Leo Vertongen (Walter Moeremans)

Gesloten
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Re: Leo Vertongen (Walter Moermans)

Bericht door nounake »

Amen !!!! :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

satine schreef:
hannanaske schreef:Ik zat nog bij mezelf te denken: "komaan Leo, zeg haar maar eens goed de waarheid"
Dus dat zij boven zijn brief had zitten wenen en dat zij zich meteen in zijn armen gegooid had, is de waarheid?

Rosa heeft in haar leven al wel domme dingen gedaan - zoals de meeste mensen wel eens domme dingen doen - maar in deze heeft ze toch niks verkeerds gedaan?
Ze was beter niet naar de gevangenis gegaan om William te zeggen dat hij haar met rust moest laten, bij zo'n mensen werkt negeren nu eenmaal veel beter, maar wat heeft ze verder dan nog op haar kerfstok?
Buiten dat ze indertijd Marianne een hak wou zetten door William wat naar zich toe te trekken, maar Marianne laat ook geen enkele kans liggen als het daar op aankomt.
En nee, ik ben geen fan van Rosa - maar Leo ging zijn boekje hier zwaar te buiten.
Bij mij kwam hij er niet meer in, zolang mijn zus in het buitenland was.
Ik vraag me trouwens af hoe lang het duurt eer Kabouter Driftkikker ZIJN waarheid overal gaat rond bazuinen. :roll:
Het is gewoon opmerkelijk te zien hoe Rosa afglijdt sinds ze terug vrijgezel is, en sinds ze recentelijk haar dochter zien vertrekken heeft richting buitenland. Het is vrij normaal dat ze een beetje verloren loopt en wat op zoek gaat naar aandacht. Het lijkt er ook op dat ze nu meer vrijetijd heeft dan voorheen. Ze loopt nu wel stage maar hangt toch wel vaak rond Luc, de man die iedereen voordien zo haatte. Nu is ze wel niet de enige die Luc weer wat meer adoreert, maar bij Rosa wordt het haast pathetisch. "Oooooch Luc, je bent de beste vriend die een mens kan voorstellen" :crazy:

Vorige week zagen we Leo na een hele lange tijd op bezoek gaan bij Rosa met de mededeling dat haar zus in het buitenland zit. Daar ontdekt hij dat Rosa brieven krijgt van een psychopaat die er niet voor terugdeinst om mensen van kant te maken. Is dat dan zo verwonderlijk dat hij zich zorgen maakt?
Als ze ervoor nog gezworen heeft dat ze de brieven weggooit, is het toch wel terecht dat hij zich zorgen maakt als blijkt dat ze toch op zijn vragen antwoordt en bovendien nog bezocht heeft in het gevangenis.

Akkoord dat Leo wel niet weet dat Rosa naar de gevangenis is gegaan om hem te zeggen dat hij ermee moet stoppen (ook al maakt het niet uit, want ze leest die brieven toch. Iets in mij vertelt dan ook dat ze zich laat brainwashen door die smeerlap) Dat van die tranen op die brief, als het al tranen waren, zou ik nu ook niet gezegd hebben, evenmin gaan dreigen over Jenny, maar is het voor de rest niet normaal dat iemand haar de waarheid vertelt? Ik zie in Leo gewoon iemand die bezorgd is om Rosa. En misschien moet hij dat idd niet tonen met dreigementen, maar kan hij wat meer op bezoek gaan bij zijn schoonzus. Voor de rest geef ik hem wel gelijk. Het is NIET NORMAAL dat Rosa naar de gevangenis gaat, zijn brieven leest of zelfs al opent (allez, in mijn ogen dan toch niet ;) )
Laatst gewijzigd door hannanaske op do 03 nov 2016, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

satine schreef:
hannanaske schreef:Ik zat nog bij mezelf te denken: "komaan Leo, zeg haar maar eens goed de waarheid"
Dus dat zij boven zijn brief had zitten wenen en dat zij zich meteen in zijn armen gegooid had, is de waarheid?

Rosa heeft in haar leven al wel domme dingen gedaan - zoals de meeste mensen wel eens domme dingen doen - maar in deze heeft ze toch niks verkeerds gedaan?
Ze was beter niet naar de gevangenis gegaan om William te zeggen dat hij haar met rust moest laten, bij zo'n mensen werkt negeren nu eenmaal veel beter, maar wat heeft ze verder dan nog op haar kerfstok?
Buiten dat ze indertijd Marianne een hak wou zetten door William wat naar zich toe te trekken, maar Marianne laat ook geen enkele kans liggen als het daar op aankomt.
En nee, ik ben geen fan van Rosa - maar Leo ging zijn boekje hier zwaar te buiten.
Bij mij kwam hij er niet meer in, zolang mijn zus in het buitenland was.
Ik vraag me trouwens af hoe lang het duurt eer Kabouter Driftkikker ZIJN waarheid overal gaat rond bazuinen. :roll:
Inderdaad. Rosa kreeg niet eens de kans om hem te vertellen dat ze naar de gevangenis is geweest om aan William te vragen om haar met rust te laten. Hij is gewoon een driftkikker en een ongelikte, ongemanierde beer die steeds maar weer voorbarige en volstrekt verkeerde conclusies trekt.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Dat hij een aan haar gerichte brief las, kan natuurlijk helemaal niet. Maar ik vind wel dat hij het recht had om Rosa daarover aan te spreken. Al was het dan op z'n Leo's. Maar daar zal ze toch wel aan gewend zijn. Het feit dat ze William is gaan opzoeken bewijst wel dat haar interesse gewekt is en dat is gevaarlijk. Aangezien er niemand anders voor handen is om haar te waarschuwen, was het toch wel goed dat Leo dat deed. En nogmaals: het was wel op zijn Leo's en dat is nooit tactisch of meelevend. Ik vond dat in dit geval niet zo heel erg.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Erg vond ik het ook niet, maar wel jammer...
Leo had groot gelijk om haar te waarschuwen, en ik vind het ook mooi dat hij dat doet! Maar met verkeerde aannames komen en daar vervolgens allerlei verkeerde conclusies op baseren, helpt geen mens vooruit, ook Rosa niet...

Maar goed, Leo is er in rap tempo mee naar Marianne gerend - zoals te verwachten was - dus ik ben eens benieuwd of dat wat uithaalt. Vooralsnog moet haar temperament tegenover Rosa niet bepaald onderdoen voor dat van hem... :mrgreen: ;)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Leo gaat het vertellen aan Marianne, ja zeg! Dat was wel te voorzien hé. En wat doet Marianne? Die stuift naar Rosa, ook te voorzien!
Ik vind nog altijd dat Leo in deze heel juist gehandeld heeft. Dat was ook al zo tijdens de hele Peggy-Lucas affaire waar de hele schijnheilige familie zijn mond hield behalve Leo.
0 x
Potentia Principatum
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

Caligula schreef:Leo gaat het vertellen aan Marianne, ja zeg! Dat was wel te voorzien hé. En wat doet Marianne? Die stuift naar Rosa, ook te voorzien!
Ik vind nog altijd dat Leo in deze heel juist gehandeld heeft. Dat was ook al zo tijdens de hele Peggy-Lucas affaire waar de hele schijnheilige familie zijn mond hield behalve Leo.
Inderdaad. Het is ook niet niks wat Leo daar totaal onverwacht op zijn boterham kreeg: de zuster van zijn Jenny lijkt aan te pappen met William, een moordenaar/oplichter/manipulator. Vanuit dat standpunt is zijn reactie perfect logisch.
0 x
frankbomans
Poster rang 1
Poster rang 1
x 1
x 7

Bericht door frankbomans »

Ik ben blij dat Leo weer wat meer meedoet, ik vind hem geweldig :D nu pas besef ik dat ik hem de laatste jaren wat gemist heb
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 972
x 577

Bericht door martha »

Ik ga zeggen zoals Jenny het altijd zei "Leo, bemoei je niet !!!!"

Rosa gaat nog meer haar goesting doen want die is nog koppiger dan jenny.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

martha schreef:Rosa gaat nog meer haar goesting doen want die is nog koppiger dan jenny.
Het is daarom ook dat ze veel rapper in haar ongeluk loopt.
Maar luisteren naar Leo, nee hoor!
0 x
Potentia Principatum
Nicolaske
Poster rang 1
Poster rang 1
x 1
x 56

Bericht door Nicolaske »

Man man, wat een lastig ventje toch. Nog voor hij goed en wel binnen was vragen wat Angèle daar kwam doen...
0 x
Linne
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Linne »

Leo moet daar af en toe binnenvallen van Jenny die op de hoogte wil blijven van Rosaatje. ;)
Die komt niet van heimwee eens met Rosaatje praten en Jenny weet het al lang van de brief.
0 x
karolien85
Poster rang 3
Poster rang 3
x 1

Bericht door karolien85 »

Hij ging wel erg op in het verhaal van Waldek en Julia.. je zou bijna denken dat hij zich wilt verzekeren dat alle verdenking op Waldek valt.. :think:
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

karolien85 schreef:Hij ging wel erg op in het verhaal van Waldek en Julia...
Tja, Leo en roddelen... 't is een hobby als een ander maar Leo is dan ook nog zodanig overtuigd van zijn groot gelijk dat hij totaal niet beseft wat hij aanricht.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Bah,hij is alleen hé,wat wil je dat de man nog doet tenzij de gazet van buiten leren.
0 x
Potentia Principatum
Gesloten