satine schreef:[
Ja, maar er zijn ook macho's genoeg die ontdekken dat 'hunnen beste maat' homo is en daar moeilijk mee om kunnen, schrik van een groot deel van hun macho-gehalte te verliezen als ze gezien worden met een homo.
En die gewoon hetero zijn en blijven.
En misschien zou Bram niet veel van zijn geloofwaardigheid verliezen, maar na Ann en Manon (of is iedereen al vergeten hoe snel Ann toen van Manon wegliep???) zou ik dit teveel herhaling vinden.
Als de schrijvers de homoseksualiteit van Franky alleen maar gebruiken om
1. in herhaling te vallen
2. vooroordelen te bevestigen
dan zou ik dat toch wel heel erg jammer vinden.
En niet te vergeten: macho's als Bram zijn jager en kunnen het zich niet voorstellen hoe het zou zijn als iemand anders op hen zou 'jagen' - hij zou op termijn ook het risico lopen van gepenetreerd te worden (want homo's 'kruipen' op alles en iedereen - DAT is nu eens een cliché waar iets aan gedaan mag worden!) in plaats van zelf het alfa-mannetje uit te hangen.
Ik denk dat dit meer Bram zijn probleem is, dan een latente verliefdheid op Franky!
1. Herhaling? Misschien wel, eigenlijk is er geen verschil tussen Franky/Bram & Manon/Ann. Of zo zou het toch moeten zijn! Alleen is de realiteit wel helemaal anders! Vrouwenliefde wordt makkelijker aanvaard dan mannenliefde. Véél mannen/jongens geilen van twee vrouwen, maar zodra ze twee mannen zien kussen of hand in hand zien lopen, krijgen ze koude rillingen en kijken ze de andere kant op. Waarom is er anders zoveel gedoe in de media: Kranten, internet, er zijn zelfs persconferenties geweest waar Braam Verreth naar toe ging. Was het ook zo'n hetze toen Ann en Manon iets hadden? Da's toch een bewijs dat homoseksualiteit niet overal zo tolerant is als véél mensen denken. Los van het verschil van geslachten, speelt leeftijd ook mee. Ann was al een stukje ouder dan Franky nu. De achtergrond: Marianne vs Frank. Bram zijn geschiedenis.... Daarbij, als een serie al meer dan 10 jaar bestaat, kan het bijna niet anders dan dat er iets terug komt dat we al es eerder hebben gezien.
2. Vooroordelen bevestigen: nu is het vooroordeel ook al bevestigd want iedereen heeft gezien wat we inderdaad van Bram hadden verwacht: dat hij Franky zou staan uitkafferen en dat hij er niets meer mee te maken wil hebben. Als het verhaal loopt zoals jij het nu zegt, zou dat ook voorspelbaar zijn, toch?
Ik zeg ook niet meteen dat Bram echt verliefd is op Franky, maar ik denk dat hij zijn beste vriend écht wel mist en daarom ook treurt. Zijn houding en wat hij allemaal vertelt, komen niet altijd overeen.
Imagination is the only weapon in the war against reality.