Seizoenseinde seizoen 16

Nickos
Poster rang 2
Poster rang 2
x 1
x 7

Seizoenseinde seizoen 16

Bericht door Nickos »

Wel, thuis heeft het het weer gedaan, me verweesd achter mijn televisiescherm achtergelaten met de drang om "IK HAAT CLIFFHANGERS" te roepen (maar dat zou een beetje belachelijk zijn :D).

Ik vond het een fantastische aflevering, en er zijn vandaag dingen gebeurd waar ze waarschijnlijk wel weer een jaar mee kunnen vullen. De finale van vorig jaar (ongeval Mo en Bianca) was goed, maar dit vond ik stukken beter.

Wie de brand heeft aangestoken weten we tegen alle verwachtingen nu al, maar er zijn natuurlijk nog een hoop andere zaken waarop we nog drie maanden moeten wachten vooraleer we het antwoord kennen. Als Freddy bijvoorbeeld omkomt in de brand en het komt uit dat het Luc's schuld was dat hij er bewusteloos lag (want ik betwijfel dat hij al dood was), wat zal er dan met Luc gebeuren? Verder is het natuurlijk de vraag of Frank Bram zal kunnen vinden en zo ja, zal Bram het overleven?

En dan natuurlijk nog de grootste vragen van allemaal, zullen Femke, Rafael, Sandrine en Tom er levend uitgeraken? En nu Thuis een primaire locatie heeft verloren, waar gaan personages als Waldek, Rosa, Jenny etc. nu hun scenes hebben? :D

Mensen gaan misschien ook zeggen dat het slot doet denken aan het slot van seizoen 12 (brand met Eva-Maarten), en ja, het is nog waar ook, alleen vond ik dit toch spannender.

De brand toen zag er tenminste ook realistisch uit anno seizoen 12, wat een verschrikkelijke 'special effects' waren me dat vandaag! Het is eraan te zien dat de vrt moet besparen :D
0 x
steffe1234
Nog geen rang

Re: Seizoenseinde seizoen 16

Bericht door steffe1234 »

Niet enkel vorig jaar was geindigd met een brand ;)

weet niet exact welk seizoen maar toen eva haar vader verloor was ook in een brand.

Maar ik hoop dat femke niet dood is ..' ze was wel zwanger in real life denk ik ?' dus ze zal wel eventjes moeten wegduiken, en vluchten voor de gebeurtenis van raf en dan weer terugkomt. .. dus ik denk dat ze nog leeft.
0 x
Jana_tje
Nog geen rang
x 18
x 1

Bericht door Jana_tje »

Ik vond dat er toch nogal wat verrassende wendingen inzaten. Zo had ik niet meteen verwacht dat die vettigen aap van een freddy nog ging terug keren. En ook niet dat nu al ging blijken hoe de brand ontstaan is. Dacht zelfs even dat Luc brand had gesticht om dat lijk te doen verdwijnen...
Petje af trouwens voor Bert Verbeke! Heel knap de emoties van Bram geacteerd vind ik :clap:
0 x
maartenB
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door maartenB »

Het verschil met het einde van seizoen 12 is dat er toen een binnenset volledig mocht afbranden. Die locatie ging verloren. maar de buitengevel van ter smissen welke echte bestaat, kunnen ze moeilijk echt laten afbranden waardoor er altijd effecten moeten gebeuren. heeft niets met besparingen te maken denk ik hoor.

Er zijn trouwens nog wel meer vraagtekens voor volgende seizoen.

Gaat paulien bijvoorbeeld haar kind opgeven of toch niet?
Komt het bedrog van katrien en stijn uit?
En gaat Myra toegeven aan haar gevoelens?

Reden genoeg om volgend seizoen op post te zijn.

Volgens mij gaan Rafael en freddy omkomen in de brand. Misschien dat sandrine ook nog dood gaat.Maar ik denk niet dat ze dat gaan doen.
0 x
oost west Thuis aan't zwembad het best.
Nickos
Poster rang 2
Poster rang 2
x 1
x 7

Bericht door Nickos »

steffe1234 schreef:Niet enkel vorig jaar was geindigd met een brand ;)

weet niet exact welk seizoen maar toen eva haar vader verloor was ook in een brand.

Maar ik hoop dat femke niet dood is ..' ze was wel zwanger in real life denk ik ?' dus ze zal wel eventjes moeten wegduiken, en vluchten voor de gebeurtenis van raf en dan weer terugkomt. .. dus ik denk dat ze nog leeft.
vorig jaar was dat niet, maar in 2007. En vandaag was echt een kopie van de slotscene toen :D
0 x
Jana_tje
Nog geen rang
x 18
x 1

Bericht door Jana_tje »

Nickos schreef:
steffe1234 schreef:Niet enkel vorig jaar was geindigd met een brand ;)

vorig jaar was dat niet, maar in 2007. En vandaag was echt een kopie van de slotscene toen :D
Da's zeker waar! Had echt precies een déjà-vu van Maarten die daar lag met Eva in zijn armen in een hevige brand...
0 x
dylan
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door dylan »

Nickos schreef:Wel, thuis heeft het het weer gedaan, me verweesd achter mijn televisiescherm achtergelaten met de drang om "IK HAAT CLIFFHANGERS" te roepen (maar dat zou een beetje belachelijk zijn :D).
Ik heb dat effectief gedaan :(
0 x
So come along, it won't be long 'til we return happy
Shut your eyes, there are no lies in this world we call sleep
Let's desert this day of work, tomorrow we'll be free
Let's not fight, I'm tired, can't we just sleep tonight?
robmolle
Nog geen rang

Bericht door robmolle »

steffe1234 schreef: Maar ik hoop dat femke niet dood is ..' ze was wel zwanger in real life denk ik ?' dus ze zal wel eventjes moeten wegduiken, en vluchten voor de gebeurtenis van raf en dan weer terugkomt. .. dus ik denk dat ze nog leeft.
Toen Vanya zwanger was is ze al uit de reeks verdwenen, was aan het einde van het vorige seizoen toen Femke halsoverkop naar Spanje vertrok en zoveel maanden later terug kwam. Mss dat Femke wel een tijdje 'out' zal zijn (ziekenhuis) maar denk niet dat ze de serie zal verlaten.

Goeie cliffhanger, maar ik had nog meer personages in de brand laten zitten... was nog net iets spannender geweest. Bijv. als Franky na het dispuut met zijn vader, Bram kwam halen dat ze snel naar boven rende om even rustig samen te zitten. Ze vinden het lichaam van Freddy,... Luc blokkeert via de andere kant de deur. En dan breekt de brand fel los. Luc kan ook niet meer weg. Dan hebben we Sandrine, Tom, Peter, Femke,Rafael, Franky,Luc, Bram,Freddy en eventueel Frank of Simonneke die hen aan het zoeken is... Maakt het net nog ietsje spannender,niet? (en nu ik er aan denk, mss kon Yvette ook naar dat feestje gaan en dat ze dan moe werd en even ging uitrusten! Nog een personage erbij met de vraag of ie het overleeft!)

De 'speciale effecten' kon idd wel beter, wat een nepvuur, gewoon met een computerprogrammatje op de beelden van Ter Smissen geplakt en niet echt heel goed gedaan :(
0 x
Tuur
Nog geen rang

Bericht door Tuur »

Amai! Wat een aflevering... Ik vind dit toch wel weer een van de betere cliffhangers. Er staan hier zomaar eventjes zes mensenlevens op het spel... (Rafael, Femke, Peter, Luc, Freddy, Sandrine en Tom). Ik vind het ook wel raar hoor dat Ter Smissen zou afbranden... Ik denk dat de brandweer er wel snel genoeg bij zal zijn om alleszins het cafégedeelte te redden.
Dat stukje van de Rode Loper ging dus al over seizoen 17 zo te zien, want nu was er nog geen brandweer.

Dat vuur was (zoals hier al eerder gezegd) niet zo netjes, de rest van het binnenvuur was realistisch.
0 x
lochnessa
Nog geen rang

Bericht door lochnessa »

Blij met de nieuwe hangende vragen!

Maar nu weten we natuurlijk nog altijd niet wat er met het ongeboren kindje van Femke en Peter is gebeurd toen ze daar een tijdje naar Spanje was.
Ik weet dat ze in het echt zwanger was, maar ze hebben ooit gesuggereerd dat ze dat in de serie ook was (toen had ze een kaartje gekocht met 'proficiat papa' op net voordat ze ontdekte dat Peter met Nina had aangepapt)
Had echt gehoopt dat ze die vraag nog hadden beantwoord voor het einde van het seizoen.
Nu zal het in een zwart gat vervallen en nooit een antwoord krijgen vrees ik... jammer.
0 x
Ganja
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Ganja »

Ik ben hier blijkbaar de enige die van mening is dat Freddy al dood was VOOR de brand.
Hij bewoog toch niet meer. Mja hij kan natuurlijk alleen bewusteloos zijn geweest maar had toch de indruk dat em dood was.
En ik zal hem zeker niet missen.

Verder spijtig dat ze in herhaling vielen met feit dat femke nu weeral bijna vermoord werd.
Maja het verhaal van Femke en Raf is eigenlijk een soort van herhaling van Femke en Mike

En ja een brand hebben we ook al is gehad.

Verder hoop ik dat er niemand dood gaat behalve freddy :mrgreen:

En benieuwd of het ooit zal uitkomen dat Luc dan Freddy heeft vermoord (al was dat per ongeluk) en dat hij er weer mee weg zal komen. Tenzij......Rosa later verklaard dat hij in Ter smissen was. Wie weet krijgt hij dan nog de schuld van de brand :mrgreen: maar dat zal wel niet zekers als de smurfen hun werk doen moeten ze kunnen zien waar de brand is begonnen.

En ook maar hopen dat Frank den Bram niet gaat vermoorden.

Allee het was een toffe laatste aflevering en nu snif snif drie maand wachten op het vervolg.
0 x
Jana_tje
Nog geen rang
x 18
x 1

Bericht door Jana_tje »

Ik was er ook van overtuigd dat Freddy dood was hoor. Zoals ik al zei heb ik zelfs een moment gedacht dat Luc de brand aangestoken had om de doodslag op Freddy te camoufleren ;)
0 x
robmolle
Nog geen rang

Bericht door robmolle »

Ganja schreef:Ik ben hier blijkbaar de enige die van mening is dat Freddy al dood was VOOR de brand.
Hij bewoog toch niet meer. Mja hij kan natuurlijk alleen bewusteloos zijn geweest maar had toch de indruk dat em dood was.
En ik zal hem zeker niet missen.
Freddy leek mij idd ook al vrij dood na de val! Daarbij Luc heeft toch gecontroleerd en volgens mij vastgesteld dat Freddy dood was, als Freddy alleen maar bewusteloos was, zou Luc toch niet zo in paniek zijn?
0 x
eddy en nancy
Poster rang 3
Poster rang 3
Contacteer:

Bericht door eddy en nancy »

Ganja schreef:
Allee het was een toffe laatste aflevering en nu snif snif drie maand wachten op het vervolg.
... en eindelijk weer tijd om interessantere dingen te doen 's avonds :mrgreen:
0 x
Groetjes van Eddy, Nancy en Macho.

Viva Hércules !

http://www.bloggen.be/mobielehonden - (bijna) dagelijkse soap
dylan
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door dylan »

eddy en nancy schreef:
Ganja schreef:
... en eindelijk weer tijd om interessantere dingen te doen 's avonds :mrgreen:
:boo: :boo: :boo: :boo: :boo:
THUIS IS INTERESSANT!!! :evil: :evil: :evil: :evil:

grapje ik snap wat je bedoelt maar kga het toch wel missen :P
0 x
So come along, it won't be long 'til we return happy
Shut your eyes, there are no lies in this world we call sleep
Let's desert this day of work, tomorrow we'll be free
Let's not fight, I'm tired, can't we just sleep tonight?
Gesloten