Judith Van Santen (Katrien De Ruysscher)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2598

Re: Judith Van Santen (Katrien De Ruysscher)

Bericht door satine »

Judith is niet echt consequent.
Als je dit soort straffen oplegt aan 1 van je kinderen, moet je ook opvolgen of alles gebeurt zoals jij het gezegd hebt.
Dat ze maandag niet wist dat Stan al vertrokken was, verwonderde mij.
Ze zou hem zelfs de kans niet mogen geven om zo vroeg door te gaan.
Maar zoals mijn vader zaliger altijd zei: 'als je iemand een straf geeft, moet je zien dat je zelf daar niet de dupe van wordt'.
Dus zoon brengen en halen, wil dan misschien wel zeggen dat je elke ochtend om 5 uur uit je bed moet om hem in het oog te houden.
En afspraken verzetten zodat niet je schoonmoeder, maar jijzelf hem afhaalt.
Niet dat ik achter haar straf sta.

Ze had beter even nagedacht voor ze Stan die straf gaf, want daarna kon ze niet meer terug.
Maar bij Judith is het vaak eerst roepen en daarna denken.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2598

Bericht door satine »

Voor mij komt Judith hoe langer hoe meer over als iemand die totaal niet meer weet waar ze mee bezig is wat haar kinderen betreft.
Emma kan niks verkeerd doen - dat is dan ook meer moeder overste dan een meisje van haar leeftijd.
En met Stan doet ze alle moeite van de wereld om de kloof tussen hen alsmaar groter te maken.

En ja, hij is 's avonds weg geweest en hij had toen gedronken (Oh ramp, want dat doet echt geen enkele andere jongen van die leeftijd!) maar sindsdien heeft ze alleen nog maar geblaft tegen hem.
0 x
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door ranske »

Helemaal waar en zeer spijtig voor Stan, heeft Judith dan geen enkel inzicht dan commanderen ?
Zij heeft meer hulp nodig dan Stan en zeker niet van die valse Ann.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Soapseut schreef:Is me dat daar een ongezellig huishouden aan het worden, met Sam die daar te pas en te onpas in de privé zit te werken. Aangenaam is dat toch niet voor Stan en Emma, om daar constant een vreemde in hun living te vinden.
Ik heb mij daar nog niet aan gestoord, maar inderdaad, er is toch die plaats waar Mayra haar juwelen maakte? Die zou uiterste geschikt zijn als bureau voor Sam. Maar dan kan er niet zoveel interactie getoond worden tussen haar en de dokters en de kinderen...
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

satine schreef:maar sindsdien heeft ze alleen nog maar geblaft tegen hem.
Haar manier van "praten" tegen hem, vind ik ook nog wel het frappantste aan de hele situatie. Het lijkt inderdaad meer op blaffen.
Ik begrijp dat niet iedereen even makkelijk met zijn/haar kinderen praat, maar veel moeilijker dan dat Judith het daar blijkbaar mee heeft, kan bijna niet volgens mij... :-?
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 697
x 532

Bericht door jessie V. »

Judith, Judith, je gaat in de val lopen die Tom en zijn geliefde mama voor je hebben opgezet.
Tom alleen is daar simpel weg te dom voor.
Luister liever naar je dochter.
Als ze nou maar snel naar Peter gaat om te zeggen dat ze hem als advocaat niet meer nodig heeft, dan kan Peter haar misschien de ogen openen.
0 x
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Kwast »

Ohoh, met Judith moet je dus geen ruzie krijgen anders haalt ze zo je halsslagader open. Tom is wel kinderlijk naïef om te denken dat hij haar zomaar kan kussen. Judith gaat het nog moeilijk krijgen. Het gewiekste spel van haar ex schoonmoeder heeft al vaker zijn vruchten afgeworpen.
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2598

Bericht door satine »

Judith, je bedoelt het goed maar luister eens wat meer naar je hart en niet naar je wrok en naar je dochter al helemaal niet.
Door Stan zo af te blaffen bereik je niks. Dat zou je nu toch al moeten door hebben.
0 x
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door ranske »

Als er nu een personage is waar ik niet aan uit kan is het Judith. Al van voor de trouw.
Altijd bezig met voorhouden hoe het moet en vastklampen aan die regels en wetten.
Intussen Ann binnenhouden die het al zolang wist en voor haar verzweeg ???
Een eenvoudig ontspannen omgang met inzicht in situaties kan die gewoon niet.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 952
x 1518

Bericht door heidiw »

Ik zou in Stan zijn plaats ook weten wie te verkiezen, iemand die normaal doet en mij probeert te steunen en te begrijpen of iemand die mij constant kleineert tegenover gelijk wie en mij enkel nog afblaft. Zelfs al is die laatste familie. Ze begreep het zo goed toen Ann doelend op Tom zei dat familie zwaar overschat wordt, alleen vat ze het weer niet dat iemand dat ook over haar kan denken.
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1003
x 585

Bericht door martha »

En het gif dat Ann nu al maanden aan het rondsproeien is heeft blijkbaar gewerkt :thumbdown:
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

En ook dat schijnt Judith niet echt te beseffen, ook al had ze uit ervaring kunnen weten hoe ver Ann kan gaan als ze haar gram wil halen, zeker als het om haar moeder en broer gaat. :nope:
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 952
x 1518

Bericht door heidiw »

Ze wil oorlog. Ik vrees dat ze vergeet wie ze tegenover zich heeft. Niet enkel Tom, maar ook Marianne en Karin. SAMEN!
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Mja, maar ik ben toch wel benieuwd of Marianne actief met Tom en Karin's plannen mee tegen Judith in zal gaan als ze erachter komt wat die 2 precies van plan zijn. Marianne moet niks van Karin hebben, terwijl ze met Judith en de kinderen altijd goed overweg kon.
Van de andere kant is dat huis haar wel heel veel waard, natuurlijk...
0 x
Soapseut
x 435

Bericht door Soapseut »

Waarom is dat huis in feite zo belangrijk voor Judith? Zo lang woont ze er nog niet en haar kinderen zijn al te oud om dat huis als de "ouderlijke thuis" te beschouwen. Voor die twee maakt dat ook minder uit, die hebben al overal gewoond. Ze kan haar slag thuishalen door te veel te vragen van dat huis en met het geld iets leuk te doen.

Ze wil scheiden van Tom, dat ze dat dan doet. Waarom het op de spits drijven? Daar valt toch niks mee te winnen? Overspel is zelfs geen reden voor scheiding meer, een rechter doet niks met zo'n motief. En met een snelle scheiding is Tom akkoord.

Ik snap er niet veel van vrees ik. Ik snap die scène in de rechtzaal niet. Ze willen alle twee snel scheiden, heel dat toneeltje was toch voor niemand nodig?
0 x
Plaats reactie