Franky & Bram

Gesloten
dylan
Poster rang 1
Poster rang 1

Re: Franky & Bram

Bericht door dylan »

lord F. schreef:
satine schreef:Ik had het dan ook over 'macho's als Bram'. ;)
ik denk dat het idee dat Franky hem gans de tijd heeft kunnen begluren om er vervolgens wilde fantasieën bij te hebben voor hem wel voldoende zijn om kotsneigingen te krijgen. :)
Dat naast het feit dat Franky Bram gans de tijd bij hem wou hebben *niet* om de reden dat hij Bram als zijn beste vriend ziet.
daar ga ik niet mee akoord. Ik denk toch wel dat ze eerste beste vrienden zijn geworden en daarna franky verliefd is geworden op brammeken :P
0 x
So come along, it won't be long 'til we return happy
Shut your eyes, there are no lies in this world we call sleep
Let's desert this day of work, tomorrow we'll be free
Let's not fight, I'm tired, can't we just sleep tonight?
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Dyl957 schreef:
lord F. schreef:
satine schreef:Ik had het dan ook over 'macho's als Bram'. ;)
ik denk dat het idee dat Franky hem gans de tijd heeft kunnen begluren om er vervolgens wilde fantasieën bij te hebben voor hem wel voldoende zijn om kotsneigingen te krijgen. :)
Dat naast het feit dat Franky Bram gans de tijd bij hem wou hebben *niet* om de reden dat hij Bram als zijn beste vriend ziet.
daar ga ik niet mee akoord. Ik denk toch wel dat ze eerste beste vrienden zijn geworden en daarna franky verliefd is geworden op brammeken :P
maar sedert het slabakte met Eline zag hij in Bram toch iets anders dan z'n beste vriend... :)
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Ganja
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Ganja »

Rieka schreef:

Enne, Frank weet er al van, die zal ook niet moeilijk doen, wedden?

:!: Mja....als je al de spoilers leest!!! zo kan ik het ook :!: :P :mrgreen: :P :mrgreen: :P :mrgreen: :P

Als Frank niet moeilijk gaat doen dan zijn de schrijvers van Thuis nogmaals onrealistisch.
Waarmee ik niet wil zeggen dat alle vaders slecht reageren ;)

En wete wat eigenlijk zot is.........dat ondertussen Franky waarschijnlijk al een vriendje heeft gehad na deze historie met Bram en dat het misschien al terug af is, en dat hij mss al een andere op het oog heeft. WANT ik heb eens gelezen dat de schrijvers van Thuis hun verhalen en opnames maar liefst zes maand op voorhand maken. Dus m.a.w wie weet wat is er al allemaal gebeurd dat wij nog moeten zien ;) Ik wil het in ieder geval niet op voorhand weten anders is er ook niets meer aan.

Spoiler aangepast door moderator satine.
0 x
Surfboy
Nog geen rang

Bericht door Surfboy »

@Ganja

Thuis neemt altijd 1 maand van te voren op dus nu zijn ze ongeveer bezig met het einde van April begin Mei, dus niet 6 maanden van te voren, dat zou een beetje gek zijn om in Mei al de december afleveringen te filmen, dan klopt het ook niet met buiten opnamens.
0 x
Omega
x 435

Bericht door Omega »

lord F. schreef:
Omega schreef:
Shabba schreef:is iets totaal anders, je kan bram toch niet vergelijken met Ann. Bram lijkt op dit moment in shock, een echte homohater te zijn en als je dan beseft dat je als hater toch gevoelens kunt hebben voor een man, dan is dat een hele andere verhaallijn en trouwens bijzonder interessante verhaallijn. Zie er totaal geen herhaling in.
En hoe was het met Peter? Ik ben het eens met de kritiek dat dit een recyclage van verhaallijnen is.
euh, Peter? :) Kan even niet volgen.
Sedert wanneer is Peter een homo? :lol:
Ik had het over Geert, ik verwarde even met de acteur die hem speelt (Peter Rouffaer).
0 x
kristien
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door kristien »

Omega schreef:
lord F. schreef:
Omega schreef:
Shabba schreef:is iets totaal anders, je kan bram toch niet vergelijken met Ann. Bram lijkt op dit moment in shock, een echte homohater te zijn en als je dan beseft dat je als hater toch gevoelens kunt hebben voor een man, dan is dat een hele andere verhaallijn en trouwens bijzonder interessante verhaallijn. Zie er totaal geen herhaling in.
En hoe was het met Peter? Ik ben het eens met de kritiek dat dit een recyclage van verhaallijnen is.
euh, Peter? :) Kan even niet volgen.
Sedert wanneer is Peter een homo? :lol:
Ik had het over Geert, ik verwarde even met de acteur die hem speelt (Peter Rouffaer).
Even off topic: Er valt mij net iets op: Peter (Rouffaer) speelt een Geert. En Geert (Hunaerts) speelt een Peter. Toeval :lol: :lol:
0 x
Nickos
Poster rang 2
Poster rang 2
x 1
x 7

Bericht door Nickos »

Ik heb net de scene tussen Simonne en Franky van afgelopen maandag gezien en ik moet eerlijk zeggen dat ik dit een geweldige en toch ook wel emotionele scene vond. Moesten alle ouders zo reageren wanneer hun zoon/dochter uit de kast kwam, wel dat zou pas geweldig zijn :D.

Als homo die recent ook (of toch bij zijn vrienden) uit de kast is gekomen vind ik dit dus uiteraard de beste verhaallijn, zeker in vergelijking met het belachelijke gedoe rond Femke, haar zaak, de kinderen van Tom etc. Moest het niet voor deze verhaallijn zijn zou ik misschien al gestopt zijn met kijken zelfs.
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

satine schreef:[
Ja, maar er zijn ook macho's genoeg die ontdekken dat 'hunnen beste maat' homo is en daar moeilijk mee om kunnen, schrik van een groot deel van hun macho-gehalte te verliezen als ze gezien worden met een homo.
En die gewoon hetero zijn en blijven.
En misschien zou Bram niet veel van zijn geloofwaardigheid verliezen, maar na Ann en Manon (of is iedereen al vergeten hoe snel Ann toen van Manon wegliep???) zou ik dit teveel herhaling vinden.
Als de schrijvers de homoseksualiteit van Franky alleen maar gebruiken om
1. in herhaling te vallen
2. vooroordelen te bevestigen
dan zou ik dat toch wel heel erg jammer vinden.

En niet te vergeten: macho's als Bram zijn jager en kunnen het zich niet voorstellen hoe het zou zijn als iemand anders op hen zou 'jagen' - hij zou op termijn ook het risico lopen van gepenetreerd te worden (want homo's 'kruipen' op alles en iedereen - DAT is nu eens een cliché waar iets aan gedaan mag worden!) in plaats van zelf het alfa-mannetje uit te hangen.
Ik denk dat dit meer Bram zijn probleem is, dan een latente verliefdheid op Franky!
1. Herhaling? Misschien wel, eigenlijk is er geen verschil tussen Franky/Bram & Manon/Ann. Of zo zou het toch moeten zijn! Alleen is de realiteit wel helemaal anders! Vrouwenliefde wordt makkelijker aanvaard dan mannenliefde. Véél mannen/jongens geilen van twee vrouwen, maar zodra ze twee mannen zien kussen of hand in hand zien lopen, krijgen ze koude rillingen en kijken ze de andere kant op. Waarom is er anders zoveel gedoe in de media: Kranten, internet, er zijn zelfs persconferenties geweest waar Braam Verreth naar toe ging. Was het ook zo'n hetze toen Ann en Manon iets hadden? Da's toch een bewijs dat homoseksualiteit niet overal zo tolerant is als véél mensen denken. Los van het verschil van geslachten, speelt leeftijd ook mee. Ann was al een stukje ouder dan Franky nu. De achtergrond: Marianne vs Frank. Bram zijn geschiedenis.... Daarbij, als een serie al meer dan 10 jaar bestaat, kan het bijna niet anders dan dat er iets terug komt dat we al es eerder hebben gezien.

2. Vooroordelen bevestigen: nu is het vooroordeel ook al bevestigd want iedereen heeft gezien wat we inderdaad van Bram hadden verwacht: dat hij Franky zou staan uitkafferen en dat hij er niets meer mee te maken wil hebben. Als het verhaal loopt zoals jij het nu zegt, zou dat ook voorspelbaar zijn, toch?
Ik zeg ook niet meteen dat Bram echt verliefd is op Franky, maar ik denk dat hij zijn beste vriend écht wel mist en daarom ook treurt. Zijn houding en wat hij allemaal vertelt, komen niet altijd overeen.
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
Ganja
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Ganja »

hannanaske schreef:
1. Herhaling? Misschien wel, eigenlijk is er geen verschil tussen Franky/Bram & Manon/Ann. Of zo zou het toch moeten zijn! Alleen is de realiteit wel helemaal anders! Vrouwenliefde wordt makkelijker aanvaard dan mannenliefde. Véél mannen/jongens geilen van twee vrouwen, maar zodra ze twee mannen zien kussen of hand in hand zien lopen, krijgen ze koude rillingen en kijken ze de andere kant op. Waarom is er anders zoveel gedoe in de media: Kranten, internet, er zijn zelfs persconferenties geweest waar Braam Verreth naar toe ging. Was het ook zo'n hetze toen Ann en Manon iets hadden? Da's toch een bewijs dat homoseksualiteit niet overal zo tolerant is als véél mensen denken. Los van het verschil van geslachten, speelt leeftijd ook mee. Ann was al een stukje ouder dan Franky nu. De achtergrond: Marianne vs Frank. Bram zijn geschiedenis.... Daarbij, als een serie al meer dan 10 jaar bestaat, kan het bijna niet anders dan dat er iets terug komt dat we al es eerder hebben gezien.

2. Vooroordelen bevestigen: nu is het vooroordeel ook al bevestigd want iedereen heeft gezien wat we inderdaad van Bram hadden verwacht: dat hij Franky zou staan uitkafferen en dat hij er niets meer mee te maken wil hebben. Als het verhaal loopt zoals jij het nu zegt, zou dat ook voorspelbaar zijn, toch?
Ik zeg ook niet meteen dat Bram echt verliefd is op Franky, maar ik denk dat hij zijn beste vriend écht wel mist en daarom ook treurt. Zijn houding en wat hij allemaal vertelt, komen niet altijd overeen.

Ik ben het hier helemaal mee eens en het vooral punt 1 lijkt alsof ik het zelf zou hebben geschreven :thumbup:
Ik wil er nog aan toevoegen dat ik persoonlijk van mening ben dat ze Franky te stereotiep hebben laten zijn op het moment dat hij Bram wou kussen. (sommigen zegden hier dat moet toch kunnen, daar ben ik blij om) maar.... het bevestigd wel vooroordelen die ik van hetero jongens en mannen hoorden en dat is dat ze bang zijn van homo's omdat ze bang zijn dat die hen gaan aanranden, aanvallen, kussen, bespringen.... En nu dat Franky zomaar Bram wilde kussen is het alsof hun vooroordeel klopt dat alle homo's op alle hetero mannen vallen en willen springen. Ik zeg niet dat alle hetero mannen en jongens zo denken maar toch heel veel en vooral degene die ik ooit al ben tegen gekomen. En dan manier waarop Bram reageert vind ik totaal niet stereotiep want dat is de reactie die ik al heel mijn leven meemaak met hetero mannen. Ze aanvaarden mij omdat ik vrouw ben maar o wee als ik een man was geweest :crazy: En idd het feit dat er zoveel meer wordt gepraat over Franky, Bram en Max tegenover Ann en haar lesbische escapades zegt veel. Maar gelukkig weet ik dat er ook nog veel anderen bestaan.
0 x
Shabba
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Shabba »

zeer interessant gegeven: een "homohater" als Bram die een dvd van Brokeback Mountain blijkt te bezitten. Volgens mij is hier een serieuze hint mee gegeven.
0 x
Luc
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door Luc »

Shabba schreef:zeer interessant gegeven: een "homohater" als Bram die een dvd van Brokeback Mountain blijkt te bezitten. Volgens mij is hier een serieuze hint mee gegeven.
Vond Luc zijn reactie wel goed: wat is dat, een cowboyfilm ? :D
0 x
Shabba
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Shabba »

waarop Luc zal denken: ahja ne stoere film voor stoere jongens
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Shabba schreef:zeer interessant gegeven: een "homohater" als Bram die een dvd van Brokeback Mountain blijkt te bezitten. Volgens mij is hier een serieuze hint mee gegeven.
Nog steeds een believer? :lol:
Wel grappig, ik wist niet eens over welke film het ging, maar ging er vanuit dat het maar Brokeback Mountain kon zijn dat hij daar achtergelaten had. :)
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Luc
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door Luc »

"ja ma, ik heb al ervaring" dixit Franky :lol: maar des te beter voor onze Franky boy natuurlijk!
0 x
Ganja
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Ganja »

Ik hoop van niet. Laat Brammeke maar schoon hetero blijven en later homo-vriendelijk ;) zijn. ;)
0 x
Gesloten