Het grote Speculatietopic van seizoen 21 (geen spoilers!)

Gesloten
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Re: Het grote Speculatietopic van seizoen 21 (geen spoilers!

Bericht door satine »

Er is in ieder geval iets dat niet klopt in het hele verhaal.
Maar of ze het slachtoffer is van incest, dat betwijfel ik.
Het lijkt me niet logisch - als ze zwanger zou zijn van haar vader, zou die toch alle mogelijke moeite doen om dat stil te houden en een abortus te regelen, neem ik aan.
Als je je kind buiten zet, zou het wel eens kunnen dat binnen de kortste keren iedereen het weet, want Tamara zou niks meer te verliezen hebben.
Wil je dat wel, als je je dochter hebt verkracht? :denk:

Volgens mij is Tamara rot verwend, tenslotte weten we niks meer dan wat zij vertelt.
Niemand weet wat er van waar is.
Het hoeveelste jaar 'hogere studies' is dit al? En ze twijfelt of dit iets voor haar is, dus de kans bestaat dat dit weer niks wordt.
Als je dan weet hoeveel een academiejaar kost... Om van haar studiepunten nog maar te zwijgen.
Ik vraag me af hoe ze dat opgelost heeft.

Volgens mij heeft Tamara gewoon haar zinnen gezet op Toon en moet en zal ze hem krijgen.
En ze is goed op weg... :whistle:
Ik denk ook dat Tamara nog steeds gewoon zwanger is en dat Toon niet de vader is.
0 x
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

Ik zou het wel erg vinden moest dat zo zijn, want dan zien we eens een mooiere kant van Toon, zou het weer voor niets zijn. (Terzijde...)
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Lazylady schreef:Ik zou het wel erg vinden moest dat zo zijn, want dan zien we eens een mooiere kant van Toon, zou het weer voor niets zijn. (Terzijde...)
:naughty: Nee, ZELFS Toon verdient zo'n zware straf(Tamara) niet. :mrgreen:
0 x
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

Ook voor mij heeft dat verhaal van "buiten gesmeten door haar vader" een verdacht geurtje.
Hoogste tijd trouwens om ons beginnen af te vragen welke familieband er binnenkort zal opduiken tussen Tamara en de huidige Thuis-personages. (idem voor Arne).
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 931
x 1491

Bericht door heidiw »

satine schreef:Het hoeveelste jaar 'hogere studies' is dit al? En ze twijfelt of dit iets voor haar is, dus de kans bestaat dat dit weer niks wordt.
Ze is begonnen met een jaar rechten en kwam tot de conclusie dat het niets voor haar was, dan iets ertussen wat ik mij niet meer herinner en nu aan het bissen in het eerste jaar onderwijs en er wellicht weer niet door. Dat is 4 jaar verkwanseld voor niets maar wel gevuld met veel streken. Wellicht was die zwangerschap de spreekwoordelijke druppel voor haar vader en is die mens ook aan het einde van zijn latijn.
0 x
Jules
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Jules »

Nu vraag ik me toch meer en meer af waar die verhaallijn Marianne-William naartoegaat. Hoe vreemd zij vandaag tegen Tom deed, met die liefdevolle streling van Tom's gezicht... zij doet niet normaal. Eigenlijk al heel de tijd niet. Zelfs niet gewoon "in-de-ban-van-William-niet-normaal".

Ik heb altijd gevonden dat zij een beetje "onecht" overkwam als zij tegen Tom of Ann sprak over haar geluk met William, en als zij bij William zelf was. Ik vraag me af of zij niet diegene is die een web aan het weven is rond William door zoveel mogelijk over hem te weten te komen op haar eigen manier. Hij heeft haar de gevangenis ingeholpen met zijn valse getuigenis, en ik denk niet dat een Marianne Bastiaans zoiets vergeeft. Volgens mij is zij een spelletje aan het spelen. Een gevaarlijk spelletje, maar niettemin eentje waar zij de touwtjes in handen heeft of denkt te hebben, en waarin zij denkt op een of andere manier op een dag de grond onder Williams voeten te kunnen wegslaan.

Dat zij ondertussen haar zoon, die haar in haar ogen wellicht enkele keren onrecht heeft aangedaan, bijna gek maakt, is "mooi meegenomen". Het is wel duidelijk dat zij dat met opzet doet, dat was misschien niet de enige reden waarom ze Nancy uitnodigde (heel goed wetende dat Tom aan Nancy erg makkelijk dat adres zou ontfutselen) maar toch zeker een deel.

Wat Maggie betreft, die is waarschijnlijk ingeschakeld ofwel door Marianne, ofwel door William, om het te doen overkomen alsof Tom zelf die gekke dingen verzint. Het zou me niet verwonderen als bleek dat die foto achteraf gewoon van Marianne in haar jonge jaren is en dat die Reinhilde er helemaal anders uitzag.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Dat laatste denk ik niet, want dan had William haar niet als Reinhilde herkend. In dat geval zou hij weet hebben van de plannen van Marianne, en dat lijkt me niet logisch als ze hem ergens mee wil pakken... :)
Ik zou het 't meest logisch vinden als Maggie daar gewoon op is komen draven omdat William haar bedreigd heeft of zo. Dit liet hij toch ook al uitschijnen tegenover Tom, toen Tom hem in het ziekenhuis confronteerde met die foto?
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Christel schreef:Dat laatste denk ik niet, want dan had William haar niet als Reinhilde herkend. In dat geval zou hij weet hebben van de plannen van Marianne, en dat lijkt me niet logisch als ze hem ergens mee wil pakken... :)
Ik zou het 't meest logisch vinden als Maggie daar gewoon op is komen draven omdat William haar bedreigd heeft of zo. Dit liet hij toch ook al uitschijnen tegenover Tom, toen Tom hem in het ziekenhuis confronteerde met die foto?
Zo zie ik het ook. William weet dank zij die foto dat Maggie de troef van Tom is, en daar zit zij dan opeens: gemoedelijk met broertje op de sofa. Echt of niet, Tom stond daar nog maar eens voor William met zijn broek op zijn enkels.
0 x
flodderke
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door flodderke »

William wil Tom krankzinnig laten verklaren, en heeft daarom aan Maggie een foto van Marianne gegeven toen ze nog jong was, en die foto moest Maggie aan Tom laten zien alsof het Reinhilde was. Nu toont Tom die foto aan Marianne, zodat Marianne schrikt en denkt dat Tom zot aan het worden is.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Op zich ook wel een plausibele theorie, maar als die foto eigenlijk van Marianne is, zou Tom die dan niet herkennen? Marianne en Maggie waren bovendien jeugdvriendinnen, terwijl Reinhilde op die foto een volwassen vrouw is. Hoe zou Maggie daar dan aan moeten komen? :)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Amiche »

...en Marian had meteen geweten dat de foto van haarzelf was .....
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Tamara 2.0 staat sneller dan verwacht te popelen om het hartsvriendinnetje van Olijf te worden. Binnenkort zal vermoedelijk ook blijken dat als foto's naar Koleriek Lowieke gestuurd werden, dat uitsluitend gebeurde om esthetische redenen, en dat de enige bedoeling van William uiteindelijk was om jeugdvriendinnetjes Marianne en Maggie terug gezellig samen te brengen en dan samen te ijveren voor wereldvrede en spacecake.

Mij goed als iedereen plots braver wordt, maar dan hoop ik wel dat de huidige "braven" ook een portie stouter worden. Leo wordt kleptomaan, Nancy sluit zich aan bij IS, en nog van dat fraais, graag.
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

flodderke schreef:William wil Tom krankzinnig laten verklaren, en heeft daarom aan Maggie een foto van Marianne gegeven toen ze nog jong was, en die foto moest Maggie aan Tom laten zien alsof het Reinhilde was. Nu toont Tom die foto aan Marianne, zodat Marianne schrikt en denkt dat Tom zot aan het worden is.
Ik had daar ook al aan gedacht. Waarschijnlijk is dat gewoon een foto van Marianne zelf.
Christel schreef:Op zich ook wel een plausibele theorie, maar als die foto eigenlijk van Marianne is, zou Tom die dan niet herkennen? Marianne en Maggie waren bovendien jeugdvriendinnen, terwijl Reinhilde op die foto een volwassen vrouw is. Hoe zou Maggie daar dan aan moeten komen? :)
William en Marianne leerden elkaar kennen in hun jeugdjaren. William was toen verliefd op Marianne,
maar zij leerde toen de vader van Ann en Tom kennen, wat het einde van hun vriendschap betekende.
Vermoedelijk omdat hij jaloers was?
(correct me if i'm wrong, maar ik dacht dat William zoiets al verteld had)
Dan zou ik toch denken dat het zich vooral afspeelde in hun latere tienerjaren/ begin hun twintigerjaren.
'Jongvolwassenen" dus. Was die vrouw op die foto dan zoveel ouder? :denk:

Tom herkende toch vooral véél gelijkenissen in de vrouw op de foto? Hij dacht oorspronkelijk zelfs dat het Marianne was.
Daarbij is die foto al van een hele tijd terug, nog van voor de geboorte van Tom.
Zo gek zou ik het dus niet vinden als hij die foto niet kent of nog nooit zou gezien hebben, zelfs niet dat hij makkelijk bij de neus te nemen zou zijn over WIE erop staat.
Amiche schreef:...en Marian had meteen geweten dat de foto van haarzelf was .....
[

Marianne is vooral bezorgd omdat Tom de pedalen lijkt te verliezen. Stel je voor (ik zeg wel 'stel) dat Tom met een oude foto langskomt waar Marianne opstaat, en blijft beweren dat die vrouw Reinhilde is, kan ze misschien wel denken dat Tom begint door te draaien. Hij was bovendien zo razend dat er met hem niet meer te praten viel. Marianne zou niet eens de kans gekregen hebben om zoiets te zeggen.

En om eerlijk te zijn denk ik dat het net de bedoeling is van William. Dat hij al zijn geloofwaardigheid kwijt speelt en niemand zijn verhalen nog gelooft.
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
GroteThuisfan!!!
Poster rang 1
Poster rang 1
x 2
x 1

Bericht door GroteThuisfan!!! »

Zou Yvette binnenkort hare geest niet laten? Want de laatste tijd ligt ze zo vaak te slapen in de zetel. En ze leggen er iets te hard de nadruk op. Thuis zou Thuis toch niet zijn als er meer achter zou zitten? ;) Dan zie ik Frank nog terugkomen naar Simonne, wegens het overlijden van Yvette. Want Simonne zal wel een troostende schouder kunnen gebruiken dan. En Frank zag Yvette ook graag, dus wie weet...
0 x
NERGENS BETER DAN THUIS!!!
Je wordt niet geboren als man of vrouw, maar als mens met een ♥
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

Volgens mij speelden die kerel en Arne gisteren onder één hoedje. Dat gastje moest Tamara afleiden zodat hij terwijl ongezien die rommel in Olivia haar glas kon gieten en later Arne "toevallig" zou komen opdagen om Olivia "op te vangen". (De barman had zogezegd niks gezien. Omgekocht of bang van Arne die gevaarlijker is dan wij denken?)

Of zit Arne er toch voor niets tussen? Maar waarom is dat poeder dan in Olivia haar glas gedaan?
0 x
Gesloten