Ik vond het een fantastische aflevering, en er zijn vandaag dingen gebeurd waar ze waarschijnlijk wel weer een jaar mee kunnen vullen. De finale van vorig jaar (ongeval Mo en Bianca) was goed, maar dit vond ik stukken beter.
Wie de brand heeft aangestoken weten we tegen alle verwachtingen nu al, maar er zijn natuurlijk nog een hoop andere zaken waarop we nog drie maanden moeten wachten vooraleer we het antwoord kennen. Als Freddy bijvoorbeeld omkomt in de brand en het komt uit dat het Luc's schuld was dat hij er bewusteloos lag (want ik betwijfel dat hij al dood was), wat zal er dan met Luc gebeuren? Verder is het natuurlijk de vraag of Frank Bram zal kunnen vinden en zo ja, zal Bram het overleven?
En dan natuurlijk nog de grootste vragen van allemaal, zullen Femke, Rafael, Sandrine en Tom er levend uitgeraken? En nu Thuis een primaire locatie heeft verloren, waar gaan personages als Waldek, Rosa, Jenny etc. nu hun scenes hebben?
Mensen gaan misschien ook zeggen dat het slot doet denken aan het slot van seizoen 12 (brand met Eva-Maarten), en ja, het is nog waar ook, alleen vond ik dit toch spannender.
De brand toen zag er tenminste ook realistisch uit anno seizoen 12, wat een verschrikkelijke 'special effects' waren me dat vandaag! Het is eraan te zien dat de vrt moet besparen