijn.
0 x
Plaats reactie