Judith Van Santen (Katrien De Ruysscher)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
- Captain Cuckoo
- Poster rang 5

Re: Judith Van Santen (Katrien De Ruysscher)
Niet echt een verrassing, maar andermaal een twijfelachtige beslissing van Judith om rap-rap terwijl Emma al popelde om te gaan shoppen nog snel een voorproefje van de waarheid over hun lieve Oma op tafel te gooien. Dus toch de waarheid in schijfjes. 
0 x
- zanacht
- Poster rang 2

Ze heeft het hen uiteindelijk vertelt want dacht even dat ze het weer ging uitstellen als Emma zei dat ze ging shoppen met haar vriendin.
0 x
-
Loesje
- Nog geen rang
- Contacteer:
ja, dat dacht ik ookzanacht schreef:Ze heeft het hen uiteindelijk vertelt want dacht even dat ze het weer ging uitstellen als Emma zei dat ze ging shoppen met haar vriendin.
0 x
- Captain Cuckoo
- Poster rang 5

Allee vooruit, Judith heeft gemerkt hoe haar kinderen reageren op de halve waarheid. "Dat kan niet, onze Oma doet zoiets niet!" riepen ze in koor, en dus is Judith maar met de onthullingen gestopt. Uitgesteld tot er zich "ooit" een betere moment aandient?
Benieuwd hoe ze zullen reageren als ze later vernemen dat lieve Oma haar geliefde echtgenoot Geert niet alleen gedood, maar ook geplunderd heeft. Judith haar bijdrage zal zich weer beperken tot vertwijfeld in het oneindige staren.
Benieuwd hoe ze zullen reageren als ze later vernemen dat lieve Oma haar geliefde echtgenoot Geert niet alleen gedood, maar ook geplunderd heeft. Judith haar bijdrage zal zich weer beperken tot vertwijfeld in het oneindige staren.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Ja,en de vraag is of ze wel eeuwig op Tom zal kunnen blijven rekenen als ze zo voortdoet.
0 x
Potentia Principatum
-
jessie V.
- Poster rang 5

- x 697
- x 532
Ik vraag me af of ze haar kinderen wel moet vertellen dat hun geliefde oma Geert financieel geplunderd heeft. Wat heeft dat voor belang vergeleken met de feit dat oma een moordenares is.
Misschien zouden we eens aan Judith moeten vragen of ze haar kinderen na deze tijding eens even met rust wil laten en niet op ze af moet vliegen zodra ze in haar gezichtsveld komen. Wees er als ze erover willen praten of vragen hebben, en laat ze verder even met rust. Als ze niet willen eten, laat ze.
Misschien zouden we eens aan Judith moeten vragen of ze haar kinderen na deze tijding eens even met rust wil laten en niet op ze af moet vliegen zodra ze in haar gezichtsveld komen. Wees er als ze erover willen praten of vragen hebben, en laat ze verder even met rust. Als ze niet willen eten, laat ze.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Nu heeft het wel financieel belang voor de kinderen. Een groot verschil of de "voortvluchtige" Helène het heeft (geloof ik niet) dan wel onze William.
0 x
Potentia Principatum
- Captain Cuckoo
- Poster rang 5

Als de kinderen later extra flarden waarheid vernemen over het parcours van Hélène via "derden", zal het vertrouwen in mama Judith telkens een serieuze knauw krijgen tot het uiteindelijk volledig zal verdwijnen. Dàt risico is Judith momenteel aan het nemen.jessie V. schreef:Ik vraag me af of ze haar kinderen wel moet vertellen dat hun geliefde oma Geert financieel geplunderd heeft. Wat heeft dat voor belang vergeleken met de feit dat oma een moordenares is.
0 x
-
jessie V.
- Poster rang 5

- x 697
- x 532
Ze zijn nu al genoeg overdonderd voor het moment, financiën zijn toch iets minder belangrijk dan het feit dat je oma iemand vermoord heeft.
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1678
- x 2598
Ik dacht dat het feit dat de rekeningen leeg zijn, vertrouwelijke informatie is die Judith op dit moment eigenlijk niet MAG weten.
Waarom zou ze het dan aan haar kinderen vertellen?
Waarom zou ze het dan aan haar kinderen vertellen?
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Goh, ik weet niet...
Stan zei gisteren dat het dan vast een ongeluk geweest moest zijn, omdat zijn oma toch van Geert hield. Judith bevestigde dat, en dat vond ik eigenlijk kwalijker dan dat ze niet verteld heeft dat die rekeningen geplunderd zijn. Alleen laten die geplunderde rekeningen wel heel duidelijk zien dat het oma altijd om de centen van Geert te doen is geweest.
Die kinderen verdienen toch gewoon de hele waarheid? En dan liefst niet in 10 etappes, inderdaad met het risico dat ze het ook via andere kanalen te weten komen. Dit is gewoon niet eerlijk zo, vooral ook niet tegenover Tom. Dat hij elke keer vrijwillig als pispaal wil dienen in dat huishouden siert hem ontzettend, maar het lost uiteindelijk weinig tot niks op...
Stan zei gisteren dat het dan vast een ongeluk geweest moest zijn, omdat zijn oma toch van Geert hield. Judith bevestigde dat, en dat vond ik eigenlijk kwalijker dan dat ze niet verteld heeft dat die rekeningen geplunderd zijn. Alleen laten die geplunderde rekeningen wel heel duidelijk zien dat het oma altijd om de centen van Geert te doen is geweest.
Die kinderen verdienen toch gewoon de hele waarheid? En dan liefst niet in 10 etappes, inderdaad met het risico dat ze het ook via andere kanalen te weten komen. Dit is gewoon niet eerlijk zo, vooral ook niet tegenover Tom. Dat hij elke keer vrijwillig als pispaal wil dienen in dat huishouden siert hem ontzettend, maar het lost uiteindelijk weinig tot niks op...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- satine
- Poster rang 5

- x 1678
- x 2598
Mijn bedenking was eigenlijk: MOGEN ze dat nu al wel vertellen, in het belang van het onderzoek?
En wat Stan zei: dat het een ongeluk was - dat was het ergens ook.
Ik denk niet dat Hèléne de bedoeling had om Geert daar en dan om te brengen.
Het was zeker niet met voorbedachten rade. Nog niet
Het later geplande ongeluk natuurlijk wel.
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Geen idee eigenlijk of ze dat van die rekeningen al mogen zeggen...satine schreef:Mijn bedenking was eigenlijk: MOGEN ze dat nu al wel vertellen, in het belang van het onderzoek?
Het zou heel goed kunnen van niet, natuurlijk. Maar Tom gaf gisteren tegenover Peter wel aan dat ze dat maar niet gezegd hebben omdat het nieuws zo al verschrikkelijk genoeg is, en om eerlijk te zijn, zou ik dat niet de belangrijkste reden vinden.
En het was zeker wel een ongeluk, dat denk ik ook. Dat Judith daarin meeging met Stan begreep ik ook volkomen. Maar niet dat ze tegenover Stan bevestigde dat het wel een ongeluk geweest moest zijn "omdat zijn oma Geert graag zag". Ze weten inmiddels helaas zeker dat Hélène niks om Geert gaf, en ik vind dat Stan het recht heeft om dat van zijn moeder te horen.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden, vind ik, vooral omdat de waarheid toch ooit uit zal komen...
Laatst gewijzigd door Christel op wo 21 okt 2015, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Juist, het hele probleen draait rond het feit dat Geert te vroeg gestorven is door een onnozele fout.
Dus, correctie van onze William en hop, Marianne in de gevangenis.
Maar, Helène's stoppen slaan door, dus weer correctie: een mooie brief die door iedereen als zoete koek aanvaard wordt.
En dan, eventjes de verklaring wijzigen want met Marianne in de gevangenis kan onze William niks beginnen.
Conclusie: Helène is nu de slechte (was ze eigelijk al) ze vlucht (tja...) en haalt en passant de rekeningen leeg (tja,tja...).
En nu zit Judith daar met de kinderen om uit te leggen dat haar ex-schoonmoeder en hun oma een koelbloedige moordenares is en een oplichtster. Niet zo gemakkelijk denk ik, temeer daar Marianne (waar de kinderen veel minder van houden) weer vogelvrij is. Dus langs de ene kant is Judith blij voor Tom omdat het Marianne niet is maar langs de andere kant zit ze met de kinderen.
Dus, correctie van onze William en hop, Marianne in de gevangenis.
Maar, Helène's stoppen slaan door, dus weer correctie: een mooie brief die door iedereen als zoete koek aanvaard wordt.
En dan, eventjes de verklaring wijzigen want met Marianne in de gevangenis kan onze William niks beginnen.
Conclusie: Helène is nu de slechte (was ze eigelijk al) ze vlucht (tja...) en haalt en passant de rekeningen leeg (tja,tja...).
En nu zit Judith daar met de kinderen om uit te leggen dat haar ex-schoonmoeder en hun oma een koelbloedige moordenares is en een oplichtster. Niet zo gemakkelijk denk ik, temeer daar Marianne (waar de kinderen veel minder van houden) weer vogelvrij is. Dus langs de ene kant is Judith blij voor Tom omdat het Marianne niet is maar langs de andere kant zit ze met de kinderen.
0 x
Potentia Principatum
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Een mooie scène vandaag tussen Judith en Tom, vond ik, toen ze hem zei dat ze het juist waardeerde dat hij Stan zo gesteund heeft, en dat hij Stan's wens om te zwijgen gerespecteerd heeft nadat bleek dat diens adoratie richting Jana nogal ver ging. Ook mooi dat ze aangaf dat hij zoveel betekent voor haar kinderen. Tom verdiende dat compliment echt 
0 x