Wat er niet klopt in Thuis

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Re: Wat er niet klopt in Thuis

Bericht door Captain Cuckoo »

jessie V. schreef:36 jaar geleden...... Misschien moet je eens kranten lezen en je verdiepen in die tijd, dan zie je wat er nu allemaal naar boven komt uit de beerput van de jaren 60 en 70 :razz:
Vrij recent kwamen nog meerdere gevallen van kindermisbruik en aanverwante misdrijven, die blijkbaar in weeshuizen bijna schering en inslag waren, aan het licht. We spreken dan van Ierland tot de jaren 1995. Echt niet zo ver-van-mijn-bed, en middeleeuws, vind ik!
Hoe overdreven die feiten in een TV-serie ook lijken, de waarheid was soms véél erger!
0 x
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door ranske »

jamesbond schreef:Ieder voldragen doodgeboren kind moet bij de gemeente, stad worden ingeschreven, aangegeven.
En niemand die het in zijn hoofd haalt de zaken na te checken ...
En ook de tante nonnekes zullen bij het ter beschikking stellen van kinderen ter adoptie wel papperasserij moeten invullen. In het beste geval staat de biologische moeder er niet in vermeld.
Dat ze geen aangifte deden (dit zal nu zo ingevuld worden) vind ik al even fout in thuis als een verkeerd geplaatst tatoo
En ik weet het ik zaag, maar 36 jaar geleden leefden we wel niet meer in de Middeleeuwen waar alles zomaar kon.
jamesbond schreef:Ieder voldragen doodgeboren kind moet bij de gemeente, stad worden ingeschreven, aangegeven.
En ook de tante nonnekes zullen bij het ter beschikking stellen van kinderen ter adoptie wel papperasserij moeten invullen. In het beste geval staat de biologische moeder er niet in vermeld.
Dat ze geen aangifte deden (dit zal nu zo ingevuld worden) vind ik al even fout in thuis als een verkeerd geplaatst tatoo
En ik weet het ik zaag, maar 36 jaar geleden leefden we wel niet meer in de Middeleeuwen waar alles zomaar kon.
Baby's die in de vondelingelade werden gelegde zijn ook ingeschreven bij de overheid met de nodige informatie.
En dat Simonne daar nu nog nooit aan gedacht heeft, en per toeval heeft ze wel nog een popje dat ze had gekocht. rare krinkels die de verhaallijn echt wel onderuit halen en niet kloppen.
Baby's die in de vondelingelade werden gelegde zijn ook ingeschreven bij de overheid met de nodige informatie.
En dat Simonne daar nu nog nooit aan gedacht heeft, en per toeval heeft ze wel nog een popje dat ze had gekocht. rare krinkels die de verhaallijn echt wel onderuit halen en niet kloppen.
Inderdaad, die jaren 70 waren weer anders dan nu, tijd evolueert constant en zo jong een kind krijgen was een ramp. Rijken gingen een tijd naar het buitenland en het kind kon ook voor adoptie afgestaan worden. Bij de anderen de grootouders familie of desnoods in het weeshuis. Wat hier gebeurde bevallen bij die nonnen en de moeder zeggen dat haar kind dood is van voor 14/18.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

Dus dat meisje van 15 moest in al haar verdriet gaan checken of haar kind wel was aangegeven?
En of dat dan een levend of een dood kind was?
Dat wij geen aangifte van het kind gezien hebben of dat het niet vermeld is, wil niet zeggen dat het niet gebeurd is.
Dus wat is er dan dat niet klopt?

@ ranske: jij hebt blijkbaar een andere, veel mooiere ervaring met de jaren 70.
Maar ondanks de flower power en alles wat daarmee gepaard ging - heeft het allemaal zijn tijd nodig gehad.
Ik heb in een ander topic een paar voorbeelden uit die tijd gepost - ik kan er zo nog wel een stuk of 20 geven - maar dat zou ons te ver offtopic leiden.
Het was toen allesbehalve zoals nu... Ook niet in de grote steden.
0 x
Djenner
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Djenner »

Er hangen foto's op van Lucas met zwart haar en het kindje vandaag is blond en duidelijk iemand heel anders.
0 x
Seraph
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Seraph »

Djenner schreef:Er hangen foto's op van Lucas met zwart haar en het kindje vandaag is blond en duidelijk iemand heel anders.
Joh wat een schokkend feit
Is het je misschien ook al opgemerkt dat de kinderen helemaal niet op hun ouders lijken in alle series
0 x
In a time of war it isn't about who's right, it's about who's left.
Djenner
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Djenner »

Ik begrijp dat ze niet altijd hetzelfde kindje kunnen nemen, maar om dan zo'n megafoto in beeld te brengen terwijl de kleine Lucas er vlak voor staat, dat is toch wel wat overdreven. Ik zou er binnenkomen en vragen: wie is dat kindje? Hij trekt totaal niet op Lucas.
0 x
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

Djenner schreef:Ik begrijp dat ze niet altijd hetzelfde kindje kunnen nemen, maar om dan zo'n megafoto in beeld te brengen terwijl de kleine Lucas er vlak voor staat, dat is toch wel wat overdreven. Ik zou er binnenkomen en vragen: wie is dat kindje? Hij trekt totaal niet op Lucas.
Telkens een foto aan de muur hangen van de Lucas van dienst, zou het productiebudget voor Thuis ernstig kunnen overbelasten. Wat als het syndicaat van Sandrine en Britney dezelfde eisen gaat stellen? :doh:
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Tom en Peter die plots naast Judith in de Frens staan, terwijl enkel Peter van de trap aan de ingang is gekomen.
0 x
jorah69
Poster rang 1
Poster rang 1
x 1
x 3

Bericht door jorah69 »

Niet echt een fout, maar wel grappig:

Code: Selecteer alles

Judith: Misschien kunnen we een kaarsje branden, hebben wij dat?
Tom: Dat zie ik niet van hier, hè.

*Judith staat op, loopt naar kast en neemt spontaan meteen een kaars.*
0 x
karolien85
Poster rang 3
Poster rang 3
x 1

Bericht door karolien85 »

Dat ze verschillende kindjes gebruiken voor kleine Lucas, okee. Maar 2 verschillende Lucasjes in één aflevering en dan ook nog op bijna 3 minuten van elkaar .. Hadden ze toch wat aan moeten denken. Maarja, die kindjes zijn wel allemaal even schattig natuurlijk ;)
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Die creche die maandochtend een briefje in de buis steekt dat ze met onmiddellijke ingang definitief dicht zijn. Normaal worden ouders van zoiets ietsje meer op voorhand verwittigd.
0 x
karolien85
Poster rang 3
Poster rang 3
x 1

Bericht door karolien85 »

tvx1 schreef:Die creche die maandochtend een briefje in de buis steekt dat ze met onmiddellijke ingang definitief dicht zijn. Normaal worden ouders van zoiets ietsje meer op voorhand verwittigd.
zo is dat !
0 x
deborah1
Nog geen rang
x 7

Bericht door deborah1 »

tvx1 schreef:Die creche die maandochtend een briefje in de buis steekt dat ze met onmiddellijke ingang definitief dicht zijn. Normaal worden ouders van zoiets ietsje meer op voorhand verwittigd.
Jammer genoeg kan dit ook realiteit zijn!
0 x
k de vis
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door k de vis »

een fout die regelmatig terugkomt, mogelijks is ze al gemeld geweest...

maar op moment dat er met een smartphone gebeld en aan het oor gehouden wordt gaat het scherm uit, daar zorgt de proximity sensor voor (dat voorkomt dat er toetsen ingeduwd worden tijdens het bellen).... nu zagen we Yvette gisteren weer eens bellen met haar nieuwe smartphone maar het scherm bleef opgelicht terwijl ze deze aan het oor hield, maw : ze belde niet echt, maar deed alsof
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Ja, natuurlijk deed ze alsof ....'t is wel televisie hé ; iedereen doet alsof denk ik toch :razz:
0 x
Plaats reactie