Dus: shoot zou ik zeggen.
Heeft er iemand aan de camionette geprutst en zo ja, wie???
- satine
- Poster rang 5

- x 1678
- x 2597
Heeft er iemand aan de camionette geprutst en zo ja, wie???
Omdat er bij de personages heel wat speculaties stonden, maar het daar na een (terechte
) opmerking van de moddie stil viel: een nieuw topic.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Re: Heeft er iemand aan de camionette geprutst en zo ja, wie
Tja,de twee die in aanmerking komen zijn Eddy en Peggy zou ik zeggen.
Eddy omdat hij niet wist dat die camionette van eigenaar veranderd was (is dat zo?) en Peggy omdat ze de LEV een loer wilde draaien niet wetende wie er mee zou rijden.
Maar zoals dit topic zegt: is er idd aan het ding geprutst? Volgens Femke is ze plots bij het draaien over kop gegaan en dat is alles.
Eddy omdat hij niet wist dat die camionette van eigenaar veranderd was (is dat zo?) en Peggy omdat ze de LEV een loer wilde draaien niet wetende wie er mee zou rijden.
Maar zoals dit topic zegt: is er idd aan het ding geprutst? Volgens Femke is ze plots bij het draaien over kop gegaan en dat is alles.
0 x
Potentia Principatum
- satine
- Poster rang 5

- x 1678
- x 2597
Het is niet abnormaal dat je je na een ongeluk niks herinnert.
Dat komt echt heel vaak voor, soms komt het later opeens helemaal terug, soms nooit.
Dus dat op zich zegt niks.
Misschien waren er getuigen, kan de verkeersdeskundige iets ontdekken, de technische ploeg?
Wat mij wel opviel was de (stille) reactie van Peggy in de Frens, zij leek mij echt geschrokken. Niet alsof ze wist dat er iets zou gebeuren.
De reactie van Eddy kan ik niet goed plaatsen.
Misschien dacht hij inderdaad dat de camionette nog altijd van de Z&Z was, maar waarom zou hij er automatisch van uitgaan dat Peggy ermee zou rijden?
Of hij heeft met heel de zaak niks te maken en is gewoon compleet van zijn stuk omdat zijn petekind, zijn oogappel, er nu niet meer is?
Dat komt echt heel vaak voor, soms komt het later opeens helemaal terug, soms nooit.
Dus dat op zich zegt niks.
Misschien waren er getuigen, kan de verkeersdeskundige iets ontdekken, de technische ploeg?
Wat mij wel opviel was de (stille) reactie van Peggy in de Frens, zij leek mij echt geschrokken. Niet alsof ze wist dat er iets zou gebeuren.
De reactie van Eddy kan ik niet goed plaatsen.
Misschien dacht hij inderdaad dat de camionette nog altijd van de Z&Z was, maar waarom zou hij er automatisch van uitgaan dat Peggy ermee zou rijden?
Of hij heeft met heel de zaak niks te maken en is gewoon compleet van zijn stuk omdat zijn petekind, zijn oogappel, er nu niet meer is?
0 x
- Crackers
- Poster rang 5

En als er aan geprutst is, hoe dan? Ik weet hoe je een auto kan saboteren zodat hij niet start. Maar wat doe je om een auto te saboteren zodat de chauffeur er eerst niets van merkt, er ook geen enkel lampje op het dashboard brandt en hij dan na enkele kilometer een ongeval veroorzaakt door technisch falen? Hij is niet zomaar in panne gevallen ook niet he. Dat was nog beter geweest met minder erge gevolgen. Aan de autofreaks onder u om het mij uit te leggen.
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
-
heidiw
- Poster rang 5

- x 950
- x 1517
Zijn reactie op het telefoontje van Nancy was al verdacht. Ik had echt de indruk dat hij wilde zeggen: "da kan nie want Femke moest daar toch nie mee rijden".satine schreef: De reactie van Eddy kan ik niet goed plaatsen.
0 x
- hannanaske
- Poster rang 5

- x 10
- x 77
Toen Peggy uit de wagen stapte en de deur tegen zijn hoofd vloog, was Eddy enkel kwaad voor die harde klap.
Mocht hij weten dat die camionette nu in het bezit is van Femke en niet langer van Peggy, zou hij daar toch kwaad
voor geweest zijn?
En Eddy moest die dag toevallig in functie van klusjesman een opdracht doen in de zus en zo. Hij had zijn werkkoffer bij. In principe had hij dus wel materiaal in handen om aan die wagen te knoeien.
Eddy zijn haat tegenover Peggy was de laatste weken weer enorm geëscaleerd. Hoe hij eerder deze week het huis uit vluchtte omdat Nancy geen oren meer had voor zijn eeuwig gezeur omtrent Peggy, en dan maar naar Peter ging omdat hij liefst zo snel mogelijk in actie wou schieten. Eddy zijn handen jeukten om Peggy terug te pakken en liefst zo snel mogelijk, ook al moest Peter hem tot bedaren brengen.
We krijgen te zien hoe Peggy een leeg cddoosje krijgt nadat Femke de camionette heeft leeggeruimd. Peggy besluit de cd te halen en de wagen 'in te breken'. Ze wandelt naar het kantoor van de taxi's en neemt de sleutel. Peggy laat die cd vallen en gaat op haar buik liggen om deze weer op te rapen. Net op dat moment komt Rosa toe.
Later, als Peggy de sleutel weer teruglegt, komt Mayra binnen.
mijn speculatie is dat Peggy hoogstwaarschijnlijk hoofdverdachte wordt en door de verklaring van Rosa & Mayra gaat Peggy het nog zéér moeilijk krijgen.
Maar het was ook al eerder te zien dat Peggy de laatste tijd oprecht spijt toonde voor alles wat er is gebeurd. Volgens mij heeft ze helemaal niets misdaan.
Ik ben bang dat de wraakactie van Eddy gewoon helemaal verkeerd is uitgelopen. Maar tsjah...welk doel had Eddy dan voor ogen toen hij de camionette had gesaboteerd? Peggy vermoorden? Waarschijnlijk niet, waarschijnlijk hoopte hij dat de wagen niet meer zou opstarten of ergens zou stilvallen.
Mocht hij weten dat die camionette nu in het bezit is van Femke en niet langer van Peggy, zou hij daar toch kwaad
voor geweest zijn?
Eddy zijn haat tegenover Peggy was de laatste weken weer enorm geëscaleerd. Hoe hij eerder deze week het huis uit vluchtte omdat Nancy geen oren meer had voor zijn eeuwig gezeur omtrent Peggy, en dan maar naar Peter ging omdat hij liefst zo snel mogelijk in actie wou schieten. Eddy zijn handen jeukten om Peggy terug te pakken en liefst zo snel mogelijk, ook al moest Peter hem tot bedaren brengen.
We krijgen te zien hoe Peggy een leeg cddoosje krijgt nadat Femke de camionette heeft leeggeruimd. Peggy besluit de cd te halen en de wagen 'in te breken'. Ze wandelt naar het kantoor van de taxi's en neemt de sleutel. Peggy laat die cd vallen en gaat op haar buik liggen om deze weer op te rapen. Net op dat moment komt Rosa toe.
mijn speculatie is dat Peggy hoogstwaarschijnlijk hoofdverdachte wordt en door de verklaring van Rosa & Mayra gaat Peggy het nog zéér moeilijk krijgen.
Maar het was ook al eerder te zien dat Peggy de laatste tijd oprecht spijt toonde voor alles wat er is gebeurd. Volgens mij heeft ze helemaal niets misdaan.
Ik ben bang dat de wraakactie van Eddy gewoon helemaal verkeerd is uitgelopen. Maar tsjah...welk doel had Eddy dan voor ogen toen hij de camionette had gesaboteerd? Peggy vermoorden? Waarschijnlijk niet, waarschijnlijk hoopte hij dat de wagen niet meer zou opstarten of ergens zou stilvallen.
Laatst gewijzigd door hannanaske op vr 19 feb 2016, 23:30, 2 keer totaal gewijzigd.
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
-
rudidj
- Nog geen rang
- x 1
ik vind dit er gewoon zwaar over : een 2 jarig kind laten sterven voor de kijkcijfers
0 x
-
Djenner
- Poster rang 2

Ik vermoed dat Peggy on hold zal worden gezet door naar de gevangenis te gaan. Zou voor over x aantal jaren weer boeiende scenario's opleveren voor als ze ooit vrij komt.
0 x
-
Omega
- x 435
Een soap is een evocatie van de werkelijkheid. Kinderen die omkomen in verkeersongevallen is helaas een werkelijkheid. Dus mag het ook in soaps aan bod komen.rudidj schreef:ik vind dit er gewoon zwaar over : een 2 jarig kind laten sterven voor de kijkcijfers
Maar de werkelijke reden van het (letterlijke) vertrek van Lucas is wellicht een babyoverschot in Thuis nu Hannah geboren is.
Wat ik de makers wel meer kwalijker neem is de duidelijke set up naar dit alles. Maanden werd er over dat gedoe met Lucas niet gesproken tot alles de voorbije weken tot vervelens toe opgerakeld werd. Dat was om dit mogelijk te maken. Ook de plotselinge verkoop van de camion aan Femke zal wel expres gedaan zijn. Het deed me een beetje denken aan de verhaallijn met de boiler. Dat was ook iets waar ze maandenlang naartoe gewerkt hebben.
0 x
-
Lolplayer
- Poster rang 1

Is er niemand die eraan denkt dat misschien Rosa er voor iets tussen zit ?
Uiteindelijk was het toch normaal Julia die met die camionette zou rijden ?

Ma bon de camionette was pas gekeurd en zowel Roza als Peggy wisten dit en ik denk niet dat zij zo dom zijn om er dan mee te gaan prutsen.
Eddy daarentegen ....
Uiteindelijk was het toch normaal Julia die met die camionette zou rijden ?
Ma bon de camionette was pas gekeurd en zowel Roza als Peggy wisten dit en ik denk niet dat zij zo dom zijn om er dan mee te gaan prutsen.
Eddy daarentegen ....
0 x
-
Lolplayer
- Poster rang 1

Simone komt binnenhannanaske schreef:
0 x
-
Lazylady
- x 435
Misschien heeft er helemaal niemand mee geprutst, al is dat in dit geval waarschijnlijk een onrealistisch idee van mij.
0 x
-
RWSBfan
- Poster rang 1

We zitten weer gebeiteld voor een aantal weken-maanden met diverse ontknopingen blijkbaar.Is er aan geprutst,ja of nee?Zo ja wie,en waarom?
0 x
-
Lazylady
- x 435
Ik denk vooral dat ze het er weer om gedaan hebben dat Peggy toen "toevallig" in die camionette was om die cd te halen (en niet meer dan dat), want "toevallig" was Eddy daar op hetzelfde moment en die heeft haar gezien, en dus...
Ik weet momenteel eerlijk gezegd niet of ik nog zoveel zin heb om te kijken de volgende keren. Weken aan een stuk Peggy als schuldige aanwijzen die volgens mij onschuldig is... Ik weet niet of ik er veel zin in heb.
Ik denk dan ook niet direct dat Eddy zelf er iets mee te maken heeft, maar gewoon zodanig in shock was dat hij zo reageerde. Al is het natuurlijk niet helemaal onmogelijk, omdat we inderdaad niet weten wat hij uitgespookt heeft tijdens die "zatte" nachten...
Ik weet momenteel eerlijk gezegd niet of ik nog zoveel zin heb om te kijken de volgende keren. Weken aan een stuk Peggy als schuldige aanwijzen die volgens mij onschuldig is... Ik weet niet of ik er veel zin in heb.
Ik denk dan ook niet direct dat Eddy zelf er iets mee te maken heeft, maar gewoon zodanig in shock was dat hij zo reageerde. Al is het natuurlijk niet helemaal onmogelijk, omdat we inderdaad niet weten wat hij uitgespookt heeft tijdens die "zatte" nachten...
0 x
-
Jules
- Poster rang 1

Ik denk niet dat Peggy eraan geprutst heeft.
Speculaasgewijs heb ik twee mogelijke worst-case scenarios in mijn hoofd van hoe dit kan aflopen:
1. Eddy heeft met zijn zatte kop aan de camionette geprutst in de veronderstelling dat die van Peggy was. Nu moet hij voor de rest van zijn leven verder met de wetenschap dat hij de dood van Lucas op zijn geweten heeft doordat hij zich heeft laten leiden door wraakgevoelens. Zelfmoord zullen ze hem wel niet laten plegen, want dat hebben we nog maar net gehad met Luc. Hij laat wel zijn schuldgevoelens keihard naar binnen slaan en verzinkt dieper en dieper in depressief drinkgedrag.
2. Niemand heeft aan de camionette geprutst, maar Eddy en Peter verdenken Peggy er wel van. In hun blinde woede en verdriet vermoorden zij haar, en belanden vervolgens in de gevangenis. Of tenminste 1 van de 2 doet dit.
Speculaasgewijs heb ik twee mogelijke worst-case scenarios in mijn hoofd van hoe dit kan aflopen:
1. Eddy heeft met zijn zatte kop aan de camionette geprutst in de veronderstelling dat die van Peggy was. Nu moet hij voor de rest van zijn leven verder met de wetenschap dat hij de dood van Lucas op zijn geweten heeft doordat hij zich heeft laten leiden door wraakgevoelens. Zelfmoord zullen ze hem wel niet laten plegen, want dat hebben we nog maar net gehad met Luc. Hij laat wel zijn schuldgevoelens keihard naar binnen slaan en verzinkt dieper en dieper in depressief drinkgedrag.
2. Niemand heeft aan de camionette geprutst, maar Eddy en Peter verdenken Peggy er wel van. In hun blinde woede en verdriet vermoorden zij haar, en belanden vervolgens in de gevangenis. Of tenminste 1 van de 2 doet dit.
0 x