flodderke schreef:William wil Tom krankzinnig laten verklaren, en heeft daarom aan Maggie een foto van Marianne gegeven toen ze nog jong was, en die foto moest Maggie aan Tom laten zien alsof het Reinhilde was. Nu toont Tom die foto aan Marianne, zodat Marianne schrikt en denkt dat Tom zot aan het worden is.
Ik had daar ook al aan gedacht. Waarschijnlijk is dat gewoon een foto van Marianne zelf.
Christel schreef:Op zich ook wel een plausibele theorie, maar als die foto eigenlijk van Marianne is, zou Tom die dan niet herkennen? Marianne en Maggie waren bovendien jeugdvriendinnen, terwijl Reinhilde op die foto een volwassen vrouw is. Hoe zou Maggie daar dan aan moeten komen?

William en Marianne leerden elkaar kennen in hun jeugdjaren. William was toen verliefd op Marianne,
maar zij leerde toen de vader van Ann en Tom kennen, wat het einde van hun vriendschap betekende.
Vermoedelijk omdat hij jaloers was?
(correct me if i'm wrong, maar ik dacht dat William zoiets al verteld had)
Dan zou ik toch denken dat het zich vooral afspeelde in hun latere tienerjaren/ begin hun twintigerjaren.
'Jongvolwassenen" dus. Was die vrouw op die foto dan zoveel ouder?
Tom herkende toch vooral véél gelijkenissen in de vrouw op de foto? Hij dacht oorspronkelijk zelfs dat het Marianne was.
Daarbij is die foto al van een hele tijd terug, nog van voor de geboorte van Tom.
Zo gek zou ik het dus niet vinden als hij die foto niet kent of nog nooit zou gezien hebben, zelfs niet dat hij makkelijk bij de neus te nemen zou zijn over WIE erop staat.
Amiche schreef:...en Marian had meteen geweten dat de foto van haarzelf was .....
[
Marianne is vooral bezorgd omdat Tom de pedalen lijkt te verliezen. Stel je voor (ik zeg wel 'stel) dat Tom met een oude foto langskomt waar Marianne opstaat, en blijft beweren dat die vrouw Reinhilde is, kan ze misschien wel denken dat Tom begint door te draaien. Hij was bovendien zo razend dat er met hem niet meer te praten viel. Marianne zou niet eens de kans gekregen hebben om zoiets te zeggen.
En om eerlijk te zijn denk ik dat het net de bedoeling is van William. Dat hij al zijn geloofwaardigheid kwijt speelt en niemand zijn verhalen nog gelooft.
Imagination is the only weapon in the war against reality.