Geert Smeekens (Peter Rouffaer)

Gesloten
maurice
Nog geen rang

Re: Dokter Smeekens

Bericht door maurice »

En als hij dan met Marianne is, gaat ze ook overlijden..... :twisted: dan blijft enkel Ann nog over.....
" 't zijn toch echt mensen die het niet gegunt zijn, e" ofwel een Smeekens-vloek...( Smeekens is koud vanbinnen, en maakt mensen koud vanbuiten....)

(Is iemand nog mee met mijn onzinnige redenering? Ik alvast niet.... :mrgreen: )
0 x
maurice
Nog geen rang

Bericht door maurice »

(Voor alle duidelijkheid, dit is geen antwoord op de vorige berichten, gewoon een reactie op het previewfilmpje van de week van 3 tot 7 maart)
Hier gaan we:

Smeekens gaat blijkbaar crashen, gaan ze zijn moeder volgende week weer ten tonele voeren of zal Marianne hem liefdevol troosten met een glas porto en een luisterend oor? (Ik hoop dat tweede! :mrgreen: )

Nochtans, vorige week zag het ernaar uit dat hij alles verwerkt had(voor mij toch :) ), tot Marianne zei dat zijn klop wel zou komen. Ik had wel niet verwacht dat hij dan zo zijn praktijk zou onderbleiten.(zoals in de preview te zien was) (weer wat overgeacteerd, naar mijn bescheiden mening). Nancy zal wel werk hebben om dat allemaal op te kuisen.

Op Ann zullen we maar niet rekenen om Geert te vervangen.....
0 x
"De Emmer der Vernederingen zit vol!" (Maurice De Brabandere)
"Maurice, potteke pis, potteke kak, almenak!" (Urbanus) :p
frank
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door frank »

Hij heeft zich altijd sterk kunnen houden zeker ? En volgende week gaat hij er dan toch finaal aan onderdoor blijkbaar.
0 x
On the mental count of ten, you will be in Europa.
Be there at ten.
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

frank schreef:Hij heeft zich altijd sterk kunnen houden zeker ? En volgende week gaat hij er dan toch finaal aan onderdoor blijkbaar.
Inderdaad...
Eigenlijk ook wel een beetje te verwachten als je kijkt hoe hij gereageerd heeft op de dood van Sandrine. Nou zijn ze in "soapland" vaak wel sneller over de dingen heen dan in het dagelijkse leven, maar zo snel als Geert, dat zou wel heel apart zijn! :? ;)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
maurice
Nog geen rang

Bericht door maurice »

Vandaag the big bang! Alvast sorry voor de mensen die helemaal opgaan in zijn emotionele uitbarsting, ik vond het gewoonweg hilarisch!!!! Dit was zo overgeacteerd, dat het grappig werd, zijn gezicht zat helemaal rood :lol:

"Waarom moest ze gaan! Ze had nog zoveel plannen, waarom is dat mijn dochter niet gegund!!!" :roll2: :roll2: :roll2:
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

maurice schreef:Vandaag the big bang! Alvast sorry voor de mensen die helemaal opgaan in zijn emotionele uitbarsting, ik vond het gewoonweg hilarisch!!!! Dit was zo overgeacteerd, dat het grappig werd, zijn gezicht zat helemaal rood :lol:

"Waarom moest ze gaan! Ze had nog zoveel plannen, waarom is dat mijn dochter niet gegund!!!" :roll2: :roll2: :roll2:
ik vond het ook maar magertjes - zeker voor een klassebak als Peter Rouffaer. :(
en ik denk niet dat hij 'zijn naasten wou beschermen', die man heeft het gewoon heel moeilijk met het tonen van emoties.
0 x
frank
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door frank »

satine schreef:zeker voor een klassebak als Peter Rouffaer. :(
komt ervan natuurlijk als je altijd keiharde gangsters moeten spelen hebt in het verleden. :)

Ligt ook een beetje aan de scenrioschrijvers die die tekst een beetje slecht uitgeschreven hebben. De scene op zich is wel heel geloofwaardig, maar acteurs moeten zich in soaps altijd aan hun tekst houden en als die slecht geschreven zijn zijn ze wel gejost natuurlijk. :)
0 x
On the mental count of ten, you will be in Europa.
Be there at ten.
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Echt fantastisch vond ik het niet, maar hilarisch slecht ook niet... Het had beter gekund misschien, maar in combinatie met Marianne's reactie vond ik het wel een heel mooie scène...
Zijn verdriet moest ook echt uit zijn tenen komen aangezien Geert inderdaad veel moeite heeft met zijn emoties tonen, en dat kwam wel goed uit de verf vind ik. :)

Ik ben wel benieuwd hoe dit nu gaat lopen i.v.m. de dokterspraktijk eigenlijk. Het ziet er niet echt naar uit dat Geert op deze manier door kan werken nu, dus dan blijft er op dit moment geen enkele dokter over aangezien Youssef ook nog niet terug is. :?
0 x
Mieke
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door Mieke »

Christel schreef:dus dan blijft er op dit moment geen enkele dokter over aangezien Youssef ook nog niet terug is. :?
Misschien moeten ze Michael terughalen?? 8)

En ik vond Geert z'n uitbarsting ook grappig. Peter Rouffaer kan duidelijk niet goed zo'n emoties spelen want toen Geerts vader stierf deed hij ook zo :lol:
Maar op één manier was het toch mooi dat hij eindelijk ook eens zijn emoties toont. Ik zie hem wel graag spelen en zeker in samenspel met Marianne :)
0 x
Elvis isn't dead cause I heard him on the radio...
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Mieke schreef:
Christel schreef:dus dan blijft er op dit moment geen enkele dokter over aangezien Youssef ook nog niet terug is. :?
Misschien moeten ze Michael terughalen?? 8)
Ik stem voor!! :cheer: :mrgreen:

Mieke schreef:En ik vond Geert z'n uitbarsting ook grappig. Peter Rouffaer kan duidelijk niet goed zo'n emoties spelen want toen Geerts vader stierf deed hij ook zo :lol:
Maar op één manier was het toch mooi dat hij eindelijk ook eens zijn emoties toont. Ik zie hem wel graag spelen en zeker in samenspel met Marianne :)
Daar sluit ik me helemaal bij aan :)
0 x
maurice
Nog geen rang

Bericht door maurice »

satine schreef:zeker voor een klassebak als Peter Rouffaer. :(
Ik denk dat zijn vader (Senne Rouffaer, voor de leken :wink: ) dit veel beter gedaan zou hebben, met minder poehaa, gewoon, een traantje laten komen, het fotokader stevig vasthouden en ipv het uit te schreeuwen, iets rustiger zijn tekst zeggen.....

Maarja, als acteur denk ik dat je veel minder vrijheid hebt in een soap dan in een film of theaterstuk om je rol in te vullen. (Aangezien een soap meestal overloopt van clichés en sensationele huilbuien en zo, heb je ook stereotype personages waar je minder nuance in kunt brengen als acteur) en ook, als je zo'n kl*terige, clichétekst moet aanwenden als Dr Smeekens gisterenavond, ben ik van mening dat Peter Rouffaer het helemaal niet zo slecht heeft gedaan.
(Opm; ik heb hem enkel aan het werk gezien als Dr Smeekens, ik zie hem helemaal niet als gangstertype of vechtende boerenzoon......)
0 x
de_moo
Nog geen rang

Bericht door de_moo »

Ik vind hem ondermaats, hij doet aan overacting en bovendien slaagt hij er niet in zijn personage een beetje uit te bouwen. Ook al moet hij van de scriptboys de stoere bink spelen (nooit een traan, nooit emoties tonen), het komt allemaal nogal kunstmatig en geforceerd over. Als je ziet hoe spontaan en met gemak Marianne speelt, zo krampachtig speelt smeekens alias peter rouffaer. Nee, ben absoluut geen fan van dokter "oh wat ben ik saai" geert.
0 x
Peggy (tegen Rosa)...

Bedankt mama, voor al uw steun. Maar vanaf nu heb ik ze niet meer nodig!
manon
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door manon »

Ik heb het wel voor dokter Geert, oke hij is vaak nogal gesloten, maar dat is nu eenmaal zijn karakter. Ik vind dat Peter Rouffaer een goede rol neezet al Geert, maar inderdaad, als het op emotioneel zijn aankomt, vind ik het ook wel lachwekkend en triestig gezien de grote overacting. Maar het personage Geert zelf vind ik goed kloppen. Geert probeert zich sterk voor te doen en wil anderen ook helpen, alleen toont hij dat niet altijd met als gevolg dat als het er eens uitkomt dat het dan 'groter' is dan bij anderen. Van mij mag Geert nog lang blijven en een relatie met Marianne zou ik super vinden! Een goddelijk duo! :D
0 x
Life is not what happens to us, it's what happens next! (Open Window)
maurice
Nog geen rang

Bericht door maurice »

manon schreef: Van mij mag Geert nog lang blijven en een relatie met Marianne zou ik super vinden! Een goddelijk duo! :D
Neen, geen relatie, dat zou alles naar de kl*ten helpen volgens mij, niet op inhoudelijk vlak of zo, maar dat zou gewoon hèt cliché zijn. Laat Marianne en Geert maar een gewone vriendschappelijke relatie hebben,(alsof een man en een vrouw als Geert en Marianne persé een relatie moeten beginnen :| ) laat ons Thuis aub geloofwaardig en clichéloos houden, alhoewel ik de laatste tijd vind dat Thuis steeds meer die toer aan het opgaan is. Ik vind de soap de laatste tijd nl erg saai. En voor degenen die zouden opmerken waarom ik dan nog kijk, gewoon, ja, das de traditie/ontspanning/routine 8u 's avonds, en ik zit nog vol hoop dat Thuis ooit weer eens origineler uit de hoek zal komen.........
0 x
manon
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door manon »

maurice schreef:
manon schreef: Van mij mag Geert nog lang blijven en een relatie met Marianne zou ik super vinden! Een goddelijk duo! :D
Neen, geen relatie, dat zou alles naar de kl*ten helpen volgens mij, niet op inhoudelijk vlak of zo, maar dat zou gewoon hèt cliché zijn. Laat Marianne en Geert maar een gewone vriendschappelijke relatie hebben,(alsof een man en een vrouw als Geert en Marianne persé een relatie moeten beginnen :| ) laat ons Thuis aub geloofwaardig en clichéloos houden, alhoewel ik de laatste tijd vind dat Thuis steeds meer die toer aan het opgaan is. Ik vind de soap de laatste tijd nl erg saai. En voor degenen die zouden opmerken waarom ik dan nog kijk, gewoon, ja, das de traditie/ontspanning/routine 8u 's avonds, en ik zit nog vol hoop dat Thuis ooit weer eens origineler uit de hoek zal komen.........
Een soap draait nu eenmaal rond clichés, slechts soms probeert men die te doorbreken. Ik zou het gewoon leuk vinden Marianne en Geert een koppel, niet dat ik iets heb tegen de situatie nu, integendeel... :D
0 x
Life is not what happens to us, it's what happens next! (Open Window)
Gesloten