Julia Van Capelle (Myriam Bronzwaar)
-
- Poster rang 1
- x 1
- x 7
- Luc
- Poster rang 4
Re: Julia
Je zou het hopelijk toch anders aanpakken. Haar regeltjes halen nogal wat uitRieka schreef:Ja, dat vond ik ook wel kluchtig, maar 't zou mijn minderjarige dochter moeten zijn...frankbomans schreef:Ik vond die scène aan het venster van Jens wel tof donderdag.

0 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Vaak werkt een methode zoals Julia die telkens weer toepast, inderdaad juist averechts. Ze maakt de situatie er alleen maar erger op zo.Luc schreef:Je zou het hopelijk toch anders aanpakken. Haar regeltjes halen nogal wat uitRieka schreef:Ja, dat vond ik ook wel kluchtig, maar 't zou mijn minderjarige dochter moeten zijn...frankbomans schreef:Ik vond die scène aan het venster van Jens wel tof donderdag.
Ze zou beter eens op een fatsoenlijke manier praten met Paulien...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
- Poster rang 1
Julia moet eens gaan beseffen dat haar dochter geen klein meisje meer is en of ze het nu wilt of niet, dat ze Jens moet aanvaarden... hoe moeilijk dat wss ook is 

0 x
- johan1969
- Poster rang 5
- x 26
- x 276
Tegenwoordig hebben de meisjes voor t eerst seks op 15.
Paulien is 16 a 17 in de reeks.
t Is niet omdat haar grote zus zo'n tante nonneke is, dat zij niet mag genieten he.
Iets anders ivm Julia : als ze niet komt werken in t reiscafe , zorgt dat blijkbaar niet voor problemen, dus ms is Julia (of Simonne) teveel ...
t Is niet omdat haar grote zus zo'n tante nonneke is, dat zij niet mag genieten he.
Iets anders ivm Julia : als ze niet komt werken in t reiscafe , zorgt dat blijkbaar niet voor problemen, dus ms is Julia (of Simonne) teveel ...
0 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Inderdaad, om nu van al die "gemiddelden" uit te gaan, schiet natuurlijk niet op. De een is daar wat eerder aan toe dan de ander. Heeft niks met een "tante nonneke" te maken dus...Rieka schreef:'t Heeft voor mij niets te maken met tante nonnekes of niet.johan1969 schreef:Tegenwoordig hebben de meisjes voor t eerst seks op 15.
Zolang je bij je ouders woont, heb je daar toch wel wat naar te luisteren, vind ik.
En natuurlijk hoort Paulien wel naar Julia te luisteren. Van de andere kant is het ook wel een beetje logisch vind ik, dat ze dwars tegen de draad in gaat nu Julia vooral loopt te roepen en te tieren, en met straf loopt te gooien steeds... Een fatsoenlijk gesprek kan al wonderen doen lijkt me...
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
ik denk wel dat Julia heel wat minder zou roepen en tieren en gooien met straffen
als haar dochter niet zo systematisch zou liegen.
als Paulien vanaf dag 1 open kaart had gespeeld, dan zou het allemaal zo'n vaart niet lopen en dan zou Julia wel voor rede vatbaar zijn.

als Paulien vanaf dag 1 open kaart had gespeeld, dan zou het allemaal zo'n vaart niet lopen en dan zou Julia wel voor rede vatbaar zijn.
0 x
- Luc
- Poster rang 4
jij mss ? maar ik denk dat ik dan even ga wegzappen dan (vind het echt een ***-verhaallijn)Rieka schreef: We zullen nog een hele tijd tegen die moeder/dochter(s) problemen moeten aankijken, denk ik.... C'est la vie
0 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Dat vraag ik me toch een beetje af eigenlijk... Zoals Rieka al zei, heeft Julia al vanaf dag 1 laten merken dat ze Jens niet ziet zitten. En alles wat met die jongen van doen heeft, wordt door haar slecht ontvangen. Ze liet duidelijk merken dat ze Tim veel liever mocht, terwijl die toch ook bewezen heeft dat hij zijn minpunten heeft. En wie heeft dat eigenlijk niet? Julia moet zoiets toch ook wel door hebben inmiddels? Ze kan veel zeggen van Jens, maar niet dat hij niks over heeft voor Paulien. Als ze af en toe wat "vriendelijker" op hem en Paulien gereageerd had, dan was voor Paulien die stap tot "eerlijkheid" misschien wat simpeler geweest.satine schreef:ik denk wel dat Julia heel wat minder zou roepen en tieren en gooien met straffenals haar dochter niet zo systematisch zou liegen.
Wat niet wegneemt dat ik Paulien's gedrag ook absoluut niet goedkeur hoor

Verder sluit ik me helemaal bij "Luc" aan. Voor mij luidt heel die verhaallijn ook steeds vaker de neiging tot zappen in...

0 x
-
- Poster rang 5
ja, in plaats van de pauze-knop zouden ze ook een doorspoelknop mogen uitvinden bij digitale tv.Rieka schreef:ja, maar jammergenoeg niet echt leuk om naar te kijken.zara schreef:op zich vind ik dit wel een heel geloofwaardige verhaallijn

0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
-
- Poster rang 5
- x 690
- x 532
Leuk is het niet, maar wel geloofwaardig. De meeste meisjes van die leeftijd luisteren echt niet naar de "preken"van mamma. En als ze iets willen doen waarvan ze weten dat ma het nooit goed zal vinden, verzinnen ze een smoes.
De kunst van de moeder is om daar achter te komen en het kind op d'r donder te geven.
Ik zie Julia haar gedrag meer als "ik wil het goed doen, maar ik weet het ook niet meer". Wat moet ik nou goed vinden en wat niet. En dochter zal wel gek zijn om open kaart te spelen, dan mag ze helemaal het huis niet meer uit .
Daarvoor is het al te laat, want in deze "oorlogstoestand" is een gewoon gesprek al niet meer mogelijk. De gemoederen moeten eerst bedaren.
De kunst van de moeder is om daar achter te komen en het kind op d'r donder te geven.
Ik zie Julia haar gedrag meer als "ik wil het goed doen, maar ik weet het ook niet meer". Wat moet ik nou goed vinden en wat niet. En dochter zal wel gek zijn om open kaart te spelen, dan mag ze helemaal het huis niet meer uit .
Daarvoor is het al te laat, want in deze "oorlogstoestand" is een gewoon gesprek al niet meer mogelijk. De gemoederen moeten eerst bedaren.
0 x