^ Dat is waar, veel andere keus heeft ze niet
Ik begrijp best dat het als een klap aankwam dat Peggy weigerde, zeker ook omdat ze echt wel werk nodig heeft. Het is niet dat ik Femke totaal niet begrijp, maar haar reactie vond ik gewoon heel egoistisch, en dat irriteerde mij...
Toen ze om werk ging vragen, ging ze al compleet voorbij aan het feit dat Julia de beste vriendin van Simonne is. Misschien is het voor Julia gewoon nog te vroeg om al samen te werken met Femke. Zo vreemd is dat niet, na alles wat er gebeurd is. Wat had Femke dan verwacht? Dat ze meteen met open armen ontvangen zou worden?
Als Julia dan weigert, en Peggy legt uit dat ze even niet anders kan dan de weigering van Julia respecteren, dan verwacht ik van iemand die er net zo'n puinhoop van gemaakt heeft en die zich schuldig voelt geen reactie als: "en ik dan?". Toen Peggy (terecht) zei dat ze ook rekening moest houden met andere mensen, kwam Femke alleen met de reactie "en met mij hoef je geen rekening te houden?".
Nee, Femke, met jou hoeft men eventjes niet het meeste rekening te houden. Dat heeft ze zelf de afgelopen tijd namelijk ook niet echt met anderen gedaan... Had ze dan gewild dat Julia zonder werk kwam zitten?
Sorry zeggen is zo gedaan (ook al liep ze met Frank het bijkomende risico op een blauw oog

), maar het ook echt menen en ernaar handelen is heel wat anders. Je schuldig voelen is niet zat op de bank hangen na een tegenslag, terwijl je moeder ongerust aan de deur staat te rammelen. Dat is in mijn ogen echt zelfmedelijden, en dat past haar niet vind ik...