Ik ben daar een tijdje met bezig geweest en heb daar dus al wat korte inhouden over gemaakt. Maar ik zou graag daarover iets meer zeggen.
Eerst en vooral kijk ik weinig televisie. Ik ben ook nooit zo'n filmliefhebber geweest. Je hebt mensen die daar een collectie films hebben maar dat zal dan ook wel een hobby zijn. Nu, persoonlijk heb ik altijd wel gehouden van Vlaamse reeksen. Hard Labeur, Transport e.d. vond ik erg mooi. Of Beschuldigde sta op en de Collega's.
Maar Thuis is iets anders. Het is een soap en persoonlijk ken ik niemand die soaps opneemt. Zelf kijk ik ook niet altijd naar Thuis maar het wordt altijd opgenomen. Vanaf 901 beginnen opnemen en tegelijkertijd ook 's avonds. (maart 2005). Toen aflevering 2000 werd uitgezonden ben ik beginnen opnemen op een harde schijf. Cois kondigde die avond de aflevering aan maar 's middags was hij daar ook als omroeper. Hij gad toen de korte inhoud van die aflevering en dat was 1161.
Als je rekent dat we nu al aan 1465 zitten is dat 304 afleveringen van 's middags alleen. Reken dan nog die van 's avonds (dat zijn er 220 vanaf aflevering 2000 ) zijn dat 524 afleveringen. Ik moet dus in principe "nog" 535 afleveringen opnemen om ze tot aan 2000 op de schijf te hebben.
Moest ik het van in het begin allemaal hebben bijgehouden, dan zou dat makkelijker zijn. Maar ik wist ook niet dat ik het zou blijven opnemen zijn. En je hebt altijd wel iets moois om naar te kijken. Het enige gevaar is dat, als je begint te kijken, je blijft kijken. Dat is het gevaar van verslaafd te worden aan Thuis.
Denk nu niet dat ik niet weet dat het fictie is. Maar ik leef me er graag in en sommige films worden toch ook herbekeken door mensen? OK zal je zeggen maar dat duurt maar anderhalf of twee uren. Wel, in Thuis zijn er ook kortere verhaallijnen hoor die elk op zich een mooi verhaal maken.
Als ik daar allemaal korte inhouden zou moeten gaan van maken, lijkt me mogelijk maar zéér veel werk.