Jessica Engels (Ditte Jaspers)

Gesloten
Flower-Power
Poster rang 2
Poster rang 2

Re: Jessica Engels (Ditte Jaspers)

Bericht door Flower-Power »

satine schreef: Aan de andere kant: wat heeft ze te verliezen?
Op dit moment krijgt Mayra schijnbaar gelijk en Jessica is haar twee leuke jobs kwijt.
En ze mag Sandrine niet meer zien.
Ja dat is ook waar
Maar.... ik denk dan.... zou aangifte dan niet beter zijn?
Al hoe wel misschien ook weer niet, want het is dan haar woord tegen dat van Mayra.
Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.
Misschien kan het beter aflopen als Kaat mee doet en met een plan op de proppen komt,
omdat ik vermoed dat die het misschien verstandiger zou aanpakken dan Nancy?
Enfin t lijkt me allemaal niet simpel om zo iets te bewijzen.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Juist en als dan Mayra en Ann (waarschijnlijk) dan ook nog zeggen dat Jessica al geprobeerd heeft om Ann te kussen is de boot helemaal aan. Aangifte is geen goed plan, Nancy's plan lijkt me ook niet goed; Kaat dan maar?
0 x
Potentia Principatum
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Caligula schreef:Juist en als dan Mayra en Ann (waarschijnlijk) dan ook nog zeggen dat Jessica al geprobeerd heeft om Ann te kussen is de boot helemaal aan. Aangifte is geen goed plan, Nancy's plan lijkt me ook niet goed; Kaat dan maar?
Aangifte doen, meteen na de feiten had ze moeten doen. Nu is 't te laat, en ieder plan om Mayra in de val te lokken zal koren op de molen van Mayra en Ann zijn. BAH
0 x
Flower-Power
Poster rang 2
Poster rang 2

Ik heb nu het vermoeden dat Jessica met haar uitleg over alles laten sudderen en dan pas iets doen als de tijd rijp is,
eerder een move is om er voor te zorgen dat Nancy niet meer met een plan komt. Eerder gaf Jessica toch al aan dat ze
er mee wilde stoppen, maar Nancy bleef aandringen waardoor ze dan zei oké nog 1 keer. Misschien dat Jessica deze
laatste zet gebruikt in de hoop dat Nancy zal vergeten - maar helaas de paashaas zal Nancy niet vergeten :crazy:

Tot slot denk dat ze nog altijd aangifte kan doen. Denk dat daar geen termijn op staat.
Als je soms leest over hoe lang na de feiten sommigen van iets (gelijk wat) aangifte doen.....
0 x
Guapa
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Guapa »

als ze aangifte doet komt alles aan het licht hé, denk dat ze Nancy daarom wil afremmen, maar de tijd zal het uitwijzen ! ik wil niet vooruitlopen op de zaken !
0 x
Flower-Power
Poster rang 2
Poster rang 2

Verstandig van Jessica dat ze Sandrine niet verder wil betrekken in de "spelletjes" van Nancy & Co die iets anders zullen moeten verzinnen als ze Jessica nog willen overtuigen iets te ondernemen tegen Mayra, want het lijkt er op dat het voor Jessica genoeg is geweest en dat die zo iets heeft van laat maar het is voorbij en denkt Mayra komt er toch gewoon mee weg want het blijft mijn woord tegen haar woord en het feit dat ze ooit Ann probeerde kussen speelt niet in haar voordeel in de hele geschiedenis en dat weet Jessica ook.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Flower-Power schreef:Verstandig van Jessica dat ze Sandrine niet verder wil betrekken in de "spelletjes" van Nancy & Co die iets anders zullen moeten verzinnen als ze Jessica nog willen overtuigen iets te ondernemen tegen Mayra, want het lijkt er op dat het voor Jessica genoeg is geweest en dat die zo iets heeft van laat maar het is voorbij en denkt Mayra komt er toch gewoon mee weg want het blijft mijn woord tegen haar woord en het feit dat ze ooit Ann probeerde kussen speelt niet in haar voordeel in de hele geschiedenis en dat weet Jessica ook.
En niet vergeten dat Jessica oprecht om Sandrientje geeft en er dus rekening mee houdt dat geruzie niet goed is voor haar pupil.
En geruzie zou er zeker komen, zal er zeker komen, maar Jessica zal er niet actief aan meedoen. Mijn respect voor dat meiske!
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Flower-Power schreef:Mayra komt er toch gewoon mee weg want het blijft mijn woord tegen haar woord en het feit dat ze ooit Ann probeerde kussen speelt niet in haar voordeel in de hele geschiedenis en dat weet Jessica ook.
Maar dat is een mes dat langs twee kanten snijdt.
Als niemand gelooft dat Mayra hààr wou kussen, waarom zouden ze dan wel geloven dat zij Ann wou kussen? :denk:
Ann heeft een grote dikke fout gemaakt door 'het labiele meisje' dat opeens aan haar deur stond onderdak voor de nacht te geven.
Als dokter had zij Jessica moeten doorverwijzen naar een goede therapeut.
Maar ze neemt ze praktisch in huis.
Jessica kon daar niet genoeg over de vloer komen, blijkbaar.
En Ann voelde zich blijkbaar gevleid na de kus van Jessica.
En het was wel leuk om een hulpje te hebben dat elke keer als zij met hun vingers knipte, wel tijd voor hen had.
Zij had toen reeds alle contact moeten verbreken.

Dus waarom zouden ze een onkundige dokter eerder geloven dan een studente? :mrgreen:
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Dat hele gedoe zat inderdaad al fout vanaf het prille begin.
0 x
Flower-Power
Poster rang 2
Poster rang 2

satine schreef: Maar dat is een mes dat langs twee kanten snijdt.
Als niemand gelooft dat Mayra hààr wou kussen, waarom zouden ze dan wel geloven dat zij Ann wou kussen? :denk:
Ann heeft een grote dikke fout gemaakt door 'het labiele meisje' dat opeens aan haar deur stond onderdak voor de nacht te geven.
Als dokter had zij Jessica moeten doorverwijzen naar een goede therapeut.
Maar ze neemt ze praktisch in huis.
Jessica kon daar niet genoeg over de vloer komen, blijkbaar.
En Ann voelde zich blijkbaar gevleid na de kus van Jessica.
En het was wel leuk om een hulpje te hebben dat elke keer als zij met hun vingers knipte, wel tijd voor hen had.
Zij had toen reeds alle contact moeten verbreken.
Dus waarom zouden ze een onkundige dokter eerder geloven dan een studente? :mrgreen:

Ja, helemaal mee eens dat Ann haar boekje is te buiten gegaan met Jessica.
Toen dat allemaal gebeurde, toen Jessica dus bij Ann terecht kwam is Ann serieus in de fout gegaan als dokter.
Ik dacht toen vaak dat kan en mag niet als dokter wat ze nu doet (een patient mee naar huis nemen enzo)
En ja Ann vond dat inderdaad wel vleiend dat Jessica iets voor haar voelde :crazy:
MAAR
Ben het niet eens met je laatste zin - want dat weet toch niemand ! !
Ik bedoel wie weet dat An een onkundige dokter is? dat weten toch alleen wij als kijkers ? !
Volgens mij zal er in een prof onderzoek door politie of anderen nooit worden getwijfeld aan de deskundigheid
van een dokter ook niet die van Ann - men zal eerder een dokter geloven dan een patient zeker weten.
BEHALVE
wanneer het bekend zou worden dat Ann destijds Jessica mee naar haar huis heeft genomen en dat ze
zelfs daar even heeft mogen blijven slapen terwijl ze eigenlijk nog patient was dat kan haar (Ann)
worden aangewreven als ondeskundig - en zelfs dan nog ! ! ! maar verder toch niets mijn gedacht.
Voor ons kijkers wel voor anderen niet want die weten van niets.....
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Dat laatste is inderdaad waar, daar gaat mijn theorie. :mrgreen:
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Het zijn allemaal theorieën.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Het zijn inderdaad allemaal theorieën, en als Jessica aangifte zou doen, dan vraag ik me af of de politie daar iets mee zou kunnen. Maar als het om de omgeving van beide dames gaat, dan denk ik toch ook dat de verklaring van Jessica zeker niet minder sterk staat dan die van Ann & Mayra als mensen alles zouden weten.
Probleem is alleen dat Mayra zich doorgaans niks van andere mensen aantrekt zolang het verder geen gevolgen heeft voor haar persoonlijk, dus ja...

Jessica zal het moeten hebben van de druk die heel dit gebeuren legt op de relatie van Ann en Mayra (dus dat er een kans in zit dat heel de schijnvertoning van die 2 in duigen valt), en vooralsnog is die er niet.
Ook ik vind het verstandig van haar dat ze Sandrine er verder niet in wil betrekken...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Nu moet ik zeggen dat net zoals Arne ook Mayra in het verleden al een en ander meegemaakt heeft (wie niet in Thuis), met haar ex-man, met de ex van Judith, met Waldek die haar niet zwanger wou maken...

Als je dan objectief vergelijkt wat Arne en Mayra hebben uitgespookt, ieder op hun eigen typische manier, dan blijkt dat de meesten hier op het forum eerder Arne vergeven dan Mayra, terwijl Mayra haar "fout gedrag" deed terwijl haar slachtoffer zich kon verweren (want ze was klaar wakker), terwijl Arne's slachtoffer totaal machteloos (want verdoofd) was en dat het bij hem bovendien diverse keren is voorgevallen, bij Mayra één keer.

De perceptie ? Iedereen vindt dat Mayra moet boeten voor wat ze deed, terwijl de meesten vinden dat Arne een tweede kans moet krijgen. Wellicht omdat hij sympathieker over komt of omdat zijn "trauma" iets zwaarder doorweegt.

Alleen - en dan zijn we terug bij Jessica - blijkt steeds meer dat zij twijfelt of ze hieraan nog moet meedoen (het plan van Marianne, het plan van Nancy). Wellicht vind ze dat Sandrine het grootste slachtoffer zal zijn en dat wil ze niet, wat ik toch wel chicque vind van haar, ze stelt Sandrine op de eerste plaats.
0 x
Flower-Power
Poster rang 2
Poster rang 2

Benieuwd of Jessica nu toch alsnog aangifte gaat doen.
Ik denk dat als ze dat doet dit meteen bekend zal worden
en dat Mayra er dan niet zo goed vanaf zal komen in de ogen van anderen
en oké ze zal zich dat misschien niet aantrekken, maar er is ook nog Ann,
die zal zich dat wél aantrekken, ook al gelooft ze momenteel nog Mayra,
misschien laat het haar dan twijfelen.

Tot slot
Om even in te pikken op wat Tiboko hier boven schreef
Van mijn zou Arne géén tweede kans krijgen. En ik begrijp ook niet dat Oiivia dat wel doet en vooral kan.
En verder
Ik denk persoonlijk dat als puntje bij paaltje komt Mayra de kleine Sandrine niet op de eerste plaats zal stellen.
0 x
Gesloten