Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Plaats reactie
karolien85
Poster rang 3
Poster rang 3
x 1

Re: Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Bericht door karolien85 »

De finale aflevering heeft 50 min geduurd ;)
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

karolien85 schreef:De finale aflevering heeft 50 min geduurd ;)
Ach bon, ik geef mij over. :oops: Dan moet ik toegeven dat ik toch graag gekeken heb, 't is mij niet opgevallen dat 't langer duurde dan gewoonlijk.
Met andere woorden: ik geef met ongelooflijk veel tegenzin toe dat 't een goede aflevering was.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Skere schreef:
Volymart schreef:Dit gaat kijkers kosten
Waarom dan?
Goeie vraag: veel thuiskijkers zijn nu ontgoocheld maar zullen toch willen weten wat er gebeurd met Lucas, wie er een auto-ongeval had enz.
't Is mij al meermaals overkomen dat ik min of meer boos/ontgoocheld was over de finale, maar tellkens weer neem ik de draad weer op, is't niet met de eerste nieuwe aflevering, dan toch halverwege het seizoen... :oops: :oops: :oops:
Ik snap niet dat daar nog geen wetenschappelijk onderzoek naar gedaan is :lol:
0 x
Evaaa
x 435

Bericht door Evaaa »

ikke schreef:
Skere schreef:
Volymart schreef:Dit gaat kijkers kosten
Waarom dan?
Goeie vraag: veel thuiskijkers zijn nu ontgoocheld maar zullen toch willen weten wat er gebeurd met Lucas, wie er een auto-ongeval had enz.
't Is mij al meermaals overkomen dat ik min of meer boos/ontgoocheld was over de finale, maar tellkens weer neem ik de draad weer op, is't niet met de eerste nieuwe aflevering, dan toch halverwege het seizoen... :oops: :oops: :oops:
Ik snap niet dat daar nog geen wetenschappelijk onderzoek naar gedaan is :lol:
Ik ben niet ontgoocheld om die dingen.
Wel om de absurditeit van de ontvoering van Lucas en het feit dat Guitarstar na 6 (?) maand nog steeds geen gezicht kreeg. Je kan iets rekken, maar dat is zowat het grootste struikelblok voor mij om dit een goed slot van het seizoen te noemen.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

ikke schreef:Ik snap niet dat daar nog geen wetenschappelijk onderzoek naar gedaan is :lol:
Dat is een onmogelijke wetenschappelijke opgave! :lol: :lol: :lol:
0 x
Potentia Principatum
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Kwast »

Het is heel simpel. Als een voetbalploeg klote van de bok voetbalt maar wel het resultaat boekt dat ZIJ voor ogen hadden, dan is het goed. Met Thuis is dat ook een beetje. De finale was in mijn ogen volledig ruk MAAR ik ga zeker kijken in september want ik ben natuurlijk enorm nieuwsgierig. Dat is wat ze wilden... dat ze de kijkers terug aan de buis krijgen bij het nieuwe seizoen. Dan telt niet altijd de kwaliteit van iets.

Ik vind het wel zonde dat er geen Thuis is tijdens het WK! had ik wel strak gevonden! Een Marianne met een shirt aan de Rode Duivels. :D Een juichende Geert of een madam toertjes die de polonaise liep.

(ja ik ga er even vanuit dat België het goed zal doen)
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Daar heb je gelijk, alleen het resultaat telt.
0 x
Potentia Principatum
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door ranske »

De kijkers krijgen maandenlang eeuwig rekken voorgeschoteld en in de seizoensfinale nog van dat met wat peper en zout. Het was ook een verzameling van kinderangsten/moord.
Eén voorbeeld : Een kind van 6 alleen bovenaan de trap ziet mama en oma levenloos onderaan op de grond liggen.
Niemand hoort het roepen. Dat sterft van angst, moet over die twee kruipen/stappen om buiten te geraken en waar
loopt het dan ? Daar nog bij Emma's angstig roepen en dreigende beelden met Lucas.
Als kers op de taart steelt een blinde vrouw zomaar 'n baby op de babyborrel. Ze staat daar als het ware
op een verlicht podium, boven brede trappen en NIEMAND die dat ziet. Kom aan. :crazy:
Deze seizoensfinale was zeer ontgoochelend.
0 x
danyuitwingene
Nog geen rang

Bericht door danyuitwingene »

deze cliffhangers in de slotaflevering maken het net boeiend en we kijken reeds reikhalzend uit naar het gevolg in september...
0 x
karolien85
Poster rang 3
Poster rang 3
x 1

Bericht door karolien85 »

ikke schreef:
karolien85 schreef:De finale aflevering heeft 50 min geduurd ;)
Ach bon, ik geef mij over. :oops: Dan moet ik toegeven dat ik toch graag gekeken heb, 't is mij niet opgevallen dat 't langer duurde dan gewoonlijk.
Met andere woorden: ik geef met ongelooflijk veel tegenzin toe dat 't een goede aflevering was.
LoL :lol:
0 x
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door ranske »

Cliffhangers houden de spanning er in, logisch.
Vandaar dat Luc daar op straat ligt met die hoofdwonde Femke, ei zo na vermoord, Simonne overreden, ter Smissen in brand, Bianca en Mo voor dood aangereden door Eddy, zoals het ongeluk met Leontine, nog meerdere.
Er gebeurde iets erg maar effectief waarbij we de adem inhielden. Om maar enkele cliffhangers te noemen.

Indien kijkers echter achterblijven met hun vragen die ze zich maandenlang stellen. Is dat een cliffhanger ?
We werden de dagen vlak ervoor te nadrukkelijk afgeleid met liefst drie feesten in voorbereiding.
Toen men daar bijna ELKE ballon zag opblazen kwam het vermoeden dat de schrijvers geen cliffhanger op zak hadden
en ze tijd moesten opvullen tot vrijdag. Spijtig dat het uitkwam.
0 x
Omega
x 435

Bericht door Omega »

Cliffhanger betekent "een einde op een moment waarop de spanning het grootst is, en waarbij niet duidelijk is hoe het verder afloopt." Het betekent niet een ontknoping.

Dat is een jaarlijks terugkerend fenomeen. Men kijkt naar een soap en verwacht plots bij de seizoensfinale een filmische thriller met op het einde een goed einde. Zo werk het dus niet. Vandaar dat er dus altijd veel teleurgestelde kijkers zijn.
0 x
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Kwast »

Mja een cliffhanger of 2,3 is niet zo erg maar helemaal NIKS prijsgeven dat is gewoon lullig. Dan zou je, om in woorden van DDT te spreken, een mensenkloter zijn. Nu zitten al die kijkers met een hoop vragen. Vorige finale werd tenminste bekend dat Luc een ongeval oid had gehad. Er mocht toch wel IETS duidelijk worden? Mja dat is natuurlijk de truc om de kijkers aan zich gebonden te houden.
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door ranske »

Van een finale verwacht ik geen ontknoping men nog nooit geklaagd over een vorige maar in deze finale worden
onder het voorwendsel van cliffhangers de toestanden nog maar eens uitgerokken op verschillende vlakken.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Het is de bedoeling dat je met een hoop vragen blijft zitten.
0 x
Plaats reactie