William Degreef (Luk De Koninck)

Gesloten
karolien85
Poster rang 3
Poster rang 3
x 1

Re: William Degreef (Luk De Koninck)

Bericht door karolien85 »

Gespleten persoonlijkheid ... ? :think: :eh:
0 x
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Wie zegt dat William Henri is? Weten we dat wel zeker? Misschien is er nog een derde in het spel buiten Helene en William en belt Helene achter de rug van William altijd met de echte Henri? Of is dit te ver gezocht?
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Crackers schreef:Wie zegt dat William Henri is? Weten we dat wel zeker?
Hélène noemde William vrijdag bij haar thuis gewoon Henri... ;)

En dat hij vlak na de dood van Geert al zo snel de tegenwoordigheid van geest had om te liegen over wie er gestoken had, vind ik eigenlijk ook niet zo vreemd. Hij was in 1 ruimte met zijn 2 vrouwen, waarmee hij er met eentje in een complot zit om verschillende mensen zoveel mogelijk geld afhandig te maken. Of hij om 1 van de 2 echt iets geeft valt te betwijfelen, maar met Hélène heeft hij wel een connectie. Dat hij dan automatisch haar kant kiest, lijkt me bijna een automatisme.
Daarbij ziet het er na vrijdag naar uit dat er maar weinig dingen zijn waar Henri zich door van de wijs laat brengen... :)
Laatst gewijzigd door Christel op zo 27 sep 2015, 00:58, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Linne
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Linne »

Hier een gok op hun relatie : William gebruikt Helene, geeft geen zier om haar noch om Marianne
noch om Rosa. Die man is gestoord en zoals Helene nu zag ook gevaarlijk.
0 x
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Helene is zelf een feeks van een wijf dus ze passen wel bij elkaar.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

De vraag die je kunt stellen is idd of William de echte Willam is (dwz de jeugdvriend van Marianne). Helène noemt hem Henri maar dat wil in feite nog niks zeggen. Hij kan gewoon die naam gebruiken voor Helène en toch nog de echte William zijn.
Nu zou ik wel willen weten hoe en wanneer Helène William/Henri heeft leren kennen. Heeft Helène dan vroeger links/rechts gekeken?
Dat is eigelijk gewoon uit nieuwsgierigheid. Wat me veel meer interesseert is hoe William/Henri (whatever) dat allemaal gepland heeft. Hoe wist hij dat Marianne een ongeluk kreeg en moest revalideren, en dan nog aan zee? Dus gaat onze toscaanse wijnboer ook maar naar de zee waar hij Marianne voor het eerst ziet. Was dat nu gepland? Wist hij dat en van wie dan. En dat een Toscaanse wijnboer naar een revalidatiecentrum aan onze zee gaat vind ik ook maar moeilijk slikken.
0 x
Potentia Principatum
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 929
x 1489

Bericht door heidiw »

Is hij wel een Toscaanse wijnboer? Marianne is idd al eens mee geweest naar "zijn domein" maar wie zegt dat hij eigenaar is? Het kan evengoed het domein zijn van een vriend/kennis of gewoon gehuurd voor een periode. En wijn kopen is makkelijk hoor op vakantie
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

heidiw schreef:Is hij wel een Toscaanse wijnboer? Marianne is idd al eens mee geweest naar "zijn domein" maar wie zegt dat hij eigenaar is? Het kan evengoed het domein zijn van een vriend/kennis of gewoon gehuurd voor een periode. En wijn kopen is makkelijk hoor op vakantie
Dat weten we idd niet. Ik zou zelfs zeggen dat het waarschijnlijk niet van hem is.
Er is nog iets wat mij bezighoudt: op een gegeven moment zegt William/Henri tegen Helène: Na alles wat ik voor u gedaan heb, denkt ge dat ge me zomaar kunt laten vallen. Wat heeft hij dan wel allemaal voor haar gedaan behalve zeggen dat Marianne gestoken heeft? Heeft hij nog meer gedaan?
0 x
Potentia Principatum
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Zelf gestoken? :denk:
0 x
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Amiche »

Zo fantaseer ik ook steeds over allerlei scenario's, maar wat ik ook bedenk, ik zie geen mogelijkheid dit plot van begin tot eind te plannen/organiseren. Emma die gekidnapt wordt en waardoor Marianne en Geert uiteen gaan (nadat Marian eerst v.d. trap is gelazerd en dus niet zichzelf is om het beter aan te pakken) en inderdaad dat toevallig Jenny gaat opknappen aan zee en vraagt of ze meegaat. Geert die geruime tijd afwezig is om voor zijn moeder te zorgen. Dat Geert voor Helene zou gaan is ook maar af te wachten en dat er een schadeloosstelling via een rechtzaak uit de hele affaire kwam rollen was ook niet ruim van tevoren bekend.
En inderdaad wat kan er allemaal in Helene's 'vorige leven' zijn, behalve dat ze weduwe geworden is en een minder leuke zoon heeft gekregen, die ook nog ns het loodje legt. Uit niets blijkt een exotische achtergrond, waarbij zaken 'geregeld' moeten worden door een vreemde kerel.
Toen het mis was met Emma was ze hele dag over de vloer bij Judith en had totaal geen interesse/tijd voor een amour.

Om dat geld te kunnen verdelen moest Geert echt dood en Helene erfgenaam zijn en om in Mariannes kapitaal te duiken moest zij gediskwalificeerd worden met een gemeensch v.goederen huwelijk. En uiteindelijk waarschijnlijk Helene ook uitgerangeerd. Niets van wat er gebeurd is kon door een pychopaat zo georganiseerd worden, want dan moest ie ook Mayra (en god weet eigenlijk ook Kurt - zonder hem waren ze missch niet eens v.d. trap gevallen :) ) - Danny - Moeder Geert - Waldek (anders was Kurt niet doodgegaan) etc. in zijn zak hebben!

Het zal wel weer zo'n aangeplakt plot zijn, wat niet langzaam opgebouwd is en dus een logische voortgang heeft.
Zal me echt benieuwen hoe dit 'uitgelegd' gaat worden.
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 929
x 1489

Bericht door heidiw »

Marianne en William zijn idd getrouwd in gemeenschap van goederen, dat zei Tom toch ooit eens. Maar mispak u daar niet aan, dat geldt enkel voor bezittingen die NA het huwelijk verworven zijn en niet wat ervoor al in bezit was
0 x
Summer85
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Summer85 »

Dan toch...
Ik moet wel zeggen dat het toch beter ineen zit dan ik aanvankelijk dacht met de seizoensfinale. Ik was toch weer aan het twijfelen geslagen. :)
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Amiche schreef:Zo fantaseer ik ook steeds over allerlei scenario's, maar wat ik ook bedenk, ik zie geen mogelijkheid dit plot van begin tot eind te plannen/organiseren.
Misschien is het wel gewoon als een samenloop van omstandigheden begonnen, die Hélène en Henri financieel in hun voordeel hebben gedraaid. Want die hele reeks gebeurtenissen hadden ze inderdaad nooit op voorhand kunnen voorzien, maar het heeft ze wel enorm veel (vrij eenvoudige) mogelijkheden gegeven...
Dat Geert op de avances van Hélène in zou gaan bijvoorbeeld, was - mits goed gespeeld - voor haar toch wel een beetje te verwachten. En hetzelfde geldt voor "William" en Marianne. Eenzame en verdrietige mensen zijn nu eenmaal vaak makkelijker te strikken...

En ook die schadeloosstelling kan inderdaad niet gepland zijn, want wie had verwacht dat Marianne haar stoppen zouden doorslaan? Maar zonder dat geld viel er sowieso al genoeg te rapen, dus die extra €160.000,- kan ook gewoon een leuk extra'tje zijn geweest, wat die 2 simpelweg enthousiast geluk geslagen hebben toen de situatie zich voordeed...

Dat William/Henri zoveel info over Marianne had (bijvoorbeeld dat ze aan zee zou gaan revalideren e.d.), kan wel verklaard worden door het feit dat Hélène zowat op de eerste rij zat rondom dat hele gebeuren.
Via Geert, Tom, Judith en de kinderen werd ze eigenlijk volledig op de hoogte gehouden...

Zoals ik het nu zie, is het plan eigenlijk begonnen bij Geert alleen, en is William/Henri in eerste instantie alleen maar iets met Marianne begonnen om controle over haar te krijgen i.v.m. dat geld van die schadeloosstelling. Hij hamerde er toen vooral op dat ze de dingen achter zich moest laten, wat het voor hen veel eenvoudiger maakte om aan die extra €160.000,- te komen. Ook hielp het hen om Marianne's aandacht van Hélène af te leiden, want Marianne twijfelde van begin af aan als enige heel erg aan haar, wat hun plannetjes toch regelmatig nogal in gevaar bracht (dat blijkt ook wel door de meegenomen gsm, uiteindelijk).

Dat Henri de William van vroeger is, betwijfel ik eigenlijk nog steeds. Er zaten verschillende keren best wel wat haken en ogen aan zijn herinneringen, en de paar dingen die hij goed had, kunnen heel eenvoudig ingestudeerd zijn. Bijvoorbeeld als hij een vroegere vriend of kennis is van de echte William?

Ze kunnen in elk geval behoorlijk wat verschillende kanten uit met dit scenario, en ook ik ben erg benieuwd naar de uitleg die ze er uiteindelijk aan gaan geven.. :)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Linne
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Linne »

Ik betwijfel of hij William is want wat hij weet over vroeger zegt niets als hij ook Marianne kende van op school. Fietsen, kousen en allergiën ? Algemene dingen. Wat je niet hoort zijn persoonlijke zaken zoals wat zij ooit zegden tegen zijn zus of tegen elkaar ? Omdat hij met die briefjes afkwam heeft hij die van de zuster van de echte William die beiden volgens mij overleden zijn. Zodat hij zijn plan kan uitvoeren. De echte William werd bespot als dat laken ? Weten vriendjes ook. Bovendien zou hij Marianne een ietsie pietsie bekend moeten voorkomen. Maar hij is zodanig leep dat ik zelfs nu nog niet zeker ben.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Ik ben ook akkoord dat het allemaal onmogelijk vanaf het begin gepland kan zijn want er zijn gewoon teveel toevalligheden die niet te voorzien waren. Blijft wel het feit natuurlijk dat "William" ons Marianneke aan zee "herkende". Is het dan vandaar gestart?
Dus moet William op zijn minst geweten hebben wie Marianne was. En hoe kon hij dat nu weten? Van Helène? Dat vind ik weinig waarschijnlijk, zij weet niks over Marianne's jeugdjaren. Dus moet hij het van iemand anders geweten hebben. Van de echte William dan die mss begraven ligt in de toscaanse wijngaarden? Dat zou dan wel willen zeggen dat Henri echt Henri is en dat hij zowat alles van de echte William te weten is gekomen door geduldig te luisteren.
0 x
Potentia Principatum
Gesloten