Emma Van Damme (Elise Roels)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Plaats reactie
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Re: Emma Van Damme (Elise Roels)

Bericht door hannanaske »

jessie V. schreef:Ik denk toch dat Emma wel iets meer ellende heeft meegemaakt dan Stan, al heeft hij wel erg met haar mee geleefd. Denk maar aan haar ervaringen met Danny. Hoe oud was ze toen? En het is nog niet voorbij. Straks komt de rechtszaak eraan en moet ze weer door alle ellende heen. Of dat niet niks is. Ze is gewoon aan het eind van haar latijn en veel adequate hulp krijgt ze ook niet.
De verdwijning van zijn zus zal wel erg veel impact hebben gehad op hem. Ik zou het ook niet meteen als 'minder ellende' beschouwen ofzo.
Stan heeft ook al veel porties tegenslag gehad.
Het verschil tussen hem en zijn zus is gewoon dat de manier waarop ze de gebeurtenissen verwerken, compleet anders is.

Stan praat gemakkelijker over wat er hem dwars zit. En het voordeel van maanden alleen achter te blijven met Tom is dat Stan een veel betere vertrouwensband heeft ontwikkeld met hem. Dat gesprekje met zijn mama was er omdat Stan er zelf over begonnen is. Hij had evengoed koppig kunnen blijven zoals zijn zus en tegendraads beginnen doen.

(Ik weet dat dit de topic is van Emma, maar het is gewoon om het verschil tussen broer en zus even te illustreren. :razz: )

Emma heeft het moeilijk maar praat niet zo gemakkelijk als haar broer. En aangezien Judith haar ogen maar pas open gaan als haar kinderen er zelf over beginnen, gaat ze op een andere manier aandacht vragen. Helaas op een zeer negatieve manier. :thumbdown:

Ik ga niet beweren dat Judith de grillen van haar dochter zomaar moet laten passeren, maar ze zou toch eens kunnen beginnen om haar kinderen wat beter te observeren en niet steeds te wachten tot er een bom is ontploft.
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Niet vergeten dat Emma ontvoerd is, verkracht en bijna vermoord. Ik kan me moeilijk inbeelden wat zoiets doet met een toen 14-jarig meisje maar dat het sporen nalaat dat denk ik toch wel.
Waarmee ik maar wil zeggen dat ik haar huidig gedrag best wel begrijp. Emma=tiener en heeft iets vreselijks meegemaakt. Zij is mss wel niet de "normale" doorsnee tiener. En kom me nu niet zeggen: ho maar dat is al een jaar geleden.
0 x
Potentia Principatum
Seraph
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Seraph »

Kom me niet vertellen dat Emma nog maar 14 jaar oud is... BELACHELIJK! Wat een gekkigheid...
0 x
In a time of war it isn't about who's right, it's about who's left.
annekeHU
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door annekeHU »

Spoed schreef:Kom me niet vertellen dat Emma nog maar 14 jaar oud is... BELACHELIJK! Wat een gekkigheid...
Ze is er ondertussen 15, en wordt nog dit seizoen 16 ( ergens in mei) .
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Emma heeft het vreselijk moeilijk hé, veel moeilijker dan we kunnen denken en de flashback toont het hoe moeilijk ze het heeft en ook haar nieuwe "look" waarschijnlijk. Voor mij staat ze aan de boord van een inzinking.
0 x
Potentia Principatum
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

hannanaske schreef:
jessie V. schreef:Ik denk toch dat Emma wel iets meer ellende heeft meegemaakt dan Stan, al heeft hij wel erg met haar mee geleefd. Denk maar aan haar ervaringen met Danny. Hoe oud was ze toen? En het is nog niet voorbij. Straks komt de rechtszaak eraan en moet ze weer door alle ellende heen. Of dat niet niks is. Ze is gewoon aan het eind van haar latijn en veel adequate hulp krijgt ze ook niet.
De verdwijning van zijn zus zal wel erg veel impact hebben gehad op hem. Ik zou het ook niet meteen als 'minder ellende' beschouwen ofzo.
Stan heeft ook al veel porties tegenslag gehad.
Het verschil tussen hem en zijn zus is gewoon dat de manier waarop ze de gebeurtenissen verwerken, compleet anders is.

Stan praat gemakkelijker over wat er hem dwars zit. En het voordeel van maanden alleen achter te blijven met Tom is dat Stan een veel betere vertrouwensband heeft ontwikkeld met hem. Dat gesprekje met zijn mama was er omdat Stan er zelf over begonnen is. Hij had evengoed koppig kunnen blijven zoals zijn zus en tegendraads beginnen doen.

(Ik weet dat dit de topic is van Emma, maar het is gewoon om het verschil tussen broer en zus even te illustreren. :razz: )

Emma heeft het moeilijk maar praat niet zo gemakkelijk als haar broer. En aangezien Judith haar ogen maar pas open gaan als haar kinderen er zelf over beginnen, gaat ze op een andere manier aandacht vragen. Helaas op een zeer negatieve manier. :thumbdown:

Ik ga niet beweren dat Judith de grillen van haar dochter zomaar moet laten passeren, maar ze zou toch eens kunnen beginnen om haar kinderen wat beter te observeren en niet steeds te wachten tot er een bom is ontploft.
Maar Emma heeft toch ook vier maand alleen met haar moeder doorgebracht (in Australië). Waarom hebben zij dan geen vertrouwensband gekweekt?
0 x
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

Alleen maar een vermoeden: zowel die keer met Danny als deze keer met Hélène heeft Emma moeten vaststellen dat het oordeel dat zij gevormd had totaal verkeerd was. Tweemaal haar vertrouwen geschaad, maar ook twee knauwen in haar zelfvertrouwen. Dat is misschien de reden waarom zij zich nu te buiten gaat aan (lelijke!) uiterlijkheden om zich achter te verschuilen.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Captain Cuckoo schreef:Alleen maar een vermoeden: zowel die keer met Danny als deze keer met Hélène heeft Emma moeten vaststellen dat het oordeel dat zij gevormd had totaal verkeerd was. Tweemaal haar vertrouwen geschaad, maar ook twee knauwen in haar zelfvertrouwen. Dat is misschien de reden waarom zij zich nu te buiten gaat aan (lelijke!) uiterlijkheden om zich achter te verschuilen.
Inderdaad. En wat haar uiterlijk betreft; het kwam op mij vooral "hard" over, alsof niks of niemand haar kan raken. Een soort "gothic" muurtje wat ze om zich heen gebouwd heeft.

Emma staat die vertrouwensband met haar moeder (of wie dan ook die van haar houdt) zelf in de weg, aangezien ze ongelofelijk gesloten is. Gevaarlijke karaktertrek is dat, vooral voor Emma zelf...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Christel schreef:
Captain Cuckoo schreef:Alleen maar een vermoeden: zowel die keer met Danny als deze keer met Hélène heeft Emma moeten vaststellen dat het oordeel dat zij gevormd had totaal verkeerd was. Tweemaal haar vertrouwen geschaad, maar ook twee knauwen in haar zelfvertrouwen. Dat is misschien de reden waarom zij zich nu te buiten gaat aan (lelijke!) uiterlijkheden om zich achter te verschuilen.
Inderdaad. En wat haar uiterlijk betreft; het kwam op mij vooral "hard" over, alsof niks of niemand haar kan raken. Een soort "gothic" muurtje wat ze om zich heen gebouwd heeft.

Emma staat die vertrouwensband met haar moeder (of wie dan ook die van haar houdt) zelf in de weg, aangezien ze ongelofelijk gesloten is. Gevaarlijke karaktertrek is dat, vooral voor Emma zelf...
Het ontgaat haar ook volledig dat die karnavaleske "gothic-look" vanuit haar omgeving eerder spot dan medeleven of aanzien zal opleveren, wat die impulsieve transformatie uiteindelijk alleen maar pijnlijker zal maken voor haar.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Ja, therapie, Australië, psy-hulp, het is niet genoeg hé. Emma is zeer,zeer diep gekwetst. Ik hoop maar dat het goed komt.
0 x
Potentia Principatum
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Caligula schreef:Ja, therapie, Australië, psy-hulp, het is niet genoeg hé. Emma is zeer,zeer diep gekwetst. Ik hoop maar dat het goed komt.
In haar huidige toestand zie ik haar die therapeut niet opnieuw raadplegen en naar Tom en zeker naarJudith luistert ze weer niet. Ziet er niet goed uit.
0 x
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Kwast »

Yeah rockchick! :dance: hopelijk ga je nu ook goede muziek draaien en laat je een piercing zetten. Vind het wel raar dat dit van de één op de andere dag is maar ach. Ik was vroeger ook een alto. Iedereen kent die periode dat je tot een subcultuur behoort.

Overigens vind ik haar wel wat kortzichtig her en der maar ach het schaapje is nog jong dus wie weet komt het nog goed.
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Niet echt een verrassing (wegens al om 22u22 voorspeld): Twitter #thuisopeen lacht smakelijk met de nieuwe look van Emma. De reacties van haar omgeving zullen dus navenant klinken. :eek:
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Misschien gewoon de badkamer terug in sturen ????? Zolas ze daar stond gaat ze uitgelachen worden en dat zal haar toestand niet vooruit helpen .
Of ze zou gehoorzamen is natuurlijk de vraag .
0 x
Summer85
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Summer85 »

Gelukkig had ze die kleren en zwarte haarverf gewoon in haar kast liggen!

Dat ze het moeilijk is niet onlogisch, ze heeft inderdaad veel meegemaakt. Maar dat is geen vrijgeleide om zo onbeleefd te doen. Ze kan gerust andere kanten van zichzelf gaan ontdekken, zoals bv die Gothic kan, en terwijl beleefd blijven.
0 x
Plaats reactie