De verdwijning van zijn zus zal wel erg veel impact hebben gehad op hem. Ik zou het ook niet meteen als 'minder ellende' beschouwen ofzo.jessie V. schreef:Ik denk toch dat Emma wel iets meer ellende heeft meegemaakt dan Stan, al heeft hij wel erg met haar mee geleefd. Denk maar aan haar ervaringen met Danny. Hoe oud was ze toen? En het is nog niet voorbij. Straks komt de rechtszaak eraan en moet ze weer door alle ellende heen. Of dat niet niks is. Ze is gewoon aan het eind van haar latijn en veel adequate hulp krijgt ze ook niet.
Stan heeft ook al veel porties tegenslag gehad.
Het verschil tussen hem en zijn zus is gewoon dat de manier waarop ze de gebeurtenissen verwerken, compleet anders is.
Stan praat gemakkelijker over wat er hem dwars zit. En het voordeel van maanden alleen achter te blijven met Tom is dat Stan een veel betere vertrouwensband heeft ontwikkeld met hem. Dat gesprekje met zijn mama was er omdat Stan er zelf over begonnen is. Hij had evengoed koppig kunnen blijven zoals zijn zus en tegendraads beginnen doen.
(Ik weet dat dit de topic is van Emma, maar het is gewoon om het verschil tussen broer en zus even te illustreren.

Emma heeft het moeilijk maar praat niet zo gemakkelijk als haar broer. En aangezien Judith haar ogen maar pas open gaan als haar kinderen er zelf over beginnen, gaat ze op een andere manier aandacht vragen. Helaas op een zeer negatieve manier.

Ik ga niet beweren dat Judith de grillen van haar dochter zomaar moet laten passeren, maar ze zou toch eens kunnen beginnen om haar kinderen wat beter te observeren en niet steeds te wachten tot er een bom is ontploft.