Heeft er iemand aan de camionette geprutst en zo ja, wie???
-
fazou
- Nog geen rang
Re: Heeft er iemand aan de camionette geprutst en zo ja, wie
Anderzijds denk ik wel mocht Eddy er effectief voor iets tussen zitten dat hij dat al zou gezeg hebben aan Peter toen hij die avond bij hen binnen kwam vallen. Eddy is er den type niet voor om dat enkel en alleen voor zichzelf te houden.
Ik vermoed inderdaad eerder dat het hier zal gaan om een zeer spijtig voorval maar dat Peggy alle gebeurtenissen tegen zich heeft om door iedereen, inclusief Rosa en Renzo , beschuldigd te worden.
Wellicht zullen de bewijzen nooit hard kunnen worden gemaakt maar zal Peggy wel besluiten dat het beter is opnieuw te verdwijnen uit al die levens die ze blijkbaar toch alleen maar zuur weet te maken. Ze gaat terug naar de plek waar ze jaren geleden vandaan kwam nl. de cruises
Ik vermoed inderdaad eerder dat het hier zal gaan om een zeer spijtig voorval maar dat Peggy alle gebeurtenissen tegen zich heeft om door iedereen, inclusief Rosa en Renzo , beschuldigd te worden.
Wellicht zullen de bewijzen nooit hard kunnen worden gemaakt maar zal Peggy wel besluiten dat het beter is opnieuw te verdwijnen uit al die levens die ze blijkbaar toch alleen maar zuur weet te maken. Ze gaat terug naar de plek waar ze jaren geleden vandaan kwam nl. de cruises
0 x
-
heidiw
- Poster rang 5

- x 950
- x 1517
Eddy kwam eerst ladderzat bij Peter binnenvallen en pas de dag (kan ook 2 zijn) gebeurde dat incident met Peggy + camionette. Eddy had motief + intentie + kennis + gelegenheid.fazou schreef:Anderzijds denk ik wel mocht Eddy er effectief voor iets tussen zitten dat hij dat al zou gezeg hebben aan Peter toen hij die avond bij hen binnen kwam vallen. Eddy is er den type niet voor om dat enkel en alleen voor zichzelf te houden.
0 x
-
fazou
- Nog geen rang
oeps, ja, dat is juist. Ik was even mis met mijn chronologie 
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Wel, eerst moet uitgemaakt worden of er met de camionette geknoeid is of niet. Dat kan alleen door technisch onderzoek gebaseerd op de verklaring van Femke dat ze rustig aan het rijden was en er plots iets misging. Voor zover ik weet was er niemand anders bij betrokken.
0 x
Potentia Principatum
-
Djenner
- Poster rang 2

Tuurlijk is er met de camionette geknoeid of "thuis" zou "thuis" niet zijn. Er zal binnen afzienbare tijd bericht komen dat er met de camionette werd geknoeid.
Peter is wschl het brein achter de hele zaak, nu vraag ik me alleen af: wist hij dat die camionette al door Femke zou worden bestuurd? Dat lijkt me toch belangrijke info. Eddy lijkt me de uitvoerende persoon ( dat hadden die twee te bespreken de laatste tijd). Na de eerste schok zal dat duidelijk worden en zullen zowel Eddy als Peter iets hebben van: wat hebben we nu gedaan? Peter kan Eddy niets verwijten want het was zijn idee. Die twee zullen nog meer kapot gaan van schuldgevoelens, maar het als een ideale gelegenheid zien om Peggy te beschuldigen. Als Rosa en Simonne dan ook nog eens gaan getuigen, zal het hek helemaal van de dam zijn.
Peter en Eddy gaan niet tot bij Nancy en Femke met de boodschap: we wilden Peggy vermoorden, maar het draaide anders uit.
Misschien worden er geen harde bewijzen gevonden, maar zal men Peggy zo beschuldigen dat ze ofwel vlucht, ofwel iets uithaalt en wordt geïnterneerd.
Moderator bericht:
Peter is wschl het brein achter de hele zaak, nu vraag ik me alleen af: wist hij dat die camionette al door Femke zou worden bestuurd? Dat lijkt me toch belangrijke info. Eddy lijkt me de uitvoerende persoon ( dat hadden die twee te bespreken de laatste tijd). Na de eerste schok zal dat duidelijk worden en zullen zowel Eddy als Peter iets hebben van: wat hebben we nu gedaan? Peter kan Eddy niets verwijten want het was zijn idee. Die twee zullen nog meer kapot gaan van schuldgevoelens, maar het als een ideale gelegenheid zien om Peggy te beschuldigen. Als Rosa en Simonne dan ook nog eens gaan getuigen, zal het hek helemaal van de dam zijn.
Peter en Eddy gaan niet tot bij Nancy en Femke met de boodschap: we wilden Peggy vermoorden, maar het draaide anders uit.
Misschien worden er geen harde bewijzen gevonden, maar zal men Peggy zo beschuldigen dat ze ofwel vlucht, ofwel iets uithaalt en wordt geïnterneerd.
Moderator bericht:
Gedeelte van tekst verwijderd.
0 x
- Yvetje
- Poster rang 3

- x 193
- x 236
*Algemeen moderatorbericht*
Nogmaals: GEEN SPOILERS in deze topics

Nogmaals: GEEN SPOILERS in deze topics
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1678
- x 2597
Dus Peter gaat een camionette (laten) saboteren die hij net voor zijn eigen zaak gekocht heeft?
Dat lijkt me niet echt logisch.
Dat lijkt me niet echt logisch.
0 x
-
fazou
- Nog geen rang
neen, inderdaad. Hij was gisteren wel degelijk in de veronderstelling dat Julia al met die camionette rond reed. Dus was hij op de hoogte van de aankoop voor de zaak.Wellicht, als er sabotage is, zal Eddy hier op eigen houtje hebben gehandeld. Weliswaar wist hij zich geruggesteund door Peter, maar die zal hier van deze concrete handeling niets hebben af geweten.
Eddy zag Peggy met die camionette en zal hebben verondersteld dat die nog altijd haar bezit was.
Eddy zag Peggy met die camionette en zal hebben verondersteld dat die nog altijd haar bezit was.
0 x
-
tvx1
- x 435
Totdat de politie sporen vind van gereedschap van de Kabouters op de gesaboteerde onderdelen.Djenner schreef:Tuurlijk is er met de camionette geknoeid of "thuis" zou "thuis" niet zijn. Er zal binnen afzienbare tijd bericht komen dat er met de camionette werd geknoeid.
Moderator bericht:
Gedeelte van tekst verwijderd.
Laatst gewijzigd door tvx1 op za 20 feb 2016, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
- Kiki_Dee
- Poster rang 4

- x 173
- x 551
Ik ben het volledig eens.Lazylady schreef:Ik denk vooral dat ze het er weer om gedaan hebben dat Peggy toen "toevallig" in die camionette was om die cd te halen (en niet meer dan dat), want "toevallig" was Eddy daar op hetzelfde moment en die heeft haar gezien, en dus...
Ik weet momenteel eerlijk gezegd niet of ik nog zoveel zin heb om te kijken de volgende keren. Weken aan een stuk Peggy als schuldige aanwijzen die volgens mij onschuldig is... Ik weet niet of ik er veel zin in heb.
Ik denk dan ook niet direct dat Eddy zelf er iets mee te maken heeft, maar gewoon zodanig in shock was dat hij zo reageerde. Al is het natuurlijk niet helemaal onmogelijk, omdat we inderdaad niet weten wat hij uitgespookt heeft tijdens die "zatte" nachten...
Peggy zal vermoedelijk de schuld krijgen, maar ik denk niet dat zij er iets mee te mken heeft.
Misschien zal Peter toch op een of andere manier Peggy kunnen laten veroordelen dat ze een aantal jaar of levenslang naar de vevangenis moet...
De volgende paar afleveringen zullen enorm emotioneel zijn.
Toen Jana Jack verloor heb ik ook even niet gekeken.
0 x
-
Djenner
- Poster rang 2

Lijkt me toch nog emotioneler dan Jack, dat kind heeft eigenlijk nooit geleefd. Lucas was al twee jaar de oogappel van Femke, Peter, Eddy, Nancy,...ze waren hem al eens bijna kwijt. Hoe erg een doodgeboren kind ook is, ik denk dat het nog erger moet zijn wanneer je dat kind al enkele jaren bij jou hebt gehad.
Eigenlijk heeft er in thuis nog nooit iemand een kind gekregen, dat opgevoed en het dan zien sterven. Je had wel Sandrine bij dokter Geert of Kasper ( maar die was ook pas later in hun leven gekomen) en mits de centrale rol Lucas speelde in enkele mensen hun leven, zal die hun leven nooit meer hetzelfde zijn. Ik hoop dat ze het brengen zoals het is en niet na een maand weer happy door het leven wandelen.
Eigenlijk heeft er in thuis nog nooit iemand een kind gekregen, dat opgevoed en het dan zien sterven. Je had wel Sandrine bij dokter Geert of Kasper ( maar die was ook pas later in hun leven gekomen) en mits de centrale rol Lucas speelde in enkele mensen hun leven, zal die hun leven nooit meer hetzelfde zijn. Ik hoop dat ze het brengen zoals het is en niet na een maand weer happy door het leven wandelen.
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1678
- x 2597
Je kan verdriet niet afwegen en zeggen voor wie zo'n dingen het ergste zijn.
'Een ongeboren kind is minder erg'... hebben de 'kenners' hier dan beiden meegemaakt?
Om terug ontopic te gaan...
Ik denk niet dat er aan de camionette geprutst is.
Toch al zeker niet door Peggy.
Haar acties zijn niet altijd even doordacht, maar zo dom zie ik haar nu ook weer niet.
'Een ongeboren kind is minder erg'... hebben de 'kenners' hier dan beiden meegemaakt?
Om terug ontopic te gaan...
Ik denk niet dat er aan de camionette geprutst is.
Toch al zeker niet door Peggy.
Haar acties zijn niet altijd even doordacht, maar zo dom zie ik haar nu ook weer niet.
0 x
-
fazou
- Nog geen rang
Ik bekeek nog eens de bewuste afgelopen afleveringen. En Eddy zijn gezicht wanneer hij bij Peter aankomt die avond spreekt toch wel redelijke boekdelen nu je het verhaal al wat verder kent.
He wordt stilaan duidelijk dat hier toch kwaad opzet in het spel zit, volgens mij.
Als dit uitkomt hebben we de poppen pas echt aan het dansen
He wordt stilaan duidelijk dat hier toch kwaad opzet in het spel zit, volgens mij.
Als dit uitkomt hebben we de poppen pas echt aan het dansen
0 x
-
flodderke
- Poster rang 2

Wat ik heb gezien is dat Peggy de CD nog vasthad toen Eddy wegging van de camionette. Daarna lag ze er plots onder om de CD te nemen. Dus heeft ze hem er zelf onder gesmeten om daarna te kunnen saboteren ? Of is de CD gevallen toen ze saboteerde ?
Maar die sabotage was dan wel nogal opvallend, als iedereen haar kon zien liggen, dus vind ik dat weinig waarschijnlijk. Maar waarom lag die CD er dan ?
Daarnaast werd wel regelmatig vermeld dat de camionette door de keuring was. Er zal dan een mankement gevonden worden bij het technisch onderzoek, dat dan van recente datum moet zijn aangezien de keuring pas is gebeurd. Dus zal de verdenking op Peggy vallen.
Maar die sabotage was dan wel nogal opvallend, als iedereen haar kon zien liggen, dus vind ik dat weinig waarschijnlijk. Maar waarom lag die CD er dan ?
Daarnaast werd wel regelmatig vermeld dat de camionette door de keuring was. Er zal dan een mankement gevonden worden bij het technisch onderzoek, dat dan van recente datum moet zijn aangezien de keuring pas is gebeurd. Dus zal de verdenking op Peggy vallen.
0 x
-
Matthii
- Nog geen rang
Ik was gisteren naar een concert en heb het uitgesteld bekeken. Ik had toen al reacties gezien, wist wat er gebeurd was. Ik vond dat Eddy oprecht geschrokken. Maar bij Peggy had ik niet de indruk dat ze oprecht geschrokken was. Ik had de indruk dat ze wist wat er ging gebeuren.satine schreef:Het is niet abnormaal dat je je na een ongeluk niks herinnert.
Dat komt echt heel vaak voor, soms komt het later opeens helemaal terug, soms nooit.
Dus dat op zich zegt niks.
Misschien waren er getuigen, kan de verkeersdeskundige iets ontdekken, de technische ploeg?
Wat mij wel opviel was de (stille) reactie van Peggy in de Frens, zij leek mij echt geschrokken. Niet alsof ze wist dat er iets zou gebeuren.
De reactie van Eddy kan ik niet goed plaatsen.
Misschien dacht hij inderdaad dat de camionette nog altijd van de Z&Z was, maar waarom zou hij er automatisch van uitgaan dat Peggy ermee zou rijden?
Of hij heeft met heel de zaak niks te maken en is gewoon compleet van zijn stuk omdat zijn petekind, zijn oogappel, er nu niet meer is?
0 x