Judith Van Santen (Katrien De Ruysscher)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Plaats reactie
Duimelijntje
Poster rang 2
Poster rang 2
x 33
x 11
Contacteer:

Re: Judith Van Santen (Katrien De Ruysscher)

Bericht door Duimelijntje »

Ghoh, ik woon zelf ook in een appartement. En dat gaat ook constant zo, mensen gaan buiten en anderen komen binnen.
Zo is er boven al eens ingebroken...
En ja, soms deur aan deur verkopers, bedelaars, noem het maar op van mensen die hier niet horen die dan zo binnenraken.
Over het algemeen is dat onschuldig, maar ik kan me voorstellen zoals in dit geval, als je weet dat er iemand buitenloopt die jou/ je familie kwaad wil doen, dat je daar dan inderdaad anders gaat op reageren.
Dus voor deze keer vind ik nu wel dat Judith gelijk heeft...
0 x
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Wat een opvoeding! NOT!
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

Crackers schreef:Wat een opvoeding! NOT!
tsjah...'t is dubbel eh! Ze weet wel dat het niet mag, maar mss voelt ze zich ook beter als Emma en Stan zo'n pepperspray bij zich hebben. Ik denk dat het gevoel van angst wel primeert boven de morele plicht.

Het is idd niet ok, maar ik snap het wel. Ze is tenslotte ook bang hé.
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Met een Kalashnikov zal ze zich misschien nog veiliger voelen? Een burger mag het recht niet in eigen handen nemen.

Stan heeft geld gestolen.
Stan heeft gelogen.
Stan heeft een illegaal wapen gekocht.
En nog niet zo heel lang geleden is hij betrapt met een mes in zijn kous.

Alle begrip voor de moeilijke omstandigheden die ze nu door maken, maar het wordt hoog tijd dat Judith streng maar rechtvaardig gaat optreden. Tom zou als advocaat trouwens ook beter moeten weten.
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

Eerst met veel pathos zeggen dat Sam dat niet mocht doen, en hem vervolgens een knuffel geven. Typische reactie van Judith: zij wil iets doen, kan niets doen, dus doet maar iets doms (naar haar gewoonte).
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Dat is waar maar toch begrijp ik haar wel deze keer....
0 x
Soapseut
x 435

Bericht door Soapseut »

Wat moeten ze daar anders doen? Wachten tot het Belgisch gerecht de zaak oplost? Ze kunnen lang wachten. En er zijn ergere dingen dan Pepperspray. In andere EU-landen is dat overigens wel toegelaten. Het is ook niet niks tot wat die Danny in staat is.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Soapseut schreef:Wat moeten ze daar anders doen? Wachten tot het Belgisch gerecht de zaak oplost? Ze kunnen lang wachten. En er zijn ergere dingen dan Pepperspray.
Het recht in eigen handen nemen is uiteraard ook op eigen risico... en in die zin heeft Judith in dit geval overschot van gelijk dat ze die pepperspray afkeurt.
0 x
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Begrijpelijk dat het Judith soms te veel wordt. Zij als arts zou nochtans als eerste moeten weten dat er netelige situaties zijn waar nu eenmaal niemand iets aan kan doen. Haar argument van "ik moet iets kunnen doen" slaat dus nergens op.

Stiekum pepperspray kopen met "andermans kredietkaart": ofwel keurt ze het af, ofwel keurt ze het goed.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Captain Cuckoo schreef:Begrijpelijk dat het Judith soms te veel wordt. Zij als arts zou nochtans als eerste moeten weten dat er netelige situaties zijn waar nu eenmaal niemand iets aan kan doen. Haar argument van "ik moet iets kunnen doen" slaat dus nergens op.

Stiekum pepperspray kopen met "andermans kredietkaart": ofwel keurt ze het af, ofwel keurt ze het goed.
Ik stoor mij aan het feit dat, zo te zien,(en ik heb het hier niet op één iemand persoonlijk gemund) nogal wat forummers denken dat dokters altijd en overal moeten weten wat mag, niet mag, moet en niet moet. Ook dokters zijn MAAR mensen.
Judith keurde die peppersray absoluut niet goed, maar als mens/moeder snapte ze maar al te goed dat die pepperspray Emma en Stan een veiliger gevoel heeft. Dat ze begon te huilen maakte mij althans heel duidelijk dat ze tezelfdertijd hoopte dat die pepperspray niet zal gebruikt hoeven te worden.
0 x
smurfin
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door smurfin »

Ik kon Judiths reactie nu ook wel begrijpen. Pepperspray is misschien illegaal, maar er zijn ergere dingen om op zak te hebben in mijn ogen. En het is idd te hopen dat die pepperspray niet gebruikt zal moeten worden.
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

smurfin schreef:Ik kon Judiths reactie nu ook wel begrijpen. Pepperspray is misschien illegaal, maar er zijn ergere dingen om op zak te hebben in mijn ogen. En het is idd te hopen dat die pepperspray niet gebruikt zal moeten worden.
Vind ik ook. Een pepperspray is voor mij toch een andere categorie dan een mes of een kalashnikov. Met die twee laatste wapens kun je mensen lelijk verwonden of vermoorden.
Met een pepperspray kun je slechts mensen tijdelijk uitschakelen, normaal zonder blijvende schade.

Het is en blijft natuurlijk wel gevaarlijk. Als je bij de minste schrik teruggrijpt naar die spray, kun je ook andere onschuldige mensen gaan uitschakelen.
En aangezien die Danny ex-flik is en wel basistechnieken weet om de tegenstander te arresteren, is een pepperspray ook minder gevaarlijk mocht Danny het kunnen afpakken.

Maar Judith haar gevoelens zijn wel te begrijpen. Wat moet ze anders doen? Stan straffen?
De situatie is voor hem ook allesbehalve gemakkelijk. De angst zal daar goed aanwezig zijn.
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
Soapseut
x 435

Bericht door Soapseut »

Binnen de EU is geen eensgezindheid over peppersprays, het is maar een kwestie van tijd voor ze dat hier ook toelaten. En altijd slaafs de regels volgen, helpt een mens niet vooruit. Pepperspray is nog een verantwoordelijke manier om jezelf te beschermen.
0 x
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Judith is ons voorgesteld als dokter. Vervolgens beslissen de makers dat wij haar geleidelijk leren kennen als verstrooide, slordige losbol die gemakkelijk situaties fout inschat en daaruit foute beslissingen neemt en zich daar koppig aan vastklampt.
Natuurlijk snap ik ook wel dat haar moedergevoel hier primeerde, maar snel over één feit van neen naar ja switchen zonder veel uitleg, hoe gaan de kinderen een volgende keer reageren?
"Beste kindertjes. Mama haar betaalkaart pikken om een "illegaal wapen" te bestellen mag niet, hoor! Foei! Euh... tenzij het voor een goed doel is, dan wordt het toegestaan!". Ook Tom de advocaat knikte goedkeurend. Huh?

(en nu zwijg ik hier over :yup: )
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2598

Bericht door satine »

Het is geen normale situatie en haar kinderen zijn geen kleuters meer.

Meer heb ik daar niet over te zeggen.
0 x
Plaats reactie