Game Of Thrones - 2BE

Vanaf nu discussies, bedenkingen, informatie over andere tv-programma's en langlopende series
Forumregels
Hier kan je praten over allerlei andere tv-programma's.
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Re: Game Of Thrones - 2BE

Bericht door lord F. »

Poolaapje schreef:Aan welke aflevering zit je al? Zit je mee met de afleveringen van 2BE of heb je al verder gekeken? Want vorige week hebben ze enkel maar het gevecht getoond met Jaime.
vorige week kreeg Ned na een zwaardgevecht met Jaime plots een lans in z'n rug van één van z'n helpers. :)
(ik volg met 2BE)
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Poolaapje
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Poolaapje »

Het is maar dat ik het weet en geen spoilers verklap. ;)
0 x
Afbeelding
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

ok, hij is dus niet dood. ;)
0 x
Poolaapje
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Poolaapje »

Wat vond je van Viserys "kroning"? Martin maakt het zijn "goede" personages vaak erg moeilijk, maar je kan niet zeggen dat de slechte karakters uiteindelijk niet krijgen wat ze verdienen. Maar er zitten er ook heel veel in een grijze zone, licht of donker.
Tyrion laat trouwens in deze aflevering zien waarom hij één van mijn favoriete personages is. Geweldige humor. :D
Volgende week komt vader Lannister in het spel en worden de pionnen gezet voor belangrijkste verhalen van de volgende seizoenen.

Ik vind het ook leuk om linken te zoeken tussen de verschillende verhaallijnen. Bijvoorbeeld, als je kijkt naar het personage van Jorah Mormont, de beschermer van Daenerys op dit moment.
Jorah is de zoon van de Lord Commander van de Night's Watch, en eigenlijk diens erfgenaam maar Jorah is moeten vluchten. Hij was lord van Bear Island, dat onder The Nord, en dus de Starks, valt. Op een bepaald moment, als Jorah ter sprake komt in King's Landing, zegt Eddard erover dat het een verrader is, maar eigenlijk , technisch detail, is het een slavensmokkelaar en een belastingsontduiker (om het modern te zeggen), wat tegen de regels van het noorden en de zeven koninkrijken is, vandaar dat hij is moeten vluchten naar Essos.

Oh en kijk uit voor Littlefinger, smerig ventje, in de boeken zit hij rond deze tijd te pochen dat hij zowel Catelyn als haar zus gehad heeft.
0 x
Afbeelding
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Poolaapje schreef:Wat vond je van Viserys "kroning"? Martin maakt het zijn "goede" personages vaak erg moeilijk, maar je kan niet zeggen dat de slechte karakters uiteindelijk niet krijgen wat ze verdienen. Maar er zitten er ook heel veel in een grijze zone, licht of donker.
Tyrion laat trouwens in deze aflevering zien waarom hij één van mijn favoriete personages is. Geweldige humor. :D
Ja, die kroning was wel redelijk ziek. :) Maar hij had er wel wat om gevraagd door het toekomstige kind van z'n zus te bedreigen. Al had hij alles wellicht anders voor ogen toen hij z'n zus "verkocht" voor een leger.

en "The Imp" is idd een zalig personage. :) ook wel grappig hoe hij iedereen voor schut zet tijdens z'n "rechtzaak".

Moet zeggen dat hoe meer je alle personages gewoon bent, hoe leuker het is om de serie te volgen. Na "Breaking Bad" gaat dit toch wel m'n favoriete serie van het moment zijn.
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

woeps, een cruciale aflevering gisteren met de dood van de koning en de gevolgen ervan. :)
0 x
Poolaapje
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Poolaapje »

Eén van de meest gedetailleerde kaarten die op dit moment op internet te vinden zijn, is altijd leuk om de wereld die Martin gecreëerd heeft te verkennen. :)

Afbeelding

Aflevering die net op 2BE geweest is en de twee volgenden, zijn de eerste aanzet naar de War of the Five Kings. Nu begint het pas leuk te worden want alle personages gaan weer uit elkaar getrokken worden. Wat natuurlijk net iets moeilijker is om te kunnen volgen.
0 x
Afbeelding
Poolaapje
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Poolaapje »

Gisteren de aflevering van in het weekend gezien, volgend weekend is het de laatste aflevering van seizoen 1. Ben eigenlijk benieuwd wanneer seizoen 2 zal worden uitgezonden. Volgende aflevering handelt met de gevolgen van de laatste scène van de laatste aflevering en zet de schaakstukken voor de War of the Five Kings. Waarvan de eerste veldslag eigenlijk al gestreden en geeïndigd is in het voordeel van Robb Stark.

Als ik tijd heb zal ik na volgende week eens een opsomming maken van de dingen die je best onthoudt voor de volgende verhaallijnen (en hopelijk nog vele seizoenen). Uit deze aflevering zeker onthouden:
- Walder Frey, diene mens ga je haten, maar echt haten na het einde van seizoen 3 (weet al met welke gebeurtenis dat seizoen 3 eindigt en ik heb bijna met mijn boek gesmeten toen ik dat hoofdstuk las).
- Wat vind je tot hiertoe van Joffrey zijn gedrag? Het wordt nog wat erger, de psychopaat... Arme Sansa gaat nog afzien.
- Het verhaal dat Tyrion vertelde over zijn eerste huwelijk. Jaime speelt hier een belangrijke rol in, en het verhaal is daarom belangrijk voor gebeurtenissen na seizoen 3. Het weerspiegelt nu vooral hoe Tyrion over zichzelf denkt en hoe hij hunkert naar iemand die van hem houdt want niemand in zijn familie geeft hem ook maar iets van liefde. Zijn eigen vader en zus geven hem de schuld voor de dood van zijn moeder.
- Aan the Wall. Je hebt White Walkers (Others in de boeken maar om de mogelijke verwarring met Lost te voorkomen is de benaming gewijzigd) en Whigts. Whigts zijn de doden die weer opstaan, White Walkers kunnen hen commanderen.
- Degene die ervoor zorgt dan Arya de onthoofding van haar vader niet ziet, is Yoren. Iemand van de Night's Watch die volk kwam ronselen voor de Wall. Met hem, en degene die hij heeft kunnen recruteren, trekt ze richting noorden.
- Door de veldslag te winnen en Jaime Lannister gevangen te nemen, kantelt de oorlog op dit moment in het voordeel van Robb Stark.
- Gezien wie Cersei's nieuw seksspeeltje is?
- Heb als eens gezegd dat Littlefinger en Varys niet de vertrouwen zijn, ik herhaal het nog maar eens. :)

En dit is nog maar één aflevering, maar wel een hele belangrijke.
0 x
Afbeelding
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Niet teveel verklappen hé. :mrgreen:
Moet wel zeggen dat het een paar afleveringen geduurd heeft vooraleer ik Robb Stark en Jon Snow uit elkaar kon houden, maar nu is het wel duidelijk natuurlijk. :)

En het was natuurlijk wel duidelijk dat je alles kon verwachten eens dat ettertje van een Joffrey op de troon zat (wat het verhaal natuurlijk wel de nodige vonken geeft). Was ook redelijk naïef van Ansa dat ze haar vader kon redden op die manier maar de rest was blijkbaar ook wel verrast door de beslissing van hun koning.
Heb zo de indruk dat je beter ook niemand vertrouwd in King's Landing. :)

Enfin, toch wel de tweede beste serie van het moment (na Breaking Bad)!
Het zou kunnen dat ze direct verdergaan met seizoen 2 zoals ze bij The Walking Dead ook gedaan hebben, maar ik zou het niet erg vinden moest er op zondagavond een serie wegvallen voor een tijdje want het is nu wel een beetje overkill met Quiz me Quick, Game of Thrones, Spartacus en The Walking Dead op zondag en Expeditie Robinson, BelPop, Extra Time en Breaking Bad op maandag. :)
0 x
alma
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door alma »

ff off topic: er valt sowieso al het een en ander af, want zowel Quiz me quick als Spartacus hebben nog 1 aflevering te gaan ;)
0 x
I think this line is mostly filler
Lacrimosa
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Lacrimosa »

Ik heb manlief voor Kerst seizoen 1 gekocht. We hebben geen van beide de boeken gelezen en de serie nog op geen andere zender gevolgd. Gisteren hebben we de eerste aflevering gezien en - ik ben allesbehalve preuts en ouderwets, integendeel (ons mama zou letterlijk wakker liggen als ze alles wist) - maar ik vond het nogal erotisch en lichtelijk vrouwonvriendelijk. Ik wacht nog even met mijn verdere mening...
0 x
Ik ben fan van Blokje! http://blog.tvblokje.be/
Poolaapje
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Poolaapje »

Lacrimosa schreef:Ik heb manlief voor Kerst seizoen 1 gekocht. We hebben geen van beide de boeken gelezen en de serie nog op geen andere zender gevolgd. Gisteren hebben we de eerste aflevering gezien en - ik ben allesbehalve preuts en ouderwets, integendeel (ons mama zou letterlijk wakker liggen als ze alles wist) - maar ik vond het nogal erotisch en lichtelijk vrouwonvriendelijk. Ik wacht nog even met mijn verdere mening...
Over dat vrouwonvriendelijk, daar moet je de tijd waarin het zich afspeelt in het achterhoofd houden. Dat zijn de Middeleeuwen en toen werden vrouwen eerder gezien als middelen om macht en land uit te breiden of gewoon om te gebruiken. Maar op dat vlak wordt het wel beter, niet bij elk vrouwelijk personage of al in seizoen 1 maar zeker bij Daenerys voel je in seizoen 1 al dat ze sterker wordt en groeit in haar rol van Khaleesi.
0 x
Afbeelding
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Met de geboorte van de draken. :)
(net de laatste aflevering van seizoen 1 gezien)

klopt wel wat Poolaapje zegt >> ze groeit wel in haar rol naar het einde van het eerste seizoen. vrouwonvriendelijk zou ik het dan niet meer noemen.
King Joffrey kan je dan wel weer niet zo vrouwvriendelijk noemen. :lol:
0 x
Poolaapje
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Poolaapje »

lord F. schreef: King Joffrey kan je dan wel weer niet zo vrouwvriendelijk noemen. :lol:
En die wordt enkel maar erger, de etter!!
0 x
Afbeelding
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Ben wel benieuwd naar de rol van die draken in het tweede seizoen. Na de "white walkers" het tweede fantasy-element in de serie.
Niet dat ik een fantasy-fan ben, maar het is wel een interessant extra element.
0 x
Plaats reactie