satine schreef:hannanaske schreef:Ik zat nog bij mezelf te denken: "komaan Leo, zeg haar maar eens goed de waarheid"
Dus dat zij boven zijn brief had zitten wenen en dat zij zich meteen in zijn armen gegooid had, is de waarheid?
Rosa heeft in haar leven al wel domme dingen gedaan - zoals de meeste mensen wel eens domme dingen doen - maar in deze heeft ze toch niks verkeerds gedaan?
Ze was beter niet naar de gevangenis gegaan om William te zeggen dat hij haar met rust moest laten, bij zo'n mensen werkt negeren nu eenmaal veel beter, maar wat heeft ze verder dan nog op haar kerfstok?
Buiten dat ze indertijd Marianne een hak wou zetten door William wat naar zich toe te trekken, maar Marianne laat ook geen enkele kans liggen als het daar op aankomt.
En nee, ik ben geen fan van Rosa - maar Leo ging zijn boekje hier zwaar te buiten.
Bij mij kwam hij er niet meer in, zolang mijn zus in het buitenland was.
Ik vraag me trouwens af hoe lang het duurt eer Kabouter Driftkikker
ZIJN waarheid overal gaat rond bazuinen.

Het is gewoon opmerkelijk te zien hoe Rosa afglijdt sinds ze terug vrijgezel is, en sinds ze recentelijk haar dochter zien vertrekken heeft richting buitenland. Het is vrij normaal dat ze een beetje verloren loopt en wat op zoek gaat naar aandacht. Het lijkt er ook op dat ze nu meer vrijetijd heeft dan voorheen. Ze loopt nu wel stage maar hangt toch wel vaak rond Luc, de man die iedereen voordien zo haatte. Nu is ze wel niet de enige die Luc weer wat meer adoreert, maar bij Rosa wordt het haast pathetisch. "Oooooch Luc, je bent de beste vriend die een mens kan voorstellen"
Vorige week zagen we Leo na een hele lange tijd op bezoek gaan bij Rosa met de mededeling dat haar zus in het buitenland zit. Daar ontdekt hij dat Rosa brieven krijgt van een psychopaat die er niet voor terugdeinst om mensen van kant te maken. Is dat dan zo verwonderlijk dat hij zich zorgen maakt?
Als ze ervoor nog gezworen heeft dat ze de brieven weggooit, is het toch wel terecht dat hij zich zorgen maakt als blijkt dat ze toch op zijn vragen antwoordt en bovendien nog bezocht heeft in het gevangenis.
Akkoord dat Leo wel niet weet dat Rosa naar de gevangenis is gegaan om hem te zeggen dat hij ermee moet stoppen (ook al maakt het niet uit, want ze leest die brieven toch. Iets in mij vertelt dan ook dat ze zich laat brainwashen door die smeerlap) Dat van die tranen op die brief, als het al tranen waren, zou ik nu ook niet gezegd hebben, evenmin gaan dreigen over Jenny, maar is het voor de rest niet normaal dat iemand haar de waarheid vertelt? Ik zie in Leo gewoon iemand die bezorgd is om Rosa. En misschien moet hij dat idd niet tonen met dreigementen, maar kan hij wat meer op bezoek gaan bij zijn schoonzus. Voor de rest geef ik hem wel gelijk. Het is NIET NORMAAL dat Rosa naar de gevangenis gaat, zijn brieven leest of zelfs al opent (allez, in mijn ogen dan toch niet

)
Imagination is the only weapon in the war against reality.