Judith Van Santen (Katrien De Ruysscher)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
-
jessie V.
- Poster rang 5

- x 697
- x 532
Re: Judith Van Santen (Katrien De Ruysscher)
Judith Judith. Het ergste wat je doen kan. Fout Fout Fout
0 x
-
Soapseut
- x 435
Het probleem is dat Judith de reputatie van Tom kent. Ze weet dat hij serieel vreemdgaat. Ze weet dat hij twee kinderen heeft verwekt tegelijk bij twee vrouwen. Ze weet dat hij heeft aangehouden met zijn secretaresse en nu met Karin.
Toen Toon achter haar liep en haar bijna verkrachtte, had Tom geen oren naar haar uitleg. Zijn zus mag haar jongere verovering niet meenemen naar de trouw, enz. Tom is een scheinheiligaard en dat is gezien zijn eigen geschiedenis echt wel teleurstellend.
Dat vind ik persoonlijk nog het ergste.
Waarom denkt Tom dat hij die dingen mag doen maar een ander niet?
Toen Toon achter haar liep en haar bijna verkrachtte, had Tom geen oren naar haar uitleg. Zijn zus mag haar jongere verovering niet meenemen naar de trouw, enz. Tom is een scheinheiligaard en dat is gezien zijn eigen geschiedenis echt wel teleurstellend.
Dat vind ik persoonlijk nog het ergste.
Waarom denkt Tom dat hij die dingen mag doen maar een ander niet?
0 x
-
ikke
- x 435
Ja, dat wist Judith. Maar dat hij een avontuurtje(of meerdere) heeft gehad met Karin weet ze nog maar sinds haar huwelijk met Tom, "dankzij" Ann.Soapseut schreef:Het probleem is dat Judith de reputatie van Tom kent. Ze weet dat hij twee kinderen heeft verwekt tegelijk bij twee vrouwen. Ze weet dat hij heeft aangehouden met zijn secretaresse en nu met Karin.
Maar dat ze wist dat hij een relatie heeft gehad met zijn vorige secretaresse, dat durf ik te betwijfelen. In ieder geval was dat voor Tom geen avontuurtje, wel voor die secretaresse die er met een deel van zijn geld vandoor is gegaan...
Zeggen dat Judith "de reputatie" van Tom kende, is een brug te ver, me dunkt.
0 x
-
Soapseut
- x 435
[quote="ikke
Maar dat ze wist dat hij een relatie heeft gehad met zijn vorige secretaresse, dat durf ik te betwijfelen. In ieder geval was dat voor Tom geen avontuurtje, wel voor die secretaresse die er met een deel van zijn geld vandoor is gegaan...
Zeggen dat Judith "de reputatie" van Tom kende, is een brug te ver, me dunkt.[/quote]
Ze wist het echt wel en heeft om die reden een hele tijd de boot afgehouden. Ze vertrouwde Tom niet.
Maar... mensen kunnen veranderen en leren van hun fouten. Tom niet... en dat weet ze nu
Zeggen dat Judith "de reputatie" van Tom kende, is een brug te ver, me dunkt.[/quote]
Ze wist het echt wel en heeft om die reden een hele tijd de boot afgehouden. Ze vertrouwde Tom niet.
Maar... mensen kunnen veranderen en leren van hun fouten. Tom niet... en dat weet ze nu
0 x
-
ikke
- x 435
Soapseut schreef: Ze wist het echt wel en heeft om die reden een hele tijd de boot afgehouden. Ze vertrouwde Tom niet.
Ze had geen zin om nog eens te trouwen, dat had niet meteen met Tom, noch met diens reputatie te maken.
Maar ik ga er geen zaak van maken, we zullen het hierover toch niet eens worden.
0 x
-
Soapseut
- x 435
Neen, maar ik bedoel niet nu, ik bedoel jaren geleden, voor hun relatie begon. Toen Tom verwikkeld zat in die rechtszaak met de secretaresse die hem beschuldigde van aanranding. Ze geloofde wel dat hij onschuldig was, maar ze twijfelde aan een relatie met hem, omdat hij zo'n rare reputatie had. Dus ze wist dat hij iets had gehad met die secretaresse (ben haar naam kwijt, Aurore??), maar ze geloofde wel dat hij haar niet had aangerand. Enfin, da's jaren geleden en hij ging niet vreemd met die secretaresse, want hij was single toen. En Tom heeft zich al die tijd voorbeeldig gedragen. Tot nu... een vos verliest z'n streken niet.ikke schreef:Soapseut schreef: Ze wist het echt wel en heeft om die reden een hele tijd de boot afgehouden. Ze vertrouwde Tom niet.
Ze had geen zin om nog eens te trouwen, dat had niet meteen met Tom, noch met diens reputatie te maken.
Maar ik ga er geen zaak van maken, we zullen het hierover toch niet eens worden.
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1678
- x 2598
Judith gaat bij Stan niet veel bereiken als ze zo tegen hem blijft roepen.
En ze heeft gelijk als ze zegt dat Stan haar zoon is, biologisch gezien is dat helemaal waar en heeft Tom er verder geen zaken mee.
Maar hij beschouwde Tom wel als iemand van het gezin, zij hebben een band opgebouwd toen Judith met Emma in Australië was.
En hij mist Tom en het gezin dat ze vroeger samen waren, dat is wel duidelijk.
Misschien zou ze beter eens goed naar haar zoon luisteren ipv hem constant terecht te wijzen.
Van 1 dag spijbelen en een GAS-boete zal hij echt niet op het slechte pad geraken.
Het gevoel dat hij nu nergens terecht kan met wat hem dwars zit, op termijn misschien wel.
En ze heeft gelijk als ze zegt dat Stan haar zoon is, biologisch gezien is dat helemaal waar en heeft Tom er verder geen zaken mee.
Maar hij beschouwde Tom wel als iemand van het gezin, zij hebben een band opgebouwd toen Judith met Emma in Australië was.
En hij mist Tom en het gezin dat ze vroeger samen waren, dat is wel duidelijk.
Misschien zou ze beter eens goed naar haar zoon luisteren ipv hem constant terecht te wijzen.
Van 1 dag spijbelen en een GAS-boete zal hij echt niet op het slechte pad geraken.
Het gevoel dat hij nu nergens terecht kan met wat hem dwars zit, op termijn misschien wel.
0 x
-
jessie V.
- Poster rang 5

- x 697
- x 532
Ik denk dat Judith een beetje geschrokken is van de reacties van Stan. Verkiest hij Tom boven haar?
Ze reageert nu ook vrij overdreven. Hem bekijven waar zijn "vrienden" bij zijn is natuurlijk alleen maar fout. En ze gaat maar door. Toch heb ik het met haar te doen. De hooghartige manier waarop Stan haar bekijkt keur ik ook af.
Ik vermoed dat ze zo opgefokt en krampachtig doet omdat ze bang is dat ze hem gaat verliezen.
Ze reageert nu ook vrij overdreven. Hem bekijven waar zijn "vrienden" bij zijn is natuurlijk alleen maar fout. En ze gaat maar door. Toch heb ik het met haar te doen. De hooghartige manier waarop Stan haar bekijkt keur ik ook af.
Ik vermoed dat ze zo opgefokt en krampachtig doet omdat ze bang is dat ze hem gaat verliezen.
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1678
- x 2598
Ik keur zijn hooghartige houding ook niet goed, maar dat zou bij Judith toch een alarmbelletje moeten doen rinkelen.
Maar het enige wat zij doet is tegen hem in gaan.
Toch is zij niet de enige met verdriet.
Toen ze Stan bij Tom is gaan halen, had ze een goede gelegenheid om hem te vragen waarom hij daar naartoe gegaan was.
Stan hoopt dat zij met Tom praat, maar het enige wat ze doet is beslissingen nemen, op eigen houtje.
Ze hoeft geen toestemming van haar kinderen om te scheiden van Tom, maar er over praten met haar kinderen kan echt geen kwaad.
En ze zou beter Stan de kans geven om zijn band met Tom te behouden.
Natuurlijk is dat niet makkelijk, je kind naar 'de vijand' zien gaan, maar het zou alleszins naar Stan toe een teken zijn dat ze begrip voor hem opbrengt.
En als Judith denkt dat Stan Tom boven haar verkiest, waarom praat ze er dan niet over?
Waarom zegt ze hem niet gewoon hoe moeilijk het is voor haar, om dat gevoel te hebben?
Maar het enige wat zij doet is tegen hem in gaan.
Toch is zij niet de enige met verdriet.
Toen ze Stan bij Tom is gaan halen, had ze een goede gelegenheid om hem te vragen waarom hij daar naartoe gegaan was.
Stan hoopt dat zij met Tom praat, maar het enige wat ze doet is beslissingen nemen, op eigen houtje.
Ze hoeft geen toestemming van haar kinderen om te scheiden van Tom, maar er over praten met haar kinderen kan echt geen kwaad.
En ze zou beter Stan de kans geven om zijn band met Tom te behouden.
Natuurlijk is dat niet makkelijk, je kind naar 'de vijand' zien gaan, maar het zou alleszins naar Stan toe een teken zijn dat ze begrip voor hem opbrengt.
En als Judith denkt dat Stan Tom boven haar verkiest, waarom praat ze er dan niet over?
Waarom zegt ze hem niet gewoon hoe moeilijk het is voor haar, om dat gevoel te hebben?
0 x
-
jessie V.
- Poster rang 5

- x 697
- x 532
Dat laatste vraag ik mij ook af. Ze doet steeds maar dingen die ze nou juist niet moet doen. Maar Stan is op dit ogenblik nou ook niet direct in een stemming om een rustig gesprek te voeren met zijn moeder
Misschien kan ze eens beginnen met niet zo op te vliegen tegen hem, misschien wordt de kans op een gesprek dan al groter.
Misschien kan ze eens beginnen met niet zo op te vliegen tegen hem, misschien wordt de kans op een gesprek dan al groter.
0 x
- Kwast
- Poster rang 5

Judith is niet echt slim bezig. Stan is eventjes te laat en meteen moet iedereen in actie treden. Iedereen is wel eens te laat toch? Het feit dat Stan naar Tom is gegaan moet bij hij toch ook vragen oproepen? Zoals ze nu tekeer gaat tegen een jongen die zo boos en verdrietig is, dat schiet voor geen meter op. Emma eet uit haar hand maar Stan gaat heel anders met de situatie om. Ze kan op z'n minst begrip hebben hiervoor. Dat benauwde gedrag, Stan is wel 16 en geen 6 meer. Welke jongen op die leeftijd heeft nou nooit gespijbeld of iets anders gedaan wat niet mag? 
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"
You can have it all, my empire of dirt
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"
You can have it all, my empire of dirt
- Caligula
- Poster rang 5

Dat was Lynn,de dochter van lieve meester Courtois.Soapseut schreef:Neen, maar ik bedoel niet nu, ik bedoel jaren geleden, voor hun relatie begon. Toen Tom verwikkeld zat in die rechtszaak met de secretaresse die hem beschuldigde van aanranding. Ze geloofde wel dat hij onschuldig was, maar ze twijfelde aan een relatie met hem, omdat hij zo'n rare reputatie had. Dus ze wist dat hij iets had gehad met die secretaresse (ben haar naam kwijt, Aurore??), maar ze geloofde wel dat hij haar niet had aangerand. Enfin, da's jaren geleden en hij ging niet vreemd met die secretaresse, want hij was single toen. En Tom heeft zich al die tijd voorbeeldig gedragen. Tot nu... een vos verliest z'n streken niet.ikke schreef:Soapseut schreef: Ze wist het echt wel en heeft om die reden een hele tijd de boot afgehouden. Ze vertrouwde Tom niet.
0 x
Potentia Principatum
-
Soapseut
- x 435
Ja dat was ze! Hoe kom ik nu bij Aurore...?Caligula schreef:Dat was Lynn,de dochter van lieve meester Courtois.
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Judith vervalt blijkbaar weer in haar oude gewoontes de laatste tijd. De manier waarop ze snel haar geduld verliest en uitvliegt als ze niet meer weet wat ze met Stan aanmoet, komt echt zo gespannen en ongemakkelijk over. Met Emma gaat het tegenwoordig beter (vooral ook omdat Emma zich zelf veel meer openstelt en blijkbaar weer goed in haar vel zit), maar ik vind wel dat Judith er echt een heel onbeholpen manier van omgaan met haar kinderen op nahoudt. Alsof ze totaal geen zicht heeft op wat er in hun hoofd omgaat...
Ook ik keur de houding van Stan echt niet goed, maar ik begrijp ergens wel dat hij zich zo afzet tegen Judith. Waar is haar begrip voor hem?
En dat is al jaren zo...
Hoewel ik het heel sneu vind voor Judith wat Tom gedaan heeft, heb ik in dit geval echt vooral met Stan te doen. Want als je kijkt hoe de verhoudingen daar de afgelopen jaren lagen, ook tijdens de problemen met Emma en het feit dat Judith ook toen maar weinig oog voor Stan had, dan verliest hij met Tom toch echt een heleboel. Niet moeilijk dat die jongen compleet overstuur is...
Ook ik keur de houding van Stan echt niet goed, maar ik begrijp ergens wel dat hij zich zo afzet tegen Judith. Waar is haar begrip voor hem?
En dat is al jaren zo...
Hoewel ik het heel sneu vind voor Judith wat Tom gedaan heeft, heb ik in dit geval echt vooral met Stan te doen. Want als je kijkt hoe de verhoudingen daar de afgelopen jaren lagen, ook tijdens de problemen met Emma en het feit dat Judith ook toen maar weinig oog voor Stan had, dan verliest hij met Tom toch echt een heleboel. Niet moeilijk dat die jongen compleet overstuur is...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
ranske
- Poster rang 4

Toen Judith in het bijzijn van Stan zijn vrienden in de Frens zo openlijk tegen hem uitvloog
had ik plaatsvervangende schaamte. Haar hoge stem deed pijn aan de oren.
had ik plaatsvervangende schaamte. Haar hoge stem deed pijn aan de oren.
0 x