Herman

Gesloten
Rieka
x 435

Re: Herman

Bericht door Rieka »

jessie V. schreef:Wat ik niet begrijp is, dat een terminaal zieke, alleenwonende man totaal geen hulp krijgt van een soort thuiszorg of zoiets. Ik weet wel, dat dat niet interessant is voor de kijkers en hij misschien alleen Simonne maar wil, maar het is niet logisch. En ik denk ook niet dat al die zorgverleners alleen maar komen als wij niet kijken :lol:
En toch gebeurt dat in realiteit ook soms, er zijn zoveel redenen waarom iemand geen hulp kan krijgen...
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Rieka schreef:
jessie V. schreef:Wat ik niet begrijp is, dat een terminaal zieke, alleenwonende man totaal geen hulp krijgt van een soort thuiszorg of zoiets. Ik weet wel, dat dat niet interessant is voor de kijkers en hij misschien alleen Simonne maar wil, maar het is niet logisch. En ik denk ook niet dat al die zorgverleners alleen maar komen als wij niet kijken :lol:
En toch gebeurt dat in realiteit ook soms, er zijn zoveel redenen waarom iemand geen hulp kan krijgen...
Bovendien moet de patiënt zelf ook wel aangeven dat hij hulp nodig heeft denk ik. Bianca heeft toch al eens tegen Herman gezegd wat ze voor hem kunnen doen om hem te helpen, en dat Bram dat alles niet alleen kan. Maar Herman wil ook alleen hulp van Simonne blijkbaar...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

Christel schreef:Maar Herman wil ook alleen hulp van Simonne blijkbaar...
JA, wat hij van haar gedaan krijgt/kreeg, dat lukt niet bij iedere hulpverle(enst)er.... :lol: :lol: :lol:
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Rieka schreef:
Christel schreef:Maar Herman wil ook alleen hulp van Simonne blijkbaar...
JA, wat hij van haar gedaan krijgt/kreeg, dat lukt niet bij iedere hulpverle(enst)er.... :lol: :lol: :lol:
Daar heb je een punt inderdaad :mrgreen:
Van de andere kant: Herman is er vet mee, nu dat Frank ineens toch zijn kont tegen de krib gooit...
Ook erg "prettig" voor Bram om zijn vader zo aan te treffen als hij thuis komt. Eigenlijk best schandalig van Herman als je erover nadenkt, vind ik. Hij houdt maar weinig rekening met zijn zoon.. :?
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Die man moet professionele hulp hebben. Eindelijk hebben ze Bianca er nog eens bijgehaald, maar ook die komt niet op het idee om een huishoudelijke hulp en af en toe een verpleegkundige aan te bevelen.
0 x
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

jessie V. schreef:Die man moet professionele hulp hebben. Eindelijk hebben ze Bianca er nog eens bijgehaald, maar ook die komt niet op het idee om een huishoudelijke hulp en af en toe een verpleegkundige aan te bevelen.
Ik vind dat Herman in de eerste plaats daaraan zou moeten denken, en niet omgekeerd.
Daar zijn andere diensten voor.
Waarom moet een (eenvoudige) huisarts aan alles denken? Zij zijn er in de eerste plaats om te kijken hoe het met iemands gezondheid gaat, niet met het huishouden!
Ja, ik neem het op voor de huisartsen, valt het op?
Dat komt omdat ik er een paar persoonlijk ken.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Ik heb het niet over alle huisartsen. Ik ken er die wel allerlei manieren om hulp te krijgen bespreken met hun patienten en, als de patient daar zelf niet toe in staat is, dingen in gang zetten, als de patient dat wil en daar hoort ook een huishoudelijke hulp bij, al wordt die dan niet door de huisarts zelf geleverd.
0 x
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

jessie V. schreef:Ik heb het niet over alle huisartsen. Ik ken er die wel allerlei manieren om hulp te krijgen bespreken met hun patienten en, als de patient daar zelf niet toe in staat is, dingen in gang zetten, als de patient dat wil en daar hoort ook een huishoudelijke hulp bij, al wordt die dan niet door de huisarts zelf geleverd.
OKee, maar als huisartsen oordelen dat hun patiënten mondig of slim genoeg zijn om daar zelf over te beginnen, vind ik niet dat ze daar zomaar mee op de proppen moeten komen.
Ik denk dat sommige mensen ook helemaal fout zouden durven reageren als dokters daar ongevraagd mee af komen.
En ik wil ook niet veralgemenen, hoor!
:wink:
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

jessie V. schreef:Ik heb het niet over alle huisartsen. Ik ken er die wel allerlei manieren om hulp te krijgen bespreken met hun patienten en, als de patient daar zelf niet toe in staat is, dingen in gang zetten, als de patient dat wil en daar hoort ook een huishoudelijke hulp bij, al wordt die dan niet door de huisarts zelf geleverd.
Maar daar zeg je zoiets. Ik ben het op zich helemaal met je eens hoor, maar Bianca heeft die mogelijkheden ook met Herman besproken, en hij heeft toen al min of meer aangegeven dat hij niet echt op hulp zat te wachten... ;)
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Herman draait zich om in zijn graf als hij zou weten hoe zijn zoon 'het geheim' misbruikt om Simonneke te chanteren.
Ik vond het niet meteen fantastisch wat er aan zee gebeurd is, maar de manier waarop Bram dit gegeven hanteert... :roll:
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Inderdaad...
Bram had in het begin ook al wel een moeilijk karakter, maar wat hij nu doet vind ik toch een behoorlijke graad erger. Een akelig trekje van hem, en ook niet bepaald respectvol naar zijn vader toe.
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Het doel heiligt de middelen zeker? :)
€1.400,- is wel een pak geld om neer te tellen natuurlijk.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Christel schreef:Inderdaad...
Bram had in het begin ook al wel een moeilijk karakter, maar wat hij nu doet vind ik toch een behoorlijke graad erger. Een akelig trekje van hem, en ook niet bepaald respectvol naar zijn vader toe.
Hij is nog maar 17 he, en iedereen heeft een andere manier om zo'n overlijden te verwerken. Jongens van 17 zijn nog niet echt volwassen in tegenstelling tot meisjes van die leeftijd.

(mijn pa is ook gestorven toen ik 17 was)
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Ik vind dat Simonne die chantage toch aardig heeft aangepakt.
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Blijkbaar is het nog niet gedaan volgende week
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Gesloten