Femke De Grote (Vanya Wellens)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Plaats reactie
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Re: Femke De Grote (Vanya Wellens)

Bericht door Christel »

Ik vond Femke ontzettend vervelend vanavond! Kom op zeg, Julia is de afgelopen tijd heel wat betrouwbaarder personeel geweest voor Peggy dan Femke. Het is bovendien niet vreemd dat Julia nog moeite heeft met haar als collega, aangezien Simonne compleet in de kreukels in het ziekenhuis ligt. Maar heeft Femke daar begrip voor? Tuurlijk niet... "En zij dan?" :roll:
De vriendschap Peggy-Femke is net een blauwe maandag hersteld en mevrouw komt daar meteen haar eisen stellen... :wtf:

Ik merk bij Femke vooralsnog niet veel medelijden met Simonne of veel dankbaarheid voor het feit dat Peggy haar niet laat vallen. Ze lijkt vooral last te hebben van een hele hoop zelfmedelijden, met haar zat gedrag. :thumbdown:
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Sasha
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Sasha »

Hopelijk heeft die douche haar wat deugd gedaan.
Zo had ze zich haar eerste douche met Tim waarschijnlijk niet voorgesteld. Haha. :lol: :lol: :mrgreen:

Dat ze geen medeleven heeft met Simonne is denk ik niet waar. Dat is de voorbije weken wel gebleken dat ze zich verschrikkelijk schuldig voelde en wel meeleefde met haar. Daarom dat ze zich ook meteen na haar bezoek aan Simonne is gaan aangeven , daarom ook dat ze probeerde zich te verontschuldigen bij Frank en daarom dat ze ook haar verantwoordelijkheid opneemt voor alles. Dat vind ik toch. Ook al was het misschien maar na 1 week.

Dat ze haar eisen stelde bij Peggy denk ik niet , ze vroeg het gewoon en toen Peggy akkoord ging was ze gewoon erg blij tot dat Julia met haar eisen kwam. Ze heeft denk ik gewoon dringend werk nodig om al haar toekomstige (en huidige ?) schulden te betalen en ik denk ook om haar gedachten te verzetten , dus het feit dat Peggy geweigerd heeft moet ook weer hard zijn aangekomen. Ook al begrijp ik Peggy 100%.
0 x
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

Christel schreef:Ik vond Femke ontzettend vervelend vanavond! Kom op zeg, Julia is de afgelopen tijd heel wat betrouwbaarder personeel geweest voor Peggy dan Femke. Het is bovendien niet vreemd dat Julia nog moeite heeft met haar als collega, aangezien Simonne compleet in de kreukels in het ziekenhuis ligt. Maar heeft Femke daar begrip voor? Tuurlijk niet... "En zij dan?" :roll:
Wel, dat vind ik nu ook.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 692
x 532

Bericht door jessie V. »

Ik vind Femke ook nogal eigenaardig doen. Eerst gaat ze naar Leo om haar job terug te vragen, wat ik al onbegrijpelijk vond. Ze kon ook weinig begrip opbrengen voor het dilemma, waarvoor ze Peggy plaatste. Ik snap wel dat ze wanhopig is, zeker na het gesprek met Tom en er zijn natuurlijk niet veel werkgevers in Thuis :lol:
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

^ Dat is waar, veel andere keus heeft ze niet :lol:

Ik begrijp best dat het als een klap aankwam dat Peggy weigerde, zeker ook omdat ze echt wel werk nodig heeft. Het is niet dat ik Femke totaal niet begrijp, maar haar reactie vond ik gewoon heel egoistisch, en dat irriteerde mij...

Toen ze om werk ging vragen, ging ze al compleet voorbij aan het feit dat Julia de beste vriendin van Simonne is. Misschien is het voor Julia gewoon nog te vroeg om al samen te werken met Femke. Zo vreemd is dat niet, na alles wat er gebeurd is. Wat had Femke dan verwacht? Dat ze meteen met open armen ontvangen zou worden?

Als Julia dan weigert, en Peggy legt uit dat ze even niet anders kan dan de weigering van Julia respecteren, dan verwacht ik van iemand die er net zo'n puinhoop van gemaakt heeft en die zich schuldig voelt geen reactie als: "en ik dan?". Toen Peggy (terecht) zei dat ze ook rekening moest houden met andere mensen, kwam Femke alleen met de reactie "en met mij hoef je geen rekening te houden?".

Nee, Femke, met jou hoeft men eventjes niet het meeste rekening te houden. Dat heeft ze zelf de afgelopen tijd namelijk ook niet echt met anderen gedaan... Had ze dan gewild dat Julia zonder werk kwam zitten?

Sorry zeggen is zo gedaan (ook al liep ze met Frank het bijkomende risico op een blauw oog :razz: ), maar het ook echt menen en ernaar handelen is heel wat anders. Je schuldig voelen is niet zat op de bank hangen na een tegenslag, terwijl je moeder ongerust aan de deur staat te rammelen. Dat is in mijn ogen echt zelfmedelijden, en dat past haar niet vind ik... ;)
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 692
x 532

Bericht door jessie V. »

Ik kan het hier wel mee eens zijn. Vooral haar gedrag toen ze om een job kwam vragen aan Peggy, irriteerde mij ook.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1664
x 2570

Bericht door satine »

Ik vond de ommekeer van 'heel schuldig over het ongeluk en de gevolgen voor Simonne' naar 'en nu wil ik een job, ook al word ik op termijn de collega van degene die ik aangereden heb' heel snel gaan.

Maar ik begrijp haar wel, ze heeft een rotjeugd gehad en toch ook nog echt niet veel chance de laatste tijd.
Dus het is wel menselijk, hoe onredelijk wij haar ook vinden...
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 692
x 532

Bericht door jessie V. »

Steeds meer mensen keren zich van haar af, wat natuurlijk wel haar eigen schuld is, maar ze staat nu wel erg alleen. Daarom vond ik het goed wat Tim deed. Die man straalt rust uit.
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 976
x 579

Bericht door martha »

Awel, ik vond de aflevering van gisterenavond heel hilarisch :lol: Vooral toen ze tegen tim zei dat ze "een klein beetje zattekens was" :lol: en dat hij zijn uniform moest uitdoen :lol: En ik kan het niet laten, ik blijf Femke een sympathiek personage vinden. Irl heb ik een ex-schoonzus, die net als Femke uit een marginaal milieu komt en overleeft op een berg schulden en leugens en bedrog maar ik kan er niet aan doen : iedere keer ik haar ontmoet blijft ze even vriendelijk tegen mij en diep in me blijf ik die sympathiek vinden en ja Femke doet me denken aan die ex-schoonzus.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Oh, maar in de grond heb ik ook geen hekel aan Femke hoor... Absoluut niet. Gisteren vond ik haar vervelend, maar over het algemeen kan ik van haar meer verdragen dan van veel anderen. Dat geldt ook voor het personage Nancy trouwens... ;)
Tim vond ik gisteren in elk geval wel heel grappig, vooral toen hij haar zonder pardon onder de douche gooide. Femke mag blij zijn met hem, want hij moet haar echt wel heel graag zien om toch zo vol te houden ondanks haar kuren. Mooi van hem! :thumbup:
0 x
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

Ik vond Femke gisteren ook goed. 't Was verdomd lang geleden dat ik nog heb zitten lachen met "Thuis" en dan niet groen, maar echt lachen omdat ik plezier had!
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 692
x 532

Bericht door jessie V. »

Ik vond het ook een hele leuke scene. De onverstoorbare Tim en de aangeschoten Femke. Het leuke was, dat ze net niet zo dronken was dat ze begon te lallen.
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Ik vind het wel erg voor Femke, oa dat ze zoveel zal moeten betalen. Wschl zal ze de loft moeten verkopen want als ze al n job vindt, zal ze niet genoeg overhouden voor de boetes, schadevergoedingen etc te betalen als single vrouw.

Anderzijds moet Peggy haar niet aannemen uit medelijden
0 x
Ganja
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Ganja »

johan1969 schreef:Ik vind het wel erg voor Femke, oa dat ze zoveel zal moeten betalen.
Zover is het nog lang niet hé
Big Tom zal haar wel helpen met zijn trukken van de foor :mrgreen:
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Hoe zeggen ze het nu weer 'wie voor n kwartje geboren is, zal nooit n dubbeltje worden'.

Femke heeft even geluk gehad, maar haar marginale achtergrond zal zich wel altijd tegen haar keren.
0 x
Plaats reactie