Stan Van Damme (Lennart Lemmens)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Plaats reactie
Thom
Poster rang 2
Poster rang 2
x 292
x 447

Stan Van Damme (Jannes Coessens)

Bericht door Thom »

Ik snap die verdenkingen op hem ook niet zo, hetzelfde wat betreft die aanvallen op Karin. Alsof iedereen hem dan ineens in de armen vliegt, terwijl hij ermee juist het tegenovergestelde bereikt, en dat zou hij moeten weten , zeker van wat er in de zomer allemaal gebeurd is
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Thom schreef: ma 11 mar 2019, 15:27 zeker van wat er in de zomer allemaal gebeurd is
Dat is het juist. Hij reed Britney ook niet express aan hé. Hij sloeg Leo ook niet express in het ziekenhuis.

Allemaal dingen die wijzen op zichzelf niet (altijd) in de hand hebben en als je daarenboven ziet dat hij whisky drinkt zoals anderen koffie :think:
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 184

Bericht door apestaart »

Ondertussen heeft hij aan Tom gezegd dat Jacques hem "aangeraakt" heeft.
Dus hij beschuldigt Jacques er van hem aangerand te hebben, Jacques zou dus een pedofiel zijn.
De vraag is of dat wel allemaal waar is want het zou kunnen dat Stan Jacques in een slecht daglicht wil plaatsen, zodoende kan hij Jacques van zijn moeder en van Joren weghouden.
0 x
Thom
Poster rang 2
Poster rang 2
x 292
x 447

Bericht door Thom »

Ik geloof er alleszins niks van. Ik blijf bij wat ik eerder over Jacques zei, maar ik zie hem toch niet zeker niet iemand misbruiken of seksueel intimideren. Stan had het toch ook over toen hij even apart met Jacques zat, wat hij trouwens zelf heeft voorgesteld (!) en aangezien we niks verontrustends gezien hebben, ga ik niet er van uit, dat Jacques hem heeft proberen aanranden.

En hij vliegt weer maar eens de drank in, en hij zit daar de halve nacht alleen bij Tom? En iedereen die het precies maar normaal vindt? :-? Het lijkt soms alsof niemand nog iets om hem geeft.
0 x
Elha
Nog geen rang

Bericht door Elha »

Ik vond dat Stan ook wel heel raar weg liep na dat gesprek met Jacques. Maar Jacques doet zo normaal hij weet echt precies niet wat er overal aan de hand is dus oftewel slaagt Jacques Judith en is hij een pedofiel ( hij kan dat dan wel goed verstoppen) of Stan verzint dit en slaagt zijn moeder om haar en Jacques uit elkaar te krijgen

Ik geloof eerder het laatste, eigenlijk alleen maar omdat ik vind dat Jacques precies echt van niks weet
0 x
Volcano
Nog geen rang
x 1
x 1

Bericht door Volcano »

Ik geloof wel dat stan het verzonnen heeft van Jacques om hen uit elkaar te krijgen, maar niet dat hij zijn moeder slaat.
0 x
niemand
Nog geen rang

Bericht door niemand »

Ik kreeg het gevoel dat Stan origineel iets anders wou zeggen toen Tom hem wakker maakte 's nachts. (het begon met "Ik heb..." wat heel vaag is maar eerder klinkt alsof hij iets wou opbiechten dan iemand beschuldigen) Geen idee wat voor effect een halve fles whiskey heeft maar zelfs nuchter lijkt het me straf dat hij zo bij te pinken is na plots wakker gemaakt te worden dat hij die hele leugen kon verzinnen. Of zich ze zelfs maar herinneren als hij ze eerder had bedacht. De ochtend erop is een andere zaak. Zeker gezien Tom weg ging net toen hij het wou zeggen en dat voor hem waarschijnlijk weer als verlaten aanvoelde (hoewel hij wel begrip leek te tonen de ochtend erop).

Het strafste vond ik nog dat hij die beschuldigingen zei vlak nadat Tom hem erop wees wat er vorige keer gebeurd is. Misschien durfde hij toen zeker niet meer opbiechten wat hij wou opbiechten?

In ieder geval, ik geloof het ook niet maar toch twijfel ik want het niet geloven is denk ik de logische reactie van de kijker dus wie weet proberen ze ons weer in de loeren te leggen. Maar ja ik zie Jacques dat nu niet meteen doen...
Ben nu vooral benieuwd hoe Joren hierop gaat reageren. Die gaat zich natuurlijk wel herinneren hoe Stan uit die kleedkamer kwam.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

Voor Stan zou dit wel een goede manier zijn om Jacques uit het leven van zijn moeder te bannen.
En tot hiertoe heeft hij zelfs niet eens gelogen, Jacques heeft hem aangeraakt, want ze hebben elkaar de hand geschud.
Wat hij nog meer gaat vertellen, dat zal een ander paar mouwen zijn.
Daarom keek hij ook zo raar toen hij zich ging aankleden, om zijn vrienden het gevoel te geven dat er 'iets' was.

Ik geloof hem niet.
Maar tegelijkertijd heb ik met hem te doen.
Zoals iemand anders al zei: die jongen mist een warme thuis.
Samen ontbijten, samen eten (al dan niet met Jacques)
Maar moeder heeft geen tijd, die spendeert haar avonden liever met Jacques, waarover ze tegen Stan nog geen woord gezegd heeft.
Emma is ook nog zelden thuis blijkbaar en Ann heeft haar eigen verdriet.
En dan Tom die ook niet (meer) altijd voor Stan klaar staat.
En op school heeft hij ook geen vrienden, hij heeft alleen Joren (en Daan) waar hij mee optrekt in zijn vrije tijd.
Op die leeftijd is het dan niet zo heel erg moeilijk om de weg kwijt te raken, lijkt mij.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Als het NIETwaar is wat Stan vertelt of nog verder gaat vertellen, dan is dat wel een erg drastische en kwalijke manier om kenbaar te maken dat je je verwaarloosd voelt.
Laatst gewijzigd door jessie V. op di 12 mar 2019, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 929
x 1488

Bericht door heidiw »

Ik geloof er geen snars van. Wat Satine zegt is waar: hij voelt zich niet alleen verwaarloosd, hij IS het ook. Niemand heeft aandacht voor hem maar zuipen en liegen is niet de oplossing. Trouwens, Jacques is al zo lang trainer en Stan zou de eerste zijn die klaagt over ongewenste intimiteiten? Totaal ongeloofwaardig.
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 974
x 578

Bericht door martha »

Als het inderdaad niet waar is wat Stan beweert dan is het de zoveelste keer in Thuis (herinner het geval Tom-Lynn, Emma/Jens en er was nog eens iemand waar ik niet op kan komen) dat er iemand van ongewenst gedrag wordt beschuldigd. :twisted:
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Kwalijke zaak dan, idd :yup:
En ook ik geloof er geen snars van. :nope:

Hoewel ik Stan heel lang begrepen heb (en dat tot op zekere hoogte nog wel doe), moet ik eerlijk toegeven dat ik mijn geduld begin te verliezen met die jongen. Niet omdat hij zich verzet tegen de manier waarop er met hem omgegaan wordt, maar wel vanwege de manier waarop hij dat doet.
Het is oneerlijk en egoïstisch dat hij er elke keer andere mensen mee benadeelt en in meesleept, en ik vind persoonlijk dat er van dat gevoelig en meelevend manneke van een paar jaar geleden, niks meer over is. Hij is alleen nog maar boos en daar moet kennelijk iedereen voor boeten.
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
niemand
Nog geen rang

Bericht door niemand »

Hij lijkt nu echt geen moment meer stil te staan bij de gevolgen voor en gevoelens van degenen rond hem. Hoe moet Joren zich gaan voelen? Of Emma? Ik kan me voorstellen dat zulke beschuldigingen bij haar ook niet al te beste herinneringen oproepen.
Ik snap dat hij boos en gefrustreerd is tot het wanhopige af maar ik hoop dat hij uiteindelijk toch realiseert dat dit echt niet de manier is te krijgen wat hij wil. Integendeel, de kans is groot dat hij hiermee degene die hij heeft ook nog gaat verliezen.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Volkomen eens met jou Christel. Bovendien, wat heeft Jacques met die hele toestand te maken. Als dat echt een valse beschuldiging is, wordt die man zijn leven op nul gezet. Bewijzen zijn in deze gevallen niet hard te maken. Van beide kanten trouwens.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

Ik wil hier geen lans breken voor Stan, want ik vind hem momenteel ook niet goed bezig.
Maar laten we niet vergeten dat hij nog maar 17 is.
En hij was in het verleden inderdaad altijd gevoelig en meelevend, maar hij is ook vaak op het achterplan geschoven.
Dat zoveel dingen belangrijker en dringender waren dan hij.
En dan maakt hij fouten, boet daarvoor en komt terug naar 'de warme thuis' die zijn moeder hem beloofde.
Maar wat heeft hij echt gekregen? Niet veel, me dunkt.

Ik keur zijn daden zeker niet goed, maar we mogen hem niet beoordelen als een volwassene.
0 x
Plaats reactie