jamesbond schreef:Ieder voldragen doodgeboren kind moet bij de gemeente, stad worden ingeschreven, aangegeven.
En niemand die het in zijn hoofd haalt de zaken na te checken ...
En ook de tante nonnekes zullen bij het ter beschikking stellen van kinderen ter adoptie wel papperasserij moeten invullen. In het beste geval staat de biologische moeder er niet in vermeld.
Dat ze geen aangifte deden (dit zal nu zo ingevuld worden) vind ik al even fout in thuis als een verkeerd geplaatst tatoo
En ik weet het ik zaag, maar 36 jaar geleden leefden we wel niet meer in de Middeleeuwen waar alles zomaar kon.
Baby's die in de vondelingelade werden gelegde zijn ook ingeschreven bij de overheid met de nodige informatie.
En dat Simonne daar nu nog nooit aan gedacht heeft, en per toeval heeft ze wel nog een popje dat ze had gekocht. rare krinkels die de verhaallijn echt wel onderuit halen en niet kloppen.
Dus dat meisje van 15 moest in al haar verdriet gaan checken of haar kind wel was aangegeven?
En of dat dan een levend of een dood kind was?
Dat wij geen aangifte van het kind gezien hebben of dat het niet vermeld is, wil niet zeggen dat het niet gebeurd is.
Dus wat is er dan dat niet klopt?
@ ranske: jij hebt blijkbaar een andere, veel mooiere ervaring met de jaren 70.
Maar ondanks de flower power en alles wat daarmee gepaard ging - heeft het allemaal zijn tijd nodig gehad.
Ik heb in een ander topic een paar voorbeelden uit die tijd gepost - ik kan er zo nog wel een stuk of 20 geven - maar dat zou ons te ver offtopic leiden.
Het was toen allesbehalve zoals nu... Ook niet in de grote steden.